Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Automyyjää? Autosta tietäviä?

Vierailija
06.05.2020 |

En jaksa nyt tarkemmin pohjustaa tilannetta, mutta tarvitsen äkkiä auton ja joudun ostamaan rutkun raadon muutamalla tonnilla. Kun palaan äippälomalta työhön vajaan vuoden päästä autotilanne kohenee kun saan taas työsuhdeauton.

Kysymys:
Onko saksalaisesta autosta 290 tkm jo täysin loppuun ajettu? Paljon teoriassa voi tällaisella vielä ajaa jos vuosimalli on jotain 2010-2012?

Onko todennäköistä että vuoden aikana tulisi jotain kallista korjattavaa? Tarkoitan nyt että joku vaihteisto leviää tms. En haluaisi korjauttaa kun uusi auto kuitenkin tulossa jossain vaiheessa.

Ostaksitko mieluummin paljon halvemman ranskanperunan vai vanhemman ja enemmänajetun saksalaisen?

Onko manuaali ”huoltovapampi” kuin automaatti?

Kiitls jos joku jaksaa vastata. asun Turun seudulla eli pääsen käymn siis liikkeissäkin katsomassa (ikäänkuin nyt tietäisin mitä edes pitäisi ”katsoa”... :)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitset autoa vain vähäksi aikaa, niin katsoin sinuna noita kiinalaisia (Korea), Kia, Hyundai jne.

Niitä saa aika edullisesti ja ovat kohtuu kestäviä. Aika ankeita ovat muuten.

Ja en nyt puhu toyotasta jonka tuulipuvut ovat arvostaneet niin korkealle että hinnat on myös turhan kovat.

Manuaali vs. automaatti ei enää ole ihan niin suoraan verrattavissa. Esim Opelissa on todella huono manuaalilaatikko. Eli ottaisin sen kumpi tulee vastaan sopivassa autossa.

Vierailija
2/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei mersu tai toyota niin kyllä liian paljon tahkottu ikään nähden ja kulutusosia jo menee ja varmaan halpa hinta houkuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensa vai diesel? Dieselille tuo ei välttämättä ole paljon mitään mutta bensakoneelle voi olla. Molemmissa tapauksessa säännöllinen huolto on tärkeää. Noin paljon ajetusta harvemmin löytyy täydellistä huoltohistoriaa mutta mitä pidemmälle löytyy niin aina parempi.

Bemarille ei ole paljon, Audi tai joku muu volkkari voi olla tiensä päässä. Bemarilla ajaa vielä sen 100t moottoria avaamatta jos on pidetty kunnolla.

On varmasti todennäköistä että tuollaisessa autossa tulee vuoden sisällä jotain korjattavaa. Riippuu toki siitäkin kuinka hyvää huolta itse autosta pidät.

Ilman muuta ääni saksalaiselle. Ranskanperunat on uutenakin melkoista shittiä ja korjaaminen usein tarpeettoman vaikeaa (=kallista).

Manuaali on huoltovapaampi ja varmatoimisempi kuin automaatti kun vanhasta autosta puhutaan.

Vierailija
4/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.nettiauto.com/kia/ceed/11174882

Tuolla varmaan ajaisi vielä pitkään. Tai vaihtoehtoisesti tuon saa myytyä sitten eteenpäin varmemmin kuin 300tkm ajetun saksalaisen

Vierailija
5/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamalla tonnilla ajaa myös aika hyvän siivun taksilla tai vuokra-autolla jos työsuhdeauto on kuitenkin tulossa.

Vierailija
6/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin tonnin rutkuissa on ihan turha tuijottaa kilsoja, merkkiä tai mallia tai muiden kokemuksia.

Mikä tahansa voi olla tosi hyvä tai tosi passka.

Enempi tuurista kiinni.

Jos ei juuri mitään ominaisuuksia autolta vaadi, ostaisin niin uuden ja vähän ajetun pikkukikkareen kuin rahalla saa, jollain perus bensakoneella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensa vai diesel? Dieselille tuo ei välttämättä ole paljon mitään mutta bensakoneelle voi olla. Molemmissa tapauksessa säännöllinen huolto on tärkeää. Noin paljon ajetusta harvemmin löytyy täydellistä huoltohistoriaa mutta mitä pidemmälle löytyy niin aina parempi.

Bemarille ei ole paljon, Audi tai joku muu volkkari voi olla tiensä päässä. Bemarilla ajaa vielä sen 100t moottoria avaamatta jos on pidetty kunnolla.

On varmasti todennäköistä että tuollaisessa autossa tulee vuoden sisällä jotain korjattavaa. Riippuu toki siitäkin kuinka hyvää huolta itse autosta pidät.

