Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas olin Powerissa ja kuulin saman lausahduksen eri myyjältä: "Tämä on väärä kauppa"

Vierailija
19.10.2019 |

Voi helvetto sentään. Tuo oli vielä kokeneemman oloinen setä. Miten noille ei ollenkaan tule jo maalaisjärjellä mieleen miten tyhmältä tuo kuulostaa? Ei sitä omaa kauppaa mainosteta "vääränä kauppana". Sanavalinnoilla on väliä. "Väärä kauppa" myös kuulostaa siltä kuin sanoisi, että asiakas on tehnyt virheen.

Asiakas etsi siis jotain tavaraa jota heillä ei ole, mutta muualla Stockalta löytyy. "tää on väärä kauppa, se löytyy tuolta XXX".

Miksi suomalaiset myyjät on niin saakelin urpoja?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ihmiset jaksavatkin traumatisoitua.

Vierailija
2/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tietävät etteivät saa sulta rahaa niin ei ole väliä mitä sanoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä!

Vierailija
4/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs olisi ollut parempi tapa? "Meiltä ei näitä valitettavasti löydy, mutta paikasta X saattaa löytyä?" Kerta jo kuulet tuon saman toistamiseen niin todennäköisesti joutuvat ohjaamaan päivittäin noita väärään kauppaan menijöitä.

Vierailija
5/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No josko niillä ei ollut mitä etsit? Oli siis väärä kauppa.

Vierailija
6/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No josko niillä ei ollut mitä etsit? Oli siis väärä kauppa.

En etsinyt minä, vaan joku muu. Kuulin vain ohimennen ja särähti korvaan.

Tämä siksi, että olin asiakaspalveluammatissa ulkomailla vuosikymmenen.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki elämä!

Urpo #1 has joined the conversation

Vierailija
8/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä, että tuo voi antaa huonon kuvan myyjästä ja liikkeestä. Asiakkaalle tulee sellainen olo, että tämä on hänelle väärä kauppa ylipäätään, eikä sinne siis kannata toiste mennä. Vaikka joskus toisella kertaahan sieltä voisi löytyä se etsitty tuote, vaikka juuri nyt sitä ei tästä kaupasta löytynytkään.

Mutta sen verran puolustan myyjiä kuitenkin, että tapauksessa jossa asiakas on nähnyt Stockan mainoksen esim. tarjoustuotteesta ja menee sitä tiettyä tuotetta tiettyyn hintaan etsimään Powerista, jonka valikoimaan ko. tuote ei kuulu, niin toki siinä tapauksessa on ihan ok sanoa että nyt tulit väärään kauppaan, koska se tuote ei ole meillä myynnissä vaan tuossa Stockalla. Vähän sama kuin menisi etsimään Plussa-tarjoustuotetta Prismasta, väärässä kaupassahan sitä silloin ollaan ja kyllä se saa suoraan sanoa. Kunhan äänensävy on ystävällinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No josko niillä ei ollut mitä etsit? Oli siis väärä kauppa.

Ei ammattimyyjä koskaan kutsu omaa kauppaansa vääräksi kaupaksi. Jos ei tuon verran ymmärrä asiakaspalvelusta, niin ei ihmekään että täällä on tämmöinen meininki.

Vierailija
10/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea kauppa mutta asiakkaalla väärä tarve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta ihmiset jaksavatkin traumatisoitua.

Kylläpä ihmiset jaksavat viljellä sanoja, joiden merkityksiä eivät ymmärrä.

Googlaa "trauma" kun ehdit junttipuuhiltasi.

Vierailija
12/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tietävät etteivät saa sulta rahaa niin ei ole väliä mitä sanoo.

On sillä väliä. Asiakas ei tule tuollaisen lausahduksen jälkeen jatkossa enää samaan kauppaan ja kertoo huonosta kokemuksestaan muillekin eli myyjän kaupalle aiheuttama vahinko moninkertaistuu. Siinä sivussa oma työpaikkakin vaarantuu, jos alkaa iso asiakaskato käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tietävät etteivät saa sulta rahaa niin ei ole väliä mitä sanoo.

Kyse ei ole yksittäisestä asiakkaasta ja siitä, saako häneltä rahaa, vaan yrityksen brändistä.

Koskaan ei saa kusta omiin muroihin. Jos asiakas on ”väärässä” liikkeessä, hänet ohjataan oikeaan paikkaan niin, että asiakas tuntee saaneensa loistavaa palvelua. Näin asiakkaalle jää myönteinen kuva liikkeestä, missä hän kävi.

Vierailija
14/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö sulla mielessä että tuo purkauksesi on pahemman luokan panettelua. Et kuitenkaan pysty todistamaan myyjän oletettua purkausta. Nyt pyydät Powerilta julkisesti anteeksi, kun olet haukkunut heidän myyjiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta ihmiset jaksavatkin traumatisoitua.

Kylläpä ihmiset jaksavat viljellä sanoja, joiden merkityksiä eivät ymmärrä.

Googlaa "trauma" kun ehdit junttipuuhiltasi.

Ok. Psyykkinen trauma: "Yksilön normaalia ajatusmaailmaa järkytetään, mikä altistaa hänet hämmentyneeseen ja turvattomaan tilaan." Näinhän sinulle kävi.

Vierailija
16/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä asiakas saa mitä tilaa!!

Vierailija
17/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No josko niillä ei ollut mitä etsit? Oli siis väärä kauppa.

Ei ammattimyyjä koskaan kutsu omaa kauppaansa vääräksi kaupaksi. Jos ei tuon verran ymmärrä asiakaspalvelusta, niin ei ihmekään että täällä on tämmöinen meininki.

En kyllä tosiaan ymmärrä. En tajua yhtään mistä puhut, meiningistäkään. Olin kyllä myös 10v asiakaspalvelijana, en kylläkään ulkomailla. Se liike menikin sitten konkkaan, ehkäpä juuri siksi kun sanoin pornovideoiden kyselijälle, että on nyt kyllä ihan väärässä kaupassa 🤔

Vierailija
18/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No josko niillä ei ollut mitä etsit? Oli siis väärä kauppa.

Ei ammattimyyjä koskaan kutsu omaa kauppaansa vääräksi kaupaksi. Jos ei tuon verran ymmärrä asiakaspalvelusta, niin ei ihmekään että täällä on tämmöinen meininki.

En kyllä tosiaan ymmärrä. En tajua yhtään mistä puhut, meiningistäkään. Olin kyllä myös 10v asiakaspalvelijana, en kylläkään ulkomailla. Se liike menikin sitten konkkaan, ehkäpä juuri siksi kun sanoin pornovideoiden kyselijälle, että on nyt kyllä ihan väärässä kaupassa 🤔

Tuollainen naljaileva sananvalinta ei oikeasti kuulu ammattimaiseen asiakaspalveluun millään lailla. Se, että tuo on sinusta ollut normaali sananvalinta kertoo vain Suomen asiakaspalvelukoulutuksen surullisesta tasosta. Tragikoomista.

Vierailija
19/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tietävät etteivät saa sulta rahaa niin ei ole väliä mitä sanoo.

Kyse ei ole yksittäisestä asiakkaasta ja siitä, saako häneltä rahaa, vaan yrityksen brändistä.

Koskaan ei saa kusta omiin muroihin. Jos asiakas on ”väärässä” liikkeessä, hänet ohjataan oikeaan paikkaan niin, että asiakas tuntee saaneensa loistavaa palvelua. Näin asiakkaalle jää myönteinen kuva liikkeestä, missä hän kävi.

Ei täällä Itä-Euroopassa ole tavattu noin toimia.

Vierailija
20/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lanka on aika mielenkiintoinen: 13 ylävenettä, 6 alavenettä (ja myös kun kommenttijakaumaa katsoo).

Kertoo siitä että Suomessa taitaa tosiaan olla asiakaspalvelun vaatimuksiin liittyen aika erilaisia odotuksia riippuen ihmisestä. Toisille kelpaa edelleen murahtelu ja sormella osoittaminen asiakaspalveluksi, vaikka ostovoima on Suomessa aika heikko ja monet tuotteet hyvin ylihintaisia. Toiset taas ehkä ovat nähneet jotain johon voi verrata (ehkäpä muualla maailmassa) ja odotukset ovatkin ihan toisessa laidassa.

Liittyneekö koulutustasoon jollain lailla? 

Tiedä häntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän