Tänään HSL:n keskustan metroaseman toimipisteessä koettua
Olin ollu koko päivän lapseni kanssa tutkimuksissa Uudessa (ihassa) Lastensairaalassa.
-
Aamulla oltiin jo todettu, että matkakortti on kadonnut.
Sanoin, että mennään keskustaan tutkimusten jälkeen hakemaan uusi ja ostamaan lempparijätskiä.
-
Totesin heti HSL:n pisteeseen saavuttuamme, että siellä on täysi kaaos.
Miksi? En osaa vastata, koska sen opiskelijakorttikaaoksen luulisi olevan jo ohi.
Sanoin kuitenkin, että ottaisimme jonotuslapun, kävisimme kaupassa ja tulisimme takaisin odottamaan.
Kas, numerolappuautomaatti ei toiminutkaan.
-
Joku meni kertomaan HSL:n virkailijalle asiasta ja hän tuli vaihtamaan lippulappunauhan.
Painoin nappia saaden numeron 63, kun valotaululla luki 27.
-Me oltiin sua ennen! Hei, tämä etuilee!!!! ME OLTIIN TÄTÄ ENNEN!!!! alkoi vanhempi rouva kirkua, vaikkei minulla ollut mitään tarkoitusta etuilla.
Sanoin ihan rauhallisesti, että olen myös erinäisten lippujen ja lappujen kanssa ollut koko päivän lapseni kanssa sairaalassa.
-EI AUTA! Me olemme VANHOJA!
Erittäin hyvinvoivilta henkilöiltä näyttivät.
Tuo "Ei auta!" oli viimeinen niitti ihmiselle, joka on kuukauden jännittänyt lapsen tutkimuksia, ollut eilisestä paniikkinsa peittävä ja tänään joutunut tsemppaamaan itsensä äärirajoille.
MINULLE ei sanota ikään kuin vähätellen mitä saatanan ei-auttamisia.
-
Ojensin lapun nro 63 rouvalle todeten, että olkoot hyvä.
Koska hieno pikkurouva (???????????) ei suostunut lappua ottamaan ("EN OTA!") miehensä häntä tyynnytellessä, tiputin lapun tyynesti rouvan eteen ja poistuin.
Kommentit (12)
Ei kannata noin paljon vaahdota monta tuntia myöhemmin. Ota rennommin, se on sinulle hyväksi.
Mutta ymmärrän kyllä, että sillä hetkellä harmitti.
Mummot ja papat tunkee aina kiusalleen juuri ruuhka-aikaan joka paikkaan.
No eihän ihmiset voi tietää minkälainen päivä (tai viikko) jollain toisella ihmisellä on ollut takana. Noissa tilanteissa ei kannata siksi turhaan ärsyyntyä vaan pyrkiä rauhallisuuteen.
Toki jos HSL:n palvelu ei ole toiminut, niin kannattaa siitä laittaa vaikka netin kautta palautetta jälkikäteen.
Toivottavasti pikkurouva odotti vähintään kaksi tuntia, toivottavasti mitään palvelua numerolla 63 saamatta niin kauan, että HSL:n toimipiste sulkeutui.
-
Enkä minä enää vaahtoa, mutta kerroin sen, kun vaahtosin.
PS. Matkalippu löytyi matikan kirjan välistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
No eihän ihmiset voi tietää minkälainen päivä (tai viikko) jollain toisella ihmisellä on ollut takana. Noissa tilanteissa ei kannata siksi turhaan ärsyyntyä vaan pyrkiä rauhallisuuteen.
Toki jos HSL:n palvelu ei ole toiminut, niin kannattaa siitä laittaa vaikka netin kautta palautetta jälkikäteen.
Ei ole kyse HSL:n palvelusta, joka nyt tunnetusti on mitä satuu, vaan rouvasta, joka vähätteli sitä, mitä hänelle kerroin.
-
En haluaisi kirjoittaa tätä, mutta kirjoitanpahan kuitenkin: "EI AUTA!" sanoo vain lapseton ihminen, koska vain lapsettomalla on ilmeisesti oikeus sanoa noin, koskei ole itse ikinä joutunut lapsensa kanssa jännittämään ja lasta tukemaan.
No hänellä nyt ei ollut ihan hyvä elämä takana kun noin täytyy käyttäytyä. Yritä asettua tuollaisen yläpuolelle.
En ymmärtänyt tapausta edes kolmannella lukukerralla, mutta tuskin tarvitseekaan.
Olisin näyttänyt keskaria mummolle ja antanut räyhätä. Jos on liian vanha, laittakoon toisen henkilön asioille tai jääkööt vanhainkotiin. Näissä tilanteissa mennään numerojärjestyksessä.
N26
Olisitte myös voinut ostaa kertalipun ärrältä ja se korvataan HSL:n toimistossa kun näyttää sen ärrän lipun ja sen voimassa olevan matkakortin. Siellä toimistossa voi sitten käydä vähemmän ruuhkaiseen aikaan.
Vähän väritetty tarina taas. Ei varmasti huuutanut että "olemme vanhoja".
Aha.