Ymmärrättekö että fillarikypärästä on enemmän haittaa kun hyötyä
Se luo lähinnä turvallisuuden tunnetta. Kypärää käyttävä pyöräilijä ottaa enemmän riskejä kun kypärätön.
Kommentit (21)
No höh, arvelin että olisit vedonnut siihen ruotsalaistutkimukseen, missä todettiin pipon olevan kypärää turvallisempi.
Sitä kypärää voi käyttää sellaiset jotka kuvittelee että niiden päässä on jotain suojaamisen arvoista. Minä en moista pottaa tarvitse mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
No höh, arvelin että olisit vedonnut siihen ruotsalaistutkimukseen, missä todettiin pipon olevan kypärää turvallisempi.
En tiennytkään moisesta tutkimuksesta.
Tiesitkö, että pyörä onnettomuus ei ole aina pyöräilijän syytä? Monesti autoilija on ajanut vahingossa kylkeen ja pyörilijän kypärä pirstautunut palasiksi.
Mielummin kypärä palasina kuin pää, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höh, arvelin että olisit vedonnut siihen ruotsalaistutkimukseen, missä todettiin pipon olevan kypärää turvallisempi.
En tiennytkään moisesta tutkimuksesta.
Kyse on vitsistä. Ruotsalaistutkijat pudottivat kalliolta kypärän ja pipon. He päättelivät pipon suojaavan paremmin, sillä se pysyi pudotuksessa ehjänä.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että pyörä onnettomuus ei ole aina pyöräilijän syytä? Monesti autoilija on ajanut vahingossa kylkeen ja pyörilijän kypärä pirstautunut palasiksi.
Mielummin kypärä palasina kuin pää, vai mitä?
Näihin onnettomuuksiin lähes aina myötävaikuttaa pyöräilijän välinpitämätön suhtautuminen muuhun liikenteeseen ja omien oikeuksien raivokas puolustaminen.
Miten aloittaja perustelee väitteensä?
Jaa, kun kaaduin viimeksi pyörällä kunnolla, otin iskun tietoisesti päällä vastaan koska siinä oli kypärä, ja luotin, että se kestää. Kypärälle, eikä päälle käynyt mitään, kuului vain kops.
Käsi kyllä murtui samassa rytäkässä.
Mieluummin murtunut käsi kuin kallonmurtuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että pyörä onnettomuus ei ole aina pyöräilijän syytä? Monesti autoilija on ajanut vahingossa kylkeen ja pyörilijän kypärä pirstautunut palasiksi.
Mielummin kypärä palasina kuin pää, vai mitä?
Näihin onnettomuuksiin lähes aina myötävaikuttaa pyöräilijän välinpitämätön suhtautuminen muuhun liikenteeseen ja omien oikeuksien raivokas puolustaminen.
Eli tarkoitat , että auto liikennesääntöjä rikkoessaan ajaa yli :)
Oi, aatelkaas kuinka paljon onnettomuudet vähenisi jos autoista poistettais kaikki turvalaitteet ja oikein kiellettäisiin turvavöiden käyttö! Kyllä sit varmaan ihan kaikki ajelis niiiin varovasti ja hiljaa. Eiku...
Olisin nuori leski, jos mieheni ei olisi käyttänyt kypärää. Auto ajoi päälle (autoilijan vika). Että semmosta haittaa siitä kypärästä.
Vierailija kirjoitti:
Oi, aatelkaas kuinka paljon onnettomuudet vähenisi jos autoista poistettais kaikki turvalaitteet ja oikein kiellettäisiin turvavöiden käyttö! Kyllä sit varmaan ihan kaikki ajelis niiiin varovasti ja hiljaa. Eiku...
Mikä vtun eiku?
Kypärä ok kirjoitti:
Jaa, kun kaaduin viimeksi pyörällä kunnolla, otin iskun tietoisesti päällä vastaan koska siinä oli kypärä, ja luotin, että se kestää. Kypärälle, eikä päälle käynyt mitään, kuului vain kops.
Käsi kyllä murtui samassa rytäkässä.
Mieluummin murtunut käsi kuin kallonmurtuma.
Jatkossa sitten otat niskan katkeamisen mahdollisuuden paremmin huomioon. Se tuskin niissä henkiinjäämismahdollisuuksissa mieltä nostaa, jos joudut pohtimaan kehtausta pyytää hoitajaa auttamisessa masturbaatioon loppuelämän.
Ap, mitä mieltä Hövdingistä? (=pyöräilijän airbag)
Mä otan mieluummin turvavarusteen kuin potentiaalisen neliraajahalvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Kypärä ok kirjoitti:
Jaa, kun kaaduin viimeksi pyörällä kunnolla, otin iskun tietoisesti päällä vastaan koska siinä oli kypärä, ja luotin, että se kestää. Kypärälle, eikä päälle käynyt mitään, kuului vain kops.
Käsi kyllä murtui samassa rytäkässä.
Mieluummin murtunut käsi kuin kallonmurtuma.
Jatkossa sitten otat niskan katkeamisen mahdollisuuden paremmin huomioon. Se tuskin niissä henkiinjäämismahdollisuuksissa mieltä nostaa, jos joudut pohtimaan kehtausta pyytää hoitajaa auttamisessa masturbaatioon loppuelämän.
Luulet siis että neliraajahalvaantuneella olisi noinkin paljon tuntoa lantion alueella?
Vierailija kirjoitti:
No höh, arvelin että olisit vedonnut siihen ruotsalaistutkimukseen, missä todettiin pipon olevan kypärää turvallisempi.
Eikös ruotsalaiset käytä jotain kaulahuivia, joka suojaa paremmin kuin kypärä.
Pehmustettu ja kellukkeilla varustettu turvatynnyri on paras. Sinne kun kömpii sisälle eikä lähde liikenteeseen on suhteellisen hyvässä turvassa. Oman mukavuuden kannalta siellä ei parane piereskellä.
Vierailija kirjoitti:
Näihin onnettomuuksiin lähes aina myötävaikuttaa pyöräilijän välinpitämätön suhtautuminen muuhun liikenteeseen ja omien oikeuksien raivokas puolustaminen.
Olen meinannut jäädä useamman kerran auton alle, kun autoilija ei ole noudattanut kolmion osoittamaa väistämisvelvollisuutta. Oletko sitä mieltä, että autoilijan ei tarvitse noudattaa kolmion osoittamaa väistämisvelvollisuutta?
Olen kyllä niin mummo/nössö että en ota minkäänlaisia riskejä kypärä päässäkään. Että joo tilastollisesti voi toki olla noin kun sanoit, ei vaan ole minun ongelmani.
Tunnen parikin tyyppiä, jotka saivat pyörällä kaatuessaan (no, toisen päälle ajoi ensin auto) pahoja päävammoja. Molemmissa tapauksissa pyöräilykypärä olisi suojannut ja olisivat selvinneet korkeintaan pienillä ruhjeilla.