Metro on paljon parempi ja luotettavampi kuin Ratikka
Raitiovaunu on naurettava vanhannäköinen hidastelijavaunu.
Kommentit (16)
Metro on slummijuna, sillä rahdataan alkkiksia ja narkkareita itä-helsingin slummeihin.
Ei kai näitä nyt voi verrata. Kumpikin on yhtä tarpeellisia ja helppoja liikkumisvälineitä.
Luotettavampi joo. Montako kertaa raitiovaunuliikenne on viimeisen vuoden aikaan jumittanut Helsingissä vs. metro?
Stadin ratikat ON hitaita, jossain Keski-Euroopassa ne menee tuhatta ja sataa 😍
Metroasemat tuovat epämääräistä väkeä suojiinsa. Ratikkapysäkit eivät kun pysäkit ovat taivasalla. Vai monenko juopon tai narkin oot kuullut sanovan kaverilleen "tuus tonne ratikkapysäkille niin vedetään lärvit",
Metro on putki jonka saavutettavuus on huono. Ratikka menee ovelta ovelle.
Onko tamperelaisten ratikkareitin varrella olevat asunnot nostaneet arvoaan?
Tampereen ratikka kulkee 70 km/h eikä pysähdy muualla kuin pysäkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Tampereen ratikka kulkee 70 km/h eikä pysähdy muualla kuin pysäkeillä.
Kyllä se Tampereen ratikkakin pysähtyy jos on esim. hälytysajoneuvoja keskellä raiteita tai joku idiootti parkkeerannut autonsa raiteille.
Vierailija kirjoitti:
Tampereen ratikka kulkee 70 km/h eikä pysähdy muualla kuin pysäkeillä.
Kyllä nekin liikennevaloissa pysähtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereen ratikka kulkee 70 km/h eikä pysähdy muualla kuin pysäkeillä.
Kyllä se Tampereen ratikkakin pysähtyy jos on esim. hälytysajoneuvoja keskellä raiteita tai joku idiootti parkkeerannut autonsa raiteille.
Miksi joku hälytysajoneuvo pysähtyisi keskelle raiteita? Kuulostaa aika epätodennäköiseltä.
Tampereen ratikan raiteiden vieressä ei myöskään ole parkkipaikkoja, joten tavallisen pysäköintivirheen seurauksena tuskin kukaan sinne pysäköi. Lisäksi pääosa raiteista on joko rautatietyyppistä ratapölkkyrataa tai nurmikkorataa, joille on vaikea pysäköidä muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereen ratikka kulkee 70 km/h eikä pysähdy muualla kuin pysäkeillä.
Kyllä nekin liikennevaloissa pysähtyy.
Eivät pysähdy. Niillä on sataprosenttiset liikennevaloetuudet, eli ratikoiden ei tarvitse edes hidastaa liikennevaloristeykseen vaan voivat ajaa täyttä nopeutta risteyksen läpi.
Tai risteykseen ja risteykseen. Monet Tampereen raitiotien risteyksistä muistuttavat enemmän rautatien tasoristeystä kuin mitään kadun risteystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereen ratikka kulkee 70 km/h eikä pysähdy muualla kuin pysäkeillä.
Kyllä nekin liikennevaloissa pysähtyy.
Eivät pysähdy. Niillä on sataprosenttiset liikennevaloetuudet, eli ratikoiden ei tarvitse edes hidastaa liikennevaloristeykseen vaan voivat ajaa täyttä nopeutta risteyksen läpi.
Tai risteykseen ja risteykseen. Monet Tampereen raitiotien risteyksistä muistuttavat enemmän rautatien tasoristeystä kuin mitään kadun risteystä.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereen ratikka kulkee 70 km/h eikä pysähdy muualla kuin pysäkeillä.
Kyllä nekin liikennevaloissa pysähtyy.
Eivät pysähdy. Niillä on sataprosenttiset liikennevaloetuudet, eli ratikoiden ei tarvitse edes hidastaa liikennevaloristeykseen vaan voivat ajaa täyttä nopeutta risteyksen läpi.
Tai risteykseen ja risteykseen. Monet Tampereen raitiotien risteyksistä muistuttavat enemmän rautatien tasoristeystä kuin mitään kadun risteystä.
Höpö höpö
Kannattaa tutustua ratikan suunnitelmiin, koska selvästikään et ole niitä lukenut.
Ratikka on tarkoitettu hienostuneille rikkaille kantakaupunkilaisille.