Ilman muuta ääni saksalaiselle. Ranskanperunat on uutenakin melkoista shittiä ja korjaaminen usein tarpeettoman vaikeaa (=kallista).

Manuaali on huoltovapaampi ja varmatoimisempi kuin automaatti kun vanhasta autosta puhutaan.

Noniin, siinä kirjoittaa henkilö, joka käyttää sukkahousuja. Kaikki volkkarit on sökö 290tkm kohdalla? Useita Volkkarin bensakoneita on ajettu se 300-400tkm. Esim bensa 1,8T AEB koneella on erittäin kestävä. 395tkm ei tunnu missään, ja lastutettuna lähtee varsin rivakkaasti.

Vierailija
8/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havittelemassasi ikäluokassa saksalainen TSI tai DSG on takuuvarma pommi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensa vai diesel? Dieselille tuo ei välttämättä ole paljon mitään mutta bensakoneelle voi olla. Molemmissa tapauksessa säännöllinen huolto on tärkeää. Noin paljon ajetusta harvemmin löytyy täydellistä huoltohistoriaa mutta mitä pidemmälle löytyy niin aina parempi.

Bemarille ei ole paljon, Audi tai joku muu volkkari voi olla tiensä päässä. Bemarilla ajaa vielä sen 100t moottoria avaamatta jos on pidetty kunnolla.

On varmasti todennäköistä että tuollaisessa autossa tulee vuoden sisällä jotain korjattavaa. Riippuu toki siitäkin kuinka hyvää huolta itse autosta pidät.

Ilman muuta ääni saksalaiselle. Ranskanperunat on uutenakin melkoista shittiä ja korjaaminen usein tarpeettoman vaikeaa (=kallista).

Manuaali on huoltovapaampi ja varmatoimisempi kuin automaatti kun vanhasta autosta puhutaan.

Jos haetaan parin tonnin pöristintä, ei siihen varmaan aleta moottori/laatikkoremppoja tekemään. Ja historiaa on sellaisella niin paljon takana, että ihan sama se on vaikka hieroisit sitä kuin kipeetä pilllua, ei se siitä enää parane. Jos hajoaa, se hajoaa. Eli ei pennin jeniä kannata laittaa huoltoihin jos meinaa alle vuoden pitää.

Vierailija
10/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensa vai diesel? Dieselille tuo ei välttämättä ole paljon mitään mutta bensakoneelle voi olla. Molemmissa tapauksessa säännöllinen huolto on tärkeää. Noin paljon ajetusta harvemmin löytyy täydellistä huoltohistoriaa mutta mitä pidemmälle löytyy niin aina parempi.

Bemarille ei ole paljon, Audi tai joku muu volkkari voi olla tiensä päässä. Bemarilla ajaa vielä sen 100t moottoria avaamatta jos on pidetty kunnolla.

On varmasti todennäköistä että tuollaisessa autossa tulee vuoden sisällä jotain korjattavaa. Riippuu toki siitäkin kuinka hyvää huolta itse autosta pidät.

Ilman muuta ääni saksalaiselle. Ranskanperunat on uutenakin melkoista shittiä ja korjaaminen usein tarpeettoman vaikeaa (=kallista).

Manuaali on huoltovapaampi ja varmatoimisempi kuin automaatti kun vanhasta autosta puhutaan.

Noniin, siinä kirjoittaa henkilö, joka käyttää sukkahousuja. Kaikki volkkarit on sökö 290tkm kohdalla? Useita Volkkarin bensakoneita on ajettu se 300-400tkm. Esim bensa 1,8T AEB koneella on erittäin kestävä. 395tkm ei tunnu missään, ja lastutettuna lähtee varsin rivakkaasti.

Eihän siinä niin sanottu.

1.8T ei lähde rivakasti vaikka tunget siihen minkälaisen lastun hyvänsä. Tosin kaikki on suhteellista, sinun rivakka voi olla minulle mosse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai enää nykyään kukaan marssi liikkeeseen potkimaan renkaita ja kyselemään kun vertailu onnistuu netissä nopeiten ja näkee heti myös Trafin katsastus- ym. tiedot?

Vierailija
12/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai enää nykyään kukaan marssi liikkeeseen potkimaan renkaita ja kyselemään kun vertailu onnistuu netissä nopeiten ja näkee heti myös Trafin katsastus- ym. tiedot?

Juu, netistähän se auton kunto selviää... Tsiisus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pysymään erossa reilusti yli 200 000 km ajetuista. Korealaisia saat tuolla parilla tonnilla valita asti, ja aivan varmasti ajat sen max vuoden moisella ilman suurempia ongelmia. Ja saat vielä jotain myydessäkin.

Vierailija
14/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi, tää olis ollu nimenomaan VW, diesel, DSG, hinta kyllä 8teur. Mutta ehkä siis pommi.

Taksi ei käy kun on lapsia, lastenvaunua, matkasänkyä, turvaistuinta.

Ehkä sit kiinan ihmeitä voisi tutkia vielä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai enää nykyään kukaan marssi liikkeeseen potkimaan renkaita ja kyselemään kun vertailu onnistuu netissä nopeiten ja näkee heti myös Trafin katsastus- ym. tiedot?

Juu, netistähän se auton kunto selviää... Tsiisus...

No et sä silläkään auton kunnosta tiedä mitään että katot pelkkiä kilometrejä ja huoltokirjaa. Suosittelen vilkaisemaa niitä katsastustietoja vaikka. Ja ne näkee trafista, ei autonmyyjältä. Nykyään hyvin iso osa autoista ostetaan jopa kotiinkuljetuksella tyyliin whatsup-viestittelyjen päätteeksi. 

Vierailija
16/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain vuodeksi tarkoitus hommata, niin tonnilla alle 200 000 km ajettu Rellu Clio. Jotain vuosimallia 2002-2005. Kyllä se hyvällä tuurilla kestää vuoden ilman remonttia.

Osta juuri katsastettu ja katso että ei ole ollut miljoonalla omistajalla aiemmin.

Siinäpä tärkeimmät.

Vierailija
17/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaa "rutku raato" parilla tonnilla, kun voi tehdä niinkuin minä ja ostaa pitoauton alle tonnilla? Lähes 30 vuotta vanha VW vei AINA perille 7 vuoden ajan, eikä ollut koko aikaa kalliissa merkkiliikkeessä tai sähkövikojen takia hinauksessa, kuten uudemmat "kunnon autot". Kilometrejä en edes tiedä kun mittarikin pyörähti ympäri aika 100tkm välein. Valitettavasti lopuksi korroosio söi kopan ja jouduin vaihtamaan autoa. Voisin sanoa että kustannustehokkain kulkine mitä olen ostanut. Nykyään menossa on 20v vanha toyota, alle tonnilla, ensimmäistä vuotta. Mahdetaanko volkkarin 7 vuoden putki ylittää?

Vierailija
18/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko paljon kilsoja? Yksityisleasingilla taitaa saada halvimmillaan parilla sataa kuussa uuden/uudehkon auton käyttöön vuodeksi.

Jos päädyt ostamaan niin Volkkarin unohtaisin noin paljon ajettuna. Mersun voisin ottaa noin isoilla kilsoilla. Joka tapauksessa nyt on hyvä aika ostaa varsinkin kun et anna vaihdossa autoa. Kauppa seisoo aika totaalisesti, saat varmasti tingittyä hyvän hinnan.

Vierailija
19/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mielummin vaikka Toyota Yaris. Saat esim. 2 500 euron hintaan n. 150 000 km ajetun ja 15 vuotta vanhan yksilön. Tälläisella hyvinkin usea vuosi huoletonta ajoa. Saksalaista en ottaisi. Ei saa kuin kallisvikaisia autoja muutamalla tonnilla. Itselläni on kokemuksia 2 eri passatista, Toyota Corolla ja Toyota Yaris. Nykyään ajan Lexuksella, mutta toi Yaris on oikeasti tosi hyvä. Mulla ei tuota yhtään tuskaa palata joskus taas takaisin jarpan rattiin. Loistopeli ja Luotettava.

Vierailija
20/28 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai enää nykyään kukaan marssi liikkeeseen potkimaan renkaita ja kyselemään kun vertailu onnistuu netissä nopeiten ja näkee heti myös Trafin katsastus- ym. tiedot?

Juu, netistähän se auton kunto selviää... Tsiisus...

No et sä silläkään auton kunnosta tiedä mitään että katot pelkkiä kilometrejä ja huoltokirjaa. Suosittelen vilkaisemaa niitä katsastustietoja vaikka. Ja ne näkee trafista, ei autonmyyjältä. Nykyään hyvin iso osa autoista ostetaan jopa kotiinkuljetuksella tyyliin whatsup-viestittelyjen päätteeksi. 

No tota vanhojen (15v+) autojen kohdalla ei kyllä huoltokirja, trafin tilastot, tai kilometritkään kerro mitään, vaan ovat jo sen verran yksilöitä että paikan päälle pittää mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän