Lue keskustelun säännöt.
Poika menossa kouluunmenotarkastukseen neuvolaan, millainen on? Mitä kaikkea siinä tehdään?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.
Kirjaudu sisään
Meillä kouluunlähtötarkastus oli ihan fyysinen: tarkastettiin paino, pituus, ryhti, jalat (onko lattajalat vai ei), hemoglobiini, verenpaine, näkö, kuulo.
Ei siis ollut muuhun kehitykseen liittyviä testejä, kuten piirtämistä tai kerro kuvasta -juttuja tms., joita tehtiin 6-vuotisneuvolassa.
Rokotuksia ei annettu. Terveydenhoitaja sanoi, että selvästi huomaa että lapset uskaltavat paremmin tulla käymään kun ei heti ensitapaamisella töki neulalla :-)
Ai niin ja perheen taustatietoja kysyttiin: vanhempien tupakoinnista ja alkoholin ja huumeiden käytöstä, suvun sairauksista, onko sattunut mitään suuria asioita viime aikoina (sisaruksen syntymä, avioero, muutto tms., omaisen kuolema).
Ja kysyttiin myös, onko kavereita, miten kouluun lähteminen aamulla hoituu; entä iltapäivät.