Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saksassa, Espanjassa ja Ranskassa hyvin toimiva nopea junaliikenne tiukasti valtion omistuksessa

Vierailija
12.03.2020 |

Miksi Suomessa fantasioidaan VR:n yksityistämisestä ja "vapaasta kilpailusta", kun samaan aikaan isot EU-maat, joissa volyymin puolesta saattaisi ollakin markkinaa useammalle firmalle, pitävät junaliikenteen tiukasti valtion omistuksessa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti tosiaan toimii siellä.

Vierailija
2/11 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti tosiaan toimii siellä.

Miltä osin ei toimi? VR saa vain haaveilla 300 km/h/n nopeuksista, jotka on tuolla arkipäivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa maissa on hiukan enemmän väkeä., joten raideliikenteelle on käyttäjiä/ maksajia paria kertaluokkaa enemmän.

Muuten, kuka yksityinen on niin h.ullu että ryhtyisi Suomessa tarjoamaan junaliikennepalvelua? Kohta niille laitettaisiin valtion taholta joku toimintavarmuusmääräys, joka pakottaisi vetämään kiskot maan alle. Tai muuten eliminoimaan talven vaikutuksen aikatauluihin.

Ja toki joka syrjäkylälle oma pistoraide.

Vierailija
4/11 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa maissa on hiukan enemmän väkeä., joten raideliikenteelle on käyttäjiä/ maksajia paria kertaluokkaa enemmän.

Muuten, kuka yksityinen on niin h.ullu että ryhtyisi Suomessa tarjoamaan junaliikennepalvelua? Kohta niille laitettaisiin valtion taholta joku toimintavarmuusmääräys, joka pakottaisi vetämään kiskot maan alle. Tai muuten eliminoimaan talven vaikutuksen aikatauluihin.

Ja toki joka syrjäkylälle oma pistoraide.

No jos annetaan monipoliasema ja vapaa hinnoitteluoikeus, niin kyllä tuolla on carunoita innokkaana tulossa junafirmaa pystyttämään...

Vierailija
5/11 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi suomessa on junat AINA myöhässä???

Ei  oo Japanissa ei oo ja asukasmäärät miljoona kertaa isompi. EI ollu ees italiassa. Junat tuli aina ajallaan. Puhumattakaan saksasta. Mikä helevetti siinä on et suomessa juna toimii niinku venäjällä. Tulee jos tulee

Vierailija
6/11 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Ranskakin haistattaa pitkät sellaisille kilpailutusvaatimuksille, joita Suomi noudattaa pilkulleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

junaliikenne on valtion omistuksessa koska se tekee niin paljon persnettoa

Vierailija
8/11 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa maissa on hiukan enemmän väkeä., joten raideliikenteelle on käyttäjiä/ maksajia paria kertaluokkaa enemmän.

Muuten, kuka yksityinen on niin h.ullu että ryhtyisi Suomessa tarjoamaan junaliikennepalvelua? Kohta niille laitettaisiin valtion taholta joku toimintavarmuusmääräys, joka pakottaisi vetämään kiskot maan alle. Tai muuten eliminoimaan talven vaikutuksen aikatauluihin.

Ja toki joka syrjäkylälle oma pistoraide.

No jos annetaan monipoliasema ja vapaa hinnoitteluoikeus, niin kyllä tuolla on carunoita innokkaana tulossa junafirmaa pystyttämään...

Aivan, mutta siinä on sellainen ongelma että Suomalaisilla on niitä autoja aika kivasti. Se on jo nyt VR:n ongelma että autolla pääsee halvemmalla.

En usko että hintoja voisi korottaa.

Paitsi jos hallitus tekee jotain radikaalia vaikka polttoaineen verotukselle. Se + raideliikenteen yksityistäminen yhdessä taas on kuoleman suudelma niille puolueille jotka siihen ryhtyvät.

Sataisi persujen laariin, korkealta ja kovaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassako toimiva junaliikenne?

Se on yksi iso vitsi. VR toimii kuin unelma siihen verrattuna. Asun Saksassa, ja en voi koskaan luottaa saksalaisiin juniin, kirjaimellisesti mikään ei toimi. Jos eivät ole myöhässä niin ovat rikki vähintään. Vähänkin tärkeä tapaaminen tiedossa niin otan suosiolla bussin vaikka olisi pitkäkin matka. Paljon luotettavampia.

Vierailija
10/11 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi suomessa on junat AINA myöhässä???

Ei  oo Japanissa ei oo ja asukasmäärät miljoona kertaa isompi. EI ollu ees italiassa. Junat tuli aina ajallaan. Puhumattakaan saksasta. Mikä helevetti siinä on et suomessa juna toimii niinku venäjällä. Tulee jos tulee

Ainakin Ranskassa ja Espanjassa on ihan erilliset raiteet nopeille junille. Ne voi painaa menemään kolmea sataa koko matkan eikä tarvi väistellä tavara- ja paikallisjunia. Suomi nyt vaan on niin vähäväkinen maa, että ei ole taloudellisesti järkevää tehdä omia raiteita nopeille matkustajajunille ja siksi tulee myöhästymisiä, kun pitää muita junia odotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa maissa on hiukan enemmän väkeä., joten raideliikenteelle on käyttäjiä/ maksajia paria kertaluokkaa enemmän.

Muuten, kuka yksityinen on niin h.ullu että ryhtyisi Suomessa tarjoamaan junaliikennepalvelua? Kohta niille laitettaisiin valtion taholta joku toimintavarmuusmääräys, joka pakottaisi vetämään kiskot maan alle. Tai muuten eliminoimaan talven vaikutuksen aikatauluihin.

Ja toki joka syrjäkylälle oma pistoraide.

No jos annetaan monipoliasema ja vapaa hinnoitteluoikeus, niin kyllä tuolla on carunoita innokkaana tulossa junafirmaa pystyttämään...

Miksiköhän tässä maassa pitää olla noita monopoleja. Noille raiteillehan mahtuisi useampikin firma ajelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan