Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin katosi rakentamisen laatu? Koivusaaren metroasema remonttiin vain 2 vuoden käytön jälkeen.

Vierailija
10.02.2020 |

Tämä tulee kalliikis veronmaksajille. Päättäjien pitäisi ottaa vastuu omista päätöksistään.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aacb3e50-eb30-4c1a-ad1f-1c82c84ef4d2

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että saamme paljon kouluttamatonta halpatyövoimaa ulkomailta. Veronmaksaja kyllä maksaa korjaukset mukisematta.

Vierailija
2/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä on lahjottu? Miten voi olla, että näin huonoa jälkeä tehdään valvonnasta huolimatta? Nämä pitäisi mennä takuuseen. Kuka on tehnyt sopimukset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa riitä enää ammattilaisia kaikkiin töihin, ei lääkäreiksi, ei hoitajiksi, ei suunnittelijoiksi, ei tutkijoiksi, ei rakentajiksi, ei lvi- tai sähköasentajiksi, ei kirvesmiehiksi. Meitä ei ole tarpeeksi ja osa lusmuilee joka tapauksessa. Ja jatkossa meno vain huononee, kun työssä käyvä väestönosa vähenee. Viimeinen sammuttaa valot.

Vierailija
4/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko asia kuitenkin niin, että parempi korjata nyt kun vauriot on vielä vähäisiä, jolloin pitkällä tähtäimellä säästyy rahaa ja rakennukset kestää kauemmin? Kyllä niissä viime vuosikymmeninäkin rakennetuissa rakennuksissa on vaurioita. Niille ei vain ole tehty mitään.

Vierailija
5/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire. Vastaava tekee ensin aikataulun jossa on häiriövaraa. Sitten ylempänä päätetään, että valmista pitää olla esim. 2 kk aikaisemmin kuin aikataulutettu.

Vierailija
6/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko länsimetro on niin hämärä projekti, että siitä pitäisi tilata ulkopuolinen selvitys. Pitäisi selvittää mihin rahat ovat menneet ja mitkä asiat ovat aiheuttaneet ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä pitäisi olla pidemmät takuut. Esim. 5 vuotta olisi sopiva tällaisissa erikoiskohteissa.

Vierailija
8/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa rakennetaan kuin Venäjällä konsanaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai olisiko asia kuitenkin niin, että parempi korjata nyt kun vauriot on vielä vähäisiä, jolloin pitkällä tähtäimellä säästyy rahaa ja rakennukset kestää kauemmin? Kyllä niissä viime vuosikymmeninäkin rakennetuissa rakennuksissa on vaurioita. Niille ei vain ole tehty mitään.

Tietenkin vauriot pitää korjata heti kun niitä ilmenee, mutta kyse onkin siitä, että miten vain 2 vuotta vanhassa rakennuksessa voi olla noin pahoja vaurioita? Ja miksi niitä ei ole korjattu heti takuuaikana? Vaikuttaa pahasti siltä, että veronmaksajien rahoja kavalletaan tarkoituksella.

Vierailija
10/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa rakennetaan kuin Venäjällä konsanaan :D

Venäjällä rakennetaan parhaimmillaan tosi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin laajasti lahjottu porukkaa ettei tutkintaa haluta tehdä.

Vierailija
12/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko länsimetro on niin hämärä projekti, että siitä pitäisi tilata ulkopuolinen selvitys. Pitäisi selvittää mihin rahat ovat menneet ja mitkä asiat ovat aiheuttaneet ongelmia.

Selvitetty moneen kertaan mutta eihän sitä voi uskoa kun salaliittoteoria on paljon jännempiä :)

Kun mitään ei löytynyt niin tulosta ei voi somekansa uskoa, pakko olla jotain vilunkia kun netissä niin kerrotaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko länsimetro on niin hämärä projekti, että siitä pitäisi tilata ulkopuolinen selvitys. Pitäisi selvittää mihin rahat ovat menneet ja mitkä asiat ovat aiheuttaneet ongelmia.

Selvitetty moneen kertaan mutta eihän sitä voi uskoa kun salaliittoteoria on paljon jännempiä :)

Kun mitään ei löytynyt niin tulosta ei voi somekansa uskoa, pakko olla jotain vilunkia kun netissä niin kerrotaan

Susta on siis normaalia että metroasema ei kestä kahta vuotta? Rakennusvalvontaa on laiminlyöty. Sen voi jo sanoa ilman tutkimuksia.

Vierailija
14/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko länsimetro on niin hämärä projekti, että siitä pitäisi tilata ulkopuolinen selvitys. Pitäisi selvittää mihin rahat ovat menneet ja mitkä asiat ovat aiheuttaneet ongelmia.

Selvitetty moneen kertaan mutta eihän sitä voi uskoa kun salaliittoteoria on paljon jännempiä :)

Kun mitään ei löytynyt niin tulosta ei voi somekansa uskoa, pakko olla jotain vilunkia kun netissä niin kerrotaan

Susta on siis normaalia että metroasema ei kestä kahta vuotta? Rakennusvalvontaa on laiminlyöty. Sen voi jo sanoa ilman tutkimuksia.

Alkuperäinen viesti mihin kommentoin, väitti rahojen menneen johonkin hämärään. Tämä ei todistetusti pidä paikkaansa. En ottanut mitään kantaa lattian laatuun. Ei tietenkään ole hyvä että lattia menee vaihtoon 4v valmistumisen jälkeen. Otetaan kuitenkin huomioon että Länsimetron ykköspätkässä  on kahdeksen asemaa ja nyt yhden lattia joudutaan korjaamaan. Muita näinkin isoja korjauksia ei ole tarvinnut tehdä. Miljardin projektissa vajaan millin korjaukset, menee jo tilastolliseen todennäköisyyteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko länsimetro on niin hämärä projekti, että siitä pitäisi tilata ulkopuolinen selvitys. Pitäisi selvittää mihin rahat ovat menneet ja mitkä asiat ovat aiheuttaneet ongelmia.

Tässäkinhän takana hääräilee Oy Hyvätveljet Ab.

Vierailija
16/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on, että saamme paljon kouluttamatonta halpatyövoimaa ulkomailta. Veronmaksaja kyllä maksaa korjaukset mukisematta.

Lähtömaalla ei ole mitään merkitystä. Ihan syntyperäisiltä suomalaisiltakin puuttuu ns. ammattiylpeys. Tehdään vain jotain nopeasti sinnepäin. Rahat taskuun ja karkuun. Ja sitten kun koitetaan vaatia reklamoinneilla, niin käsketään haastamaan käräjille. 

Vierailija
17/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusfirmoille nämä kuntien projektit ovat ihan parhaita. Annetaan joku naurettava tarjous ja sitten todetaan, että "oho, rahat loppuivat". Ja koska hommaa ei voi jättää kesken, niin rahaa löytyy lisään. Ja kiva sitä on päättäjien mällätä, kun ei ole omat rahat kiinni ja mitään vastuuta ei tietenkään kenelläkään ole.

Vierailija
18/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennusfirmoille nämä kuntien projektit ovat ihan parhaita. Annetaan joku naurettava tarjous ja sitten todetaan, että "oho, rahat loppuivat". Ja koska hommaa ei voi jättää kesken, niin rahaa löytyy lisään. Ja kiva sitä on päättäjien mällätä, kun ei ole omat rahat kiinni ja mitään vastuuta ei tietenkään kenelläkään ole.

Sehän on ikuinen fakta että sitä helpompi kommentoida mitä vähemmän tietää

Vierailija
19/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on, ettei työntekijöiden ammattitaitoa tarkisteta mitenkään. Kuka tahansa itäeurooppalainen ukko voi esittää raksaäijää vailla mitään käytännön osaamista.

Vierailija
20/20 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko länsimetro on niin hämärä projekti, että siitä pitäisi tilata ulkopuolinen selvitys. Pitäisi selvittää mihin rahat ovat menneet ja mitkä asiat ovat aiheuttaneet ongelmia.

Selvitetty moneen kertaan mutta eihän sitä voi uskoa kun salaliittoteoria on paljon jännempiä :)

Kun mitään ei löytynyt niin tulosta ei voi somekansa uskoa, pakko olla jotain vilunkia kun netissä niin kerrotaan

Susta on siis normaalia että metroasema ei kestä kahta vuotta? Rakennusvalvontaa on laiminlyöty. Sen voi jo sanoa ilman tutkimuksia.

Alkuperäinen viesti mihin kommentoin, väitti rahojen menneen johonkin hämärään. Tämä ei todistetusti pidä paikkaansa. En ottanut mitään kantaa lattian laatuun. Ei tietenkään ole hyvä että lattia menee vaihtoon 4v valmistumisen jälkeen. Otetaan kuitenkin huomioon että Länsimetron ykköspätkässä  on kahdeksen asemaa ja nyt yhden lattia joudutaan korjaamaan. Muita näinkin isoja korjauksia ei ole tarvinnut tehdä. Miljardin projektissa vajaan millin korjaukset, menee jo tilastolliseen todennäköisyyteen

Kyllä ne härämään on mennyt jos ei olla saatu sitä mitä tilattiin.