Kuluttaja-asiamiehiä tai kuluttaja asioista tietoisia paikalla?
Eli minulla on nyt vääntöä takuu asioista. Minun lastenvaunut hajosivat alle vuoden käytön jälkeen. Vaunuilla on valmistajan myöntämä 2vuoden takuu. Valmistaja ilmoitti, että vaunut ovat korjattavissa ja että joko postitan vaunut heille korjattavaksi tai he lähettävät uudet osat minulle. Noh ilmoitin, että postitus ei ole mahdollista, koska minulla ei ole postin toimipistettä lähellä eikä myöskään autoa, jolla voisin vaunut postiin kuljettaa. Sovittiin että, lähettävät uudet osat minulle. Näin tapahtuikin, mutta huomasin, että rikkoutunutta osaa ei saa irrotettua, koska se on todennäköisesti tehtaalla "niitattu" kiinni. Ainakaan minulla ei ole siihen oikeita työkaluja. Otin uudestaan yhteyttä valmistajaan ja he totesivat, että eivät palauta rahojani, koska heillä on korjausoikeus.
Eli kysymys kuuluu: raukeaako oikeasti vaunujen takuu nyt sitten tähän, että minulla ei ole autoa, jolla voisin vaunut viedä postiin ja lähettää heille korjattavaksi vai onko valmistaja velvollinen tässä tilanteessa palauttamaan rahani?
Kommentit (6)
Valmistaja taitaa kyllä nyt olla vahvemmalla, ovat jo toimittaneet korjausosat ja tarjonneet mahdollisuutta vaihtoon tai korjaukseen heillä. Aiheellisesta valituksesta ei pidä aiheutua kuluja, joten valmistajan on maksettava takaisinpostituskulut jos vika on takuun piirissä eikä esim omaa huolimattomuuttasi.
Matka postille ei kuulu takuun piiriin :)
No kulut on korvattava eli esim tämä matka postille...
Kilometrikorvauksen saat, ajasta ei valitettavasti korvata.
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsisit hakemaan uudet vaunut postista??
Voihan postituksen hoitaa R kioskille,Siwassa ja aika monessa muussakin paikassa.Ehkä vamistaja/maahantoja jopa noutaa vaunut kotioveltasi.
Tajuat varmaan itsekin,että tarinasi ontuu...
Ota uudelleen yhteyttä ja sovi vaunujen toimitus korjattavaksi.
En pääsisikään hakemaan vaunuja postista, vaunut on tilattu alunperin kotiinkuljetuksella. Lähin kauppa, missä on postin palvelupiste, on noin 3 kilometrin päässä. Kuljen siis lasten kanssa bussilla kauppaan. Jouduin siis hommaamaan jo uudet vaunut, koska tätä vääntöä on kestänyt jo useamman kuukauden. Valmistaja vastaa viesteihin monen päivän viiveellä. Valmistajan/maahantuojan nouto ei myöskