Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut suomen suurin rakennusprojekti rahallisesti

Vierailija
20.04.2020 |

Entä työllisesti, tietääkö kukaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Olkiluoto-3. Maailman toiseksi kallein rakennus ja rakentaminen kestänyt vain vähän lyhyemmän ajan kuin Kheopsin pyramidi.

Vierailija
2/3 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Espoon metro....?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin metro. Ensinnäkin asiaa vatuloidaan loputtomiin vaikka tarve on näkyvissä hyvissä ajoin eikä se ole kenellekään epäselvä mutta silti pitää jarruttaa viimeiseen asti. Sitten kun sitä rakennetaan niin jostain syystä se halvin urakoitsija + me valvotaan ite t. poliitikot ei tuotakaan parasta mahdollista lopputulosta ja homman saa tehdä osittain uusiksi. Silti järjettömät poliittiset "säästöt" joita täysjärkinen insinööri ei ikinä tekisi haittaavat metron toimintaa vuosikymmeniä.

Esim. Vuosaaren silloista säästettiin pikkasen betonia joten metrossa istuttaan nyt sitten kuten busseissa eikä siellä laidoilla kuten muualla maailmassa. Vaunissa liikaa painoa niihin siltoihin tuolla muun maailman metodilla.

Espoon lyhyet asemat muistaa varmaan vielä jokainen, eli koko metro piti lyhentää kun ne pitkät vaunut joilla ennen ajettiin ei mahdu espoon asemille. Ja sitten piti tihentää vuoroväliä kun muuten tulee liian täyttä, ja nyt jokainen minuutinkin ongelma näkyy heti koko linjaston kulussa kun kaikki on minimiväleillä.

Pohjoiseen nuo ei uskalla sitä nyt laajentaa kun on vatulointivaiheen aika. Sen sijaan kaivellaan maan alle kaikenmaailman vekottimia jotka ei sinne kuulu, esim. junia ja ilmeisesti pikaraitiotietäkin. Sekin maksaa että ei tehdä kerralla kunnolla vaan rakennetaan monta eri vekotinta samaan tarkoitukseen ja aina kohta pitää laajentaa kun ei se kapasiteetti riitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä