Peruskoulu sössittiin, nyt alkoi kova mainoskampanja
Opetushallitus kumppaneineen on onnistunut tuhoamaan suomalaisen peruskoulun. Mikä avuksi? No laitetaan pystyyn hanke, jonka tavoitteena on mainostaa näyttävästi, rahaa säästämättä peruskoulua ja pian kaikki taas huomaavat, kuinka mainiota on opiskella vastamelukuulokkeet korvilla 80 oppilaan yhteistilassa.
"Viestintäsuunnittelija/projektityöntekijä palkataan Teemme tulevaisuuden tekijöitä - peruskoulu on parasta! -hankkeeseen, jonka tavoitteena on edistää viestinnän keinoin ymmärrystä perusopetuksen tehtävistä ja tavoitteista sekä koulujen toimintakulttuurista. Hankkeen tavoitteena on lisäksi nostaa entisestään monesti maailman parhaaksi arvioidun perusopetuksen imagoa ja arvostusta. Keskeinen viestinnällinen tavoite on kertoa, että peruskoulu antaa jokaiselle oppilaalle mahdollisuuden kasvaa potentiaaliinsa.
Hanke toteutetaan Suomen kuuden suurimman kaupungin yhteishankkeena. Hankkeen hallinnoivana organisaationa toimii Helsingin kaupunki. Hankkeeseen palkattavan henkilön tehtävänä on vastata projektin Turun toteutuksesta sekä osallistua hankkeen yhteiseen kehittämistyöhön."
Kommentit (10)
Kokoomuslainen Grahn-Laasonen on tuon rappion arkkitehti.
Myös lukion matematiikan ja fysiikan opetus on tuhottu cas-laskinohjelmisoilla.
Vierailija kirjoitti:
Se tunne kun kuopus ysillä ja 3 kuukautta vielä peruskoulua.
Se tunne, kun kuopus on ekalla ja paljon pitäisi oppia.
Suomessa on vallalla hullunkurinen käsitys siitä, että hommien mennessä päin peetä, voidaan mainonnalla (lue: markkinointiviestinnällä) hoitaa voitto kotiin. Mitään ei tarvitse muuttaa, mitään ei tarvitse päättää.
Odottelen tässä "korona on ystäväsi" -kampanjaa.
Ruotsissa mennyt paljon pahemmaksi, koska siellä on laaja yksityiskouluverkosto, ja raha seuraa oppilasta.
Eli nyt tietyistä kouluista saa kympin ja toisista seiskan, samalla osaamisella. Eka koulu on se yksityinen. Eihän sinne kukaan tulisi, jos sieltä saisi huonoja arvosanoja!
Tätä kehitystä emme missään tapauksessa halua Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa mennyt paljon pahemmaksi, koska siellä on laaja yksityiskouluverkosto, ja raha seuraa oppilasta.
Eli nyt tietyistä kouluista saa kympin ja toisista seiskan, samalla osaamisella. Eka koulu on se yksityinen. Eihän sinne kukaan tulisi, jos sieltä saisi huonoja arvosanoja!
Tätä kehitystä emme missään tapauksessa halua Suomeen.
Kokoomushan on koko 2000-luvun puhunut yksityiskoulujen hienoudesta. Odota vain seuraavaa hallitusta. Sama toimintamalli kuin sairaanhoidossa: ajetaan julkinen alas, yksityistetään, leikataan kuntien rahoitusta, myydään ulkomaille. Sama toteutetaan koulumaailmassa.
En osaa yhtyä tähän valitukseen peruskoulun rappiosta.
Mulla on pikkukoululaisia kotona, ja selkeästi kyllä ovat osaamiseltaan edellä minua ja miestäni samassa iässä. Varsinkin tunnetaitojen opetus on valovuosien päässä omasta lapsuudestani. Matematiikka on luonteeltaan enemmän soveltavaa, ja ilmiökokonaisuuksissa pohditaan tosi kunnianhimoisia kysymyksiä. Tämä sukupolvi osaa etsiä vastauksia kysymyksiinsä, joten luonnollisesti ongelmanratkaisu sopii heille paremmin kuin kertotaulun pänttäys.
Itse valmistuin peruskoulusta 1993 keskiarvolla 9,5.
Esiteltiinhän sitä amerikkalaisillekin, kuinka suomalaisessa peruskpulussa lapsedta asti opetetaan yritteliäisyyttä!
Suomi on oikea yrittäjien maa, josta jenkkien sietäisi ottaa oppia!
Nyt opetussuunnitelman on itseohjetuva ilmiöpainotteinen pedagogiikka. Jokainen oppija omistaa oman oppijuutensa ja digitaidot appien käytössä korustuvat. Koulu ei ole vain koulu vaan valmentautimskeskus hyvään elämään.
Matematiikassa tärkeintä on soveltaminen ja se on helpompaa, kun esimerkiksi yhtälöt voi ratkaista cas-laskimilla. Enää ei tarvitse keskittyä nyhräämiseen vaan voidaan soveltaa matematiikkaa ilman vuosikausien peruskäsitteiden tahkoamista.
Se tunne kun kuopus ysillä ja 3 kuukautta vielä peruskoulua.