Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituinen toistuva ongelma netistä tilatessa: Postnord sanoo että "EDI" puuttuu ja ei voi toimittaa. Kellään muulla tätä?

Vierailija
16.01.2020 |

Ulkomailta tuleva paketti. Postnord kertoo että tuo EDI puuttuu ja siksi paketti seisoo terminaalissa.

Onko muilla ollut tätä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tullata, veikkaisin?

Vierailija
2/4 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää tullata, veikkaisin?

Ei, vaan EDI on se joka sisältää toimitustiedot. Eli tarkoittaa että paketista puuttuu elektroniset toimitustiedot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EDI on sähköinen ennakkotieto, jonka PostNord tarvitsee saadakseen järjestelmäänsä tiedot paketista. 

Samaa systeemiä käyttää kaikki (Posti, DHL, yms.). 

Eli toisin sanoen heiltä ei järjestelmästä löydy sitä sähköistä tietoa siitä paketista ja toimituksesta. 

Vierailija
4/4 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EDI on sähköinen ennakkotieto, jonka PostNord tarvitsee saadakseen järjestelmäänsä tiedot paketista. 

Samaa systeemiä käyttää kaikki (Posti, DHL, yms.). 

Eli toisin sanoen heiltä ei järjestelmästä löydy sitä sähköistä tietoa siitä paketista ja toimituksesta. 

Miten on mahdollista että tuo puuttuu kaksi kertaa peräkkäin, kun paketti on jo saapunut Suomeen? Ei kai sitä voi vain "hukata" kuin jotain fyysistä juttua kerran kyse on elektronisesta? Onko tuo lähettäjänettikaupan moka, vai sen firman joka toimitti ulkomailta Suomeen?

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi