Saako auton sisustan purkaa?
Eli haittaako katsastusta jos autosta poistaa käytännössä kaiken. Matot, ovipahvit, katosta verhoilut, käytännännössä kaikki mitä ei tarvitse ajaessa lähtis pois.
Jäljelle jää mahd minimalistinen runko jolla voi ajella.
Ajatuksena on jo vähäruokasesta autosta tehdä vielä vähäruokasempi. Samalla kun auto keventyy huomattavasti niin uskoisin että tehot myös nousisi siinä mielessä että auto kiihtyisi kovempaa.
Mutta koska sääntösuomi niin rupesin miettimään että miten lie katsastuksessa? Tuleeko hylsy jos autosta puuttuu sisusta? Voiko penkkejä irrotella jos auton sitten katsastaisi 2 penkkiseks?
Auto on jo valmiiksi 50€ vanha 90 luvun kippo joka on menossa paaliin kunnes kone ei enää jaksa puksuttaa.
Kommentit (11)
Voi toki kunhan et pura autosta mitään pakollisia tai turvallisuuteen vaikuttavia varusteita.
moottori pois, niin kuluttaa vielä vähemmän
Vierailija kirjoitti:
moottori pois, niin kuluttaa vielä vähemmän
Yabba dabba doo!
Vierailija kirjoitti:
Voi toki kunhan et pura autosta mitään pakollisia tai turvallisuuteen vaikuttavia varusteita.
90 luvun kipoissa ei oikeastaan muuta ole kuin turvavyö ja joissain tapauksissa jopa turvatyyny vain kuskilla ratissa.
Kaikki muu siis joutaa.
Voit purkaa siitä kaiken irtilähtevän, ei haittaa mitään. Pensiininkulutus tippuu litratolkulla ja jos vielä rälläköit rungosta kappaleita pois, niin se itaeasiassa kääntyy se kulutus pentsan tuotannoksi!
Ei muuta kun kalut käteen ja vamonos!
Purkamasi osat voit myydä torissa ja ostaa bensaa.
Ensinnäkin; autoissa ei nykyään ole runkoa vaan kori. Runko on erillinen ja sen päällä lepää kori. Nykyään on siis vaan itsekantava kori, ei runkoa.
Sitten kysymykseen; kyllä ja ei. Katsastusmies voi tulkita, että esim. ovipahvi on turvavaruste, koska se suojaa ja pehmentää.
Käytännössä voit keventää, mutta jos otat kaiken pois ja käy huono tuuri niin ei mene läpi.
Voit kyllä purkaa lähes kaiken auton sisustasta, mutta ei sillä ole oikeastaan mitään merkitystä autosi suorituskykyyn ja polttoaineen kulutukseen. Jos saat painoa vähennettyä 50-100kg, ei sillä ole mitään merkitystä vaikka hyvin säädetyn moottorin tuomiin säästöihin.
ylös