Eilen opettaja telkkarissa sanoi, ettei ole saanut kaikkiin oppilaisiin mitään yhteyttä koulujen kiinni menon jälkeen
Mitä tuollaisessa tapauksessa tehdään? Lasu? Vai annetaanko vaan olla, koska poikkeustilanne.
Kommentit (21)
Kiva silti, että kokee yhteyttä lapsiin edes silloin kun he käyvät siellä koulurakennuksessa.
Tässä se taas nähdään että nykyihminen ei ole vapaa olento, koska koulu on pakollinen instituutio, jossa taotaan päähän hölynpölyä, jotta muutamien rikkaiden valtarakenteet pysyvät kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Kiva silti, että kokee yhteyttä lapsiin edes silloin kun he käyvät siellä koulurakennuksessa.
Kyllähän yhdyntelyä pitää olla ainakin tyttöjen kanssa.
SETÄ SPERMA
Mulla on yksi, jota en ole tavoittanut koko aikana millään välineellä, enkä ole saanut huoltajaltakaan mitään vastausta wilmalla enkä puhelimella.
Perjantaina sitten soitin lastensuojeluun. Toivottavasti ylireagoin eikä kyse ole mistään vakavasta. Enää en vaan voinut odotella.
Vierailija kirjoitti:
Tässä se taas nähdään että nykyihminen ei ole vapaa olento, koska koulu on pakollinen instituutio, jossa taotaan päähän hölynpölyä, jotta muutamien rikkaiden valtarakenteet pysyvät kasassa.
Jos vanhempi on pistänyt lapsen perusopetukseen, niin olisi toivottavaa, että sitten edes ilmoittaisi, mikäli ottaakin lapsen kotiopetykseen. Ei turhaan kaipailtaisi
Minullakin on oppilaita, joista en ole kuullut pihaustakaan. Meillä on kyllä sitten tukitiimi, joka etsii näitä kadonneita. Kyllä heihin yhteys saadaan ja koulunkäynninohjaajat alkavat soitella heille aamuisin ja katsovat yhdessä päivän koulutyöt läpi.
köyhissä perheissä ei ole tietokonetta tai älykännykkää,käyttävät kirjastojen tietokonetta oma moka jos koulu ei ole hankkinu lapselle jotain korvaavaa laitetta.omas kunnas avattiin kirjastoon tietokone piste just tästä syystä.
Seurasin sivusta yhtä etäoppituntia olin itse etätyössä lähellä. En tosiaa ihmettele, jos jollain oppilaalla on vaikea ilmaista koulussa, ettei osaa jotain. Kun opettaja kysyy oppilailta, että miten tehtävät on mennyt. Hikkejen suusta tulee isoon ääneen, että oli sairaan helppoja tehtäviä, olisi voinut olla vaikeampiakin, että kaikkihan nuo osaa. Ja naurua perään.
Näin, ettei lapseni ollut niitä tajunnut yhtään. En minäkään tuossa tilanteessa viitsisi sanoa, että olen sitten ainoa joka ei niitä älynnyt.
Minä tiedän jopa opettajan, joka ei ole edes yrittänyt ottaa yhteyttä oppilaisiinsa. Laittaa vain tehtäviä Wilmaan ja etä”opetus” on hänen puolestaan hoidettu. Vieläpä alkuopettaja.
Vierailija kirjoitti:
köyhissä perheissä ei ole tietokonetta tai älykännykkää,käyttävät kirjastojen tietokonetta oma moka jos koulu ei ole hankkinu lapselle jotain korvaavaa laitetta.omas kunnas avattiin kirjastoon tietokone piste just tästä syystä.
Täällä päin isossa kaupungissa huolehdittiin heti etäjakson alkaessa, että kouluista annettiin tarvitsijoille tietokone kotiin lainaksi ja koneita tilattiin vielä lisääkin, jotta varmasti riittää! Yli 350 oppilasta tässä koulussa. Ottakaa yhteyttä rehtoriin tai apulaisrehtoriin koulussa ja pyytäkää konetta lainaan, jos kotona ei ole! Perusopetuksen pitää olla maksutonta jo lain mukaan eikä vanhemmilla ole vastuuta ostaa tietokonetta peruskoulua varten!
Vierailija kirjoitti:
Seurasin sivusta yhtä etäoppituntia olin itse etätyössä lähellä. En tosiaa ihmettele, jos jollain oppilaalla on vaikea ilmaista koulussa, ettei osaa jotain. Kun opettaja kysyy oppilailta, että miten tehtävät on mennyt. Hikkejen suusta tulee isoon ääneen, että oli sairaan helppoja tehtäviä, olisi voinut olla vaikeampiakin, että kaikkihan nuo osaa. Ja naurua perään.
Näin, ettei lapseni ollut niitä tajunnut yhtään. En minäkään tuossa tilanteessa viitsisi sanoa, että olen sitten ainoa joka ei niitä älynnyt.
Aloituksessa ei ollut kyllä kyse tästä, vaan siitä, ettei oppilaasta ei ole kuulunut yhtään mitään. Ei osallistu etätunneille, ei palauta tehtäviä, ei vastaa viesteihin.
Pitääkö niiden olla yhteydessä vai?
Meillä lapsia 1-9lk ja aamuisin tulee päivän tehtävät ja toivotus hyvää päivänjatkoa. Siinä se.
Myös lapseni opettaja laittaa tehtäviä
Vilmaan. Ei mitään yritystä vetää
Tunteja teamsilla jne
Kyllähän sen melkein arvaa, mitä tuollaisissa tapauksissa on taustalla. Elämänhallinnan ongelmia koko perheellä, alkoholismia, köyhyyttä. Juuri nämä lapset kärsivät eniten tilanteesta. Jos koulu on ollut ainoa tukiranka elämässä.
Olen ymmärtänyt, että asia on usein päinvastoin. Opettajaa on mahdoton tavoittaa.
Toiset oppilaat tekevät hemmetisti töitä ja toiset vetää lonkkaa! Ihan normi tilanne peruskoulussa, vaikka koulurakennukset olisi auki normaalisti. Nyt vain joillekin vanhemmille tulee ikävänä yllätyksenä, ettei oma lapsi ole tehnyt koulun eteen mitään eikä osaa mitään. Tietysti on erityistä ja tehostettua tukea tarvitsevia lapsia kymmeniä tuhansia nykyään ja heille tilanne on nyt huono, koska moni tarvitsee normaalisti jatkuvaa ohjausta ja tukea luokassa opettajalta. Nyt se on mahdotonta. Monin paikoin on erityisopettajat ja koulunkäynninohjaajat yrittäneet ohjausta etänä. Vaikeaa se on. Erityistä tukea tarvitsevat lapset ovat oikeutettuja nyt lähiopetukseen koululla, se kannattaa muistaa!
No, eilen sain viimeisen kiinni. En saanut vanhempia, enkä nuorta itseään. Minkäs tekee? Lasut on pyörineet jo muutenkin pitkään kehissä... ei yllätä, ei nämä osa tee mitään. Ehkä yhden pienen jutun viikossa. Miten ihmeessä ne kykenisi omaan toimintaan kotona, kun koulussakin suorite on max. 1h/pv, jos on hyvä päivä ja jaksaa psyykata vieressä? Toki on joitain, jotka tekee kyllä, kun on tarpeeksi helppoa tekemistä kotona ja jaksaa soitella sekä pitää nettitapaamisia.
Minusta nämä erityisoppilaat voisi palauttaa kouluun vaikka parissa erässä per päivä. Tai vuoropäivinä pienemmässä ryhmässä. Se on kohtuutonta jättää nämä kahdeksi kuukaudeksi selviämään itsekseen ja ruokakin olisi hyvä saada päivittäin. Toinen vaihtoehto on, että lopetetaan leikkimästä koulua kokonaan ja minä lähden lomautukseen tai tukemaan muita oppilaita.
terveisin yläkoulun erkkaluokanope
Vierailija kirjoitti:
Toiset oppilaat tekevät hemmetisti töitä ja toiset vetää lonkkaa! Ihan normi tilanne peruskoulussa, vaikka koulurakennukset olisi auki normaalisti. Nyt vain joillekin vanhemmille tulee ikävänä yllätyksenä, ettei oma lapsi ole tehnyt koulun eteen mitään eikä osaa mitään. Tietysti on erityistä ja tehostettua tukea tarvitsevia lapsia kymmeniä tuhansia nykyään ja heille tilanne on nyt huono, koska moni tarvitsee normaalisti jatkuvaa ohjausta ja tukea luokassa opettajalta. Nyt se on mahdotonta. Monin paikoin on erityisopettajat ja koulunkäynninohjaajat yrittäneet ohjausta etänä. Vaikeaa se on. Erityistä tukea tarvitsevat lapset ovat oikeutettuja nyt lähiopetukseen koululla, se kannattaa muistaa!
Itseasiassa se on hoidolliset erityisen tuen -oppilaat.... Mutta joo, olen samaa mieltä ja siksi lähiopetankin joitain tunteja per viikko. Vielä isompi ongelma on, että nämä tukitasot on epätarkkoja. Voi olla erityisen tuen -oppilas, joka vetää nyt hienosti kotona, kun opettajat muistaa haasteet ja eriyttää tarvittaessa. Vastaavasti on tehostetun tuen -oppilaita ja paperittomia, jotka tarvii ehdottomasti lähitukea nyt. Sitä tukea ei saisi rajata lainkaan vaan ne pitäisi katsoa case by case ja sitten sopia lv:n, perheen ja rehtorin kanssa, jos tarvitsee sen yksityisopetuksen koululla esim. kerran viikossa saadakseen homman toimimaan. Turha tästä olisi ongelmaa tehdä, koska nämä samat nuoret hengaa porukoissa täysin vapaasti. Ja perheellä olisi päätösvalta siitä, haluaako lapsensa lähiopetukseeen vai ei. Jotkut perheet on tarkkoja kaikesta, jotkut ei anna olla kavereiden kanssa, mutta koululle päästää, jotkut ei välitä mitään mistään.
Vierailija kirjoitti:
köyhissä perheissä ei ole tietokonetta tai älykännykkää,käyttävät kirjastojen tietokonetta oma moka jos koulu ei ole hankkinu lapselle jotain korvaavaa laitetta.omas kunnas avattiin kirjastoon tietokone piste just tästä syystä.
Niillähän niitä vasta on ja röökit ja viinat myös, kummasti riittää rahaa.
Se on loma ny =)