Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi - Mikä ärsyttää?

Vierailija
28.11.2019 |

Jaa hampaan väliin jäänyt kokemuksesi tai kerro, mikä yleensä ärsyttää toria selaillessa!

Minua ärsyttää "Annetaan" -tyypin ilmoitukset, joissa kuitenkin pyydetään maksua kahvipakettina.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pelkkiä hyviä kauppoja.

Jos joku antaa sulle ilmaiseksi vaikka sängyn tai tiskikoneen, etkö voi vielä kahvipakettia ihan kiitoksena? Se nyt ei ole kuin kaksi euroa. Tulee molemmille hyvä mieli.

Vierailija
2/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ihmiset roikottaa ilmoituksia jo myydyistä tavaroista. Näkee jopa kuukausiakin vanhoja ilmoituksia. Miksi niitä ei voi poistaa? Mikään ei ärsytä enempää, kun löydät haluamasi tuotteen, soitat tai tekstaat, vain kuullaksesi, että tuote on jo myyty.

Tai sitten tuote on varattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, jos kauppasi ovat olleet onnistuneita. Minullakin on hyviä kokemuksia varsinaisista kaupoista.

Toki voin viedä kahvipaketin tai suklaata kiitoksena. Ero on mielestäni siinä, onko kyseessä myyjän pyyntö=maksu vai minun aloitteestani viety lahja kiitokseksi. Toki sekin on eri asia, viekö 2-4 euron kahvipaketin vastineeksi sängystä vai esimerkiksi ruhjuisesta kukkaruukusta. Silloin voisi mielestäni laittaa suoraan hinnoittelun rahana.

- Ap

Vierailija
4/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, jos myytävänä on sängy ja sänkyn pääty yms.🤣

Myös, ettei huonekalujen mittoja ole ilmoituksessa, jos ei ole puh.numero, niin en viitsi meilirumbaan alkaa, van ohitan ilmoituksen automaattisesti.

Myös ylihinnat ärsyttää. Jos kaupasta saan uuden tavaran esim satasella, niin osta käytettyä 80eurolla.

Tästä huolimatta olen tehnyt hyviä kauppoja fiksujen ihmisten kanssa.

Vierailija
5/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut pelkkiä hyviä kauppoja.

Jos joku antaa sulle ilmaiseksi vaikka sängyn tai tiskikoneen, etkö voi vielä kahvipakettia ihan kiitoksena? Se nyt ei ole kuin kaksi euroa. Tulee molemmille hyvä mieli.

Toki, mutta ap tarkoittikin ilmeisesti, että on laittanut annetaan ilmoituksen ja vaatii kahvipakettia. Kahvipaketin hinta on usein vielä paljon maksua annettavasta tuotteesta.

Vierailija
6/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää, jos myytävänä on sängy ja sänkyn pääty yms.🤣

Myös, ettei huonekalujen mittoja ole ilmoituksessa, jos ei ole puh.numero, niin en viitsi meilirumbaan alkaa, van ohitan ilmoituksen automaattisesti.

Myös ylihinnat ärsyttää. Jos kaupasta saan uuden tavaran esim satasella, niin osta käytettyä 80eurolla.

Tästä huolimatta olen tehnyt hyviä kauppoja fiksujen ihmisten kanssa.

Mites, jos myytävänä on pöydä? 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oharit. Monta kertaa ja sitten lopulta kun tyyppi tulee hakemaan tavaran, on tyyliin 10 min myöhässä eikä edes pahoittele. Missä käytöstavat? Ei minkäänlaista kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan. En tajua, en kuollaksenikaan.

Vierailija
8/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajat, jotka sanovat tulevansa noutamaan isokokoisen tavaran (Esim auton renkaat tms), hirvee kiire, ethän myy muille, tulen tunnin päästä.

Sitten kun olet kiireellä tavarat kaivanut varastosta esille, pessyt luovutuskuntoon ja nostanut terassille niin tulee txtari ”en mä ostakaan löysin muualta”.

Yleensä ei-suomalaistaustaiset ostajat harrastavat tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää, jos myytävänä on sängy ja sänkyn pääty yms.🤣

Myös, ettei huonekalujen mittoja ole ilmoituksessa, jos ei ole puh.numero, niin en viitsi meilirumbaan alkaa, van ohitan ilmoituksen automaattisesti.

Myös ylihinnat ärsyttää. Jos kaupasta saan uuden tavaran esim satasella, niin osta käytettyä 80eurolla.

Tästä huolimatta olen tehnyt hyviä kauppoja fiksujen ihmisten kanssa.

Mites, jos myytävänä on pöydä? 😉

Pöydää en ole vielä etsinyt😘

Vierailija
10/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Se kun firmat kauppaavat tuotteitaan täydellä hinnalla siellä. Hankkisi omat nettisivut

2. Mahdollinen ostaja pyytää tuotteen lähettämistä. Hinta tavaralla tyyliin 5e. Sen rahan eteen en jaksa pakata ja roudata pakettia ties minne postitoimistoon.

3. Ne ainaiset mittapyynnöt. Sitten kun mittaat niin tyypistä ei kuulu enää mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oharit. Monta kertaa ja sitten lopulta kun tyyppi tulee hakemaan tavaran, on tyyliin 10 min myöhässä eikä edes pahoittele. Missä käytöstavat? Ei minkäänlaista kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan. En tajua, en kuollaksenikaan.

Onpa harmi, että sulle on sattunut tuollaista. Oletko myynyt paljon tuotteita, siis onko todennäköisyyskin ohareille korkeampi?

Itsekin olen miettinyt käytöstapojen romahdusta. Jotkut jo viestitellessä onnistuvat antamaan sen verran moukan kuvan, että teen kaupat mahdollisuuksien mukaan jonkun muun kanssa.

Vierailija
12/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka haluaisivat sovitella vaatteita ja

päättää vasta sitten ostaako. Siis minun kodissani, minun ajallani.

Ihmiset, jotka ilmoittavat ostavansa, mutta noutohetkellä unohtavat/sairastuvat/eivät ostakaan/heistä ei kuulu enää mitään.

Ostajat, jotka haluavat että varaat tuotteen juuri heille. Ja eivät haluakaan enää ostaa, vaikka tuote vielä vapaana heidän ehdottamanaan nouto aikana...eli hyvä etten varannut. Tämän lisäksi, jos ilmoitan että en varaile kun niin paljon ollut aiemmin ohareita. Niin loukkaannutaan, että ajattelen juuri heidän olevan ohereiden tekijä eikä halutakaan ostaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Se kun firmat kauppaavat tuotteitaan täydellä hinnalla siellä. Hankkisi omat nettisivut

2. Mahdollinen ostaja pyytää tuotteen lähettämistä. Hinta tavaralla tyyliin 5e. Sen rahan eteen en jaksa pakata ja roudata pakettia ties minne postitoimistoon.

3. Ne ainaiset mittapyynnöt. Sitten kun mittaat niin tyypistä ei kuulu enää mitään.

Miksi et laita mittoja ilmoitukseen? En tosin ota edes yhteyttä myyjään, jos ei mittoja yms oleellista ole ilmoituksessa.

Vierailija
14/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstapojen puute viestintävälineissä. Ei esitellä itseään, ei tervehditä Jne.. Sähköpostia lähettäessä ei viitata mihinkään asiayhteyteen, kirjoitetaan vaan

”Maksan 20€

Masa”

Minulle on lapsesta lähtien opetettu että puhelimella soitettaessa esitellään itsensä ja vasta sitten asia, jonka tiimoilta soittelee.

Sama pätee vastatessa, vastataan omalla nimellä eikä ”Öö joo mitä?!”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun myyt tavaraa joka maksanut 250e mutta koska se on ollut sulla ja kaupasta saa "samantyylisen" 70e uutena on kohtuutonta pyytää 90e..

Kaupat tehty aina asiallisesti ja niitä kertynyt paljon. Onneksi niitä samanlailla ajattelevia on olemassa!

Vierailija
16/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Se kun firmat kauppaavat tuotteitaan täydellä hinnalla siellä. Hankkisi omat nettisivut

2. Mahdollinen ostaja pyytää tuotteen lähettämistä. Hinta tavaralla tyyliin 5e. Sen rahan eteen en jaksa pakata ja roudata pakettia ties minne postitoimistoon.

3. Ne ainaiset mittapyynnöt. Sitten kun mittaat niin tyypistä ei kuulu enää mitään.

Miksi et laita mittoja ilmoitukseen? En tosin ota edes yhteyttä myyjään, jos ei mittoja yms oleellista ole ilmoituksessa.

Toki laitan mitat jos myyn esim huonekaluja. Mutta jos myyn lasten/ omia vaatteita, niin silloin saa riittää mitat xs, m jne. Mitään hihan pituuksia ja kaula-aukko leveyttä en todellakaan jaksa alkaa ilmoittelemaan.

Vierailija
17/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka haluaisivat sovitella vaatteita ja

päättää vasta sitten ostaako. Siis minun kodissani, minun ajallani.

Ihmiset, jotka ilmoittavat ostavansa, mutta noutohetkellä unohtavat/sairastuvat/eivät ostakaan/heistä ei kuulu enää mitään.

Ostajat, jotka haluavat että varaat tuotteen juuri heille. Ja eivät haluakaan enää ostaa, vaikka tuote vielä vapaana heidän ehdottamanaan nouto aikana...eli hyvä etten varannut. Tämän lisäksi, jos ilmoitan että en varaile kun niin paljon ollut aiemmin ohareita. Niin loukkaannutaan, että ajattelen juuri heidän olevan ohereiden tekijä eikä halutakaan ostaa...

Tuo varaaminen ärsyttää myös ostajana. Itse tiedän mitä haen ja kun sen löydän, olen valmis noutamaan tuotteen saman päivän aikana ja maksamaan pyydetyn hinnan.

Vierailija
18/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oharit. Monta kertaa ja sitten lopulta kun tyyppi tulee hakemaan tavaran, on tyyliin 10 min myöhässä eikä edes pahoittele. Missä käytöstavat? Ei minkäänlaista kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan. En tajua, en kuollaksenikaan.

Vaikka arvostan täsmällisyytä niin 10 minuutin myöhästyminen on yleisinhimillistä vaikka toki harmillista. Ja toki hyviin tapoihin kuuluisi pahoitella. -Toisaalta itse olen saanu kantapään kautta oppia, eteivät kaikki pidä siitäkään, että olen ollu paikalla hyvissä ajoin. - Mikä taas johtuu itsellä siiitä, että varaan matka-aikaa usen reilummin kuin mitä sittä todellisuudessa tarvitsen, enkä ole oikein tienny missä hengailisin "ylimääräisen ajan." - No korkenaan olen ollur noin 20 minuutia euajassa

Kaverini kertoi, joskus kuinka oli huomannu, kuinka hänen luokseen tullut ostaja oli istunut ja odottanut autossaan ja tullut soittamaan ovikelloa minutilleen sovittuna aikana.  

Kuinkahan aikaisin oikeastaan voisi mennä, ettei vaikuttaisi tungettelevalta tai liian innokkaalta? - Ja ainahan on myös mahd. ettei myyjää kuulu tai näy missään... 

Itseäni harmitti joskus Huutonetin kauppias, joka ei toimittanut lainkaan maksuoihjeita (vakiinuneesi yleensä ilinumeroaan), saati, että olisi jättäny toimivan puhelinnumeronsa tai vastannut s-posteihini. - Noin viikon päästä sain negaiivinsen palautteen. Olin ymmällä..  

Yleisesi olen ottaen piänyt huutiksen "julkisesta palaute" osiosta, koska se minusta antaa ainakin pienen vinkin siitä voiko myyjään luottaa..  Vai mitä pitäisi päätellä kauppakumppanista jolla on yli kymmenes-osa kaiksita palautteista negatiivisia?        

Vierailija
19/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös, ettei huonekalujen mittoja ole ilmoituksessa, jos ei ole puh.numero, niin en viitsi meilirumbaan alkaa, van ohitan ilmoituksen automaattisesti.

No mua ärsyttää läähätys- ja muut soittelijat jos numeron laittaa ilmoitukseen. Ihmiset ei ymmärrä että milloin vaan ei voi soitella, eikä muutenkaan huvita jaella omaa puhelinnumeroa ympäriinsä. Itse kyllä laitan ilmoitukseen mitat jos kysymyksessä on huonekalu tai vastaava ja lisäkysymyksiin vastaan viestillä nopeasti.

Ärsyttää myös ostajat, jotka haluavat väkisin soittaen sopia hausta ja heti ensin kysytään puhelinnumeroa, miksi ihmeessä? Musta on paras että on ns. mustaa valkoisella siitä mitä on sovittu, helppo tarkistaa aika ja osoite. Tietenkin jos vaikka vuokra-asuntoa kyselee, on mukava puolin ja toisin jutella että milta vuokralainen tai vuokranantaja vaikuttaa, mutta jos ostaa jotain mukia, mihin sitä puhumista tarvitsee. Ehkä jos ei osaa lukea ja kirjoittaa niin sitten ymmärrän.

Mutta, eniten ärsyttää kysely tuotteesta ja sitten katoaminen. Kysytään kokoa, noutopaikkaa tai postitusta, mutta ei vastata enää mitään kun olen lisätiedot antanut. Onko niin vaikeaa ns. lopettaa kohteliaasti sanomalla esim. "En olekaan kiinnostunut, kiitos"? Sitten on näitä jotka pitkien aikojen päästä palaavat asiaan ja suutahtavat, kun tuotteen on myynyt jollekin muulle joka vastasi viestiin heti.

Vierailija
20/31 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä ovat nämä kyselijät ”onko tuote vielä myynnissä?” Kun vastaa heti et on tuote vielä myynnissä niin ei kuulu enää mitään. Onko tuo joku fetissi? Mihin henkilö kaipaa tietoa onko joku vielä myynnissä, varsinkin jos se on toissapäivänä sinne laitettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän