Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ranskalaisen autoinsinöörin logiikka? En tajua... Ajoin ranskalaisvalmisteisella vuokra-autolla ja tässä ensihavainnot

Vierailija
13.07.2020 |

1. Trippimittarin nollauspainiketta piti etsiä pitkään. Yleensähän se on jossain mittariston alareunassa. No, löytyi sitten tuulilasinpyyhkijävivun päästä. Tietysti, siellähän sen on hyvä olla.

2. Vakionopeussäätimen plus- ja miinuspainikkeet ratissa kuten pitääkin. Mutta hetkinen, mistä sen säätimen saa päälle? Noooo, kytkin on tietenkin siellä, mistä jokainen sitä ensimmäisenä etsisi eli lattiassa käsijarrun vieressä.

3. Ilmapuhaltimen säätönupin symbolit (siis mihin puhaltaa) nerokkaasti niin, että kuljettajan paikalta ei näe niistä kuin pari. Loput jää nupin taakse piiloon.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiset autoinsinöörit ovat todellisuudessa aivotärähdyksen saaneita amerikkalaisia autoinsinöörejä.

Vierailija
2/7 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, nuo tekee myös ydinvoimaloita... mm. SUOMEEN !!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö ollutkin hyvä ajaa?

Vierailija
4/7 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan ajanut Mersua?

Vierailija
5/7 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää, nuo tekee myös ydinvoimaloita... mm. SUOMEEN !!!

Tämä reaktorin hätäpysäytysnappula on kätevästi täällä reaktorin takana ulkoseinässä.

Vierailija
6/7 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säätimet ja painikkeet noin sijoittelumielessä ja muoto- sekä ulkonäkömielessä suunnittelee kyllä teolliset muotoilijat/ automuotoilijat. Tai siis pitäisi suunnitella.

Ap:n auton tapauksessa on käynyt varmaan niin, että muotolijat ovat tehneet hienot suunnitelmat, joihin on tehty paljon ergonomiatutkimusta yhteistyössä tutkijoiden kanssa, jotta ajokokemus olisi turvallinen ja nautittava. Ranskalaiset kuitenkin arvostavat hyvää muotoilua (johon sisältyy hyvä ergonomia, tiedoksi kaikille muotoilua tuntemattomille). Noooo.... Sitten väliin on päässyt joku markkinointipäällikkö pelle säätämään, ja talouspäällikölläkin on ollut oma älykäs sanansa sanottavanaan, kuten about jokaisella firman ei-tuotekehitysihmisellä. Tämän jälkeen, kun ulkopuoliset ovat sekaantuneet asioihin mistä eivät tiedä, ovat muotoilijoiden suunnitelmat menneet insinööreille, täysin sekoitettuna kaikilla "talouspäällikön vaimon koira oli sitä mieltä että tää nappi kuuluu olla tässä" -tyyppisillä jutuilla, jonka jälkeen insinöörit ovat miettineet ihan kysymysmerkkeinä että "miten tää nappi laitetaan tähän kohtaan jos talouspäällikön koira haluaa istua tuon paneelin päällä, johon nappi oikeasti kuuluisi. No ei kai siinä mitään, laitetaan nappi tänne jalkotilaan oikean polven viereen, niin koira ei ole tiellä"

Seurauksena on tuollaista jälkeä. Eli jäljet johtaa usein johonkin muualle kuin insinöörien tai muotoilijoiden luokse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettiautossa säätimet ja painikkeet henkilöautosta vaikka kintaat monasti käsissä ajaessa.Kuinkahan moni käyttää edes noissa henkilöauton tablettinäyttöä kun mitään logiikkaa käytössä.

Kaikki hienoudet lähinnä vain vikaherkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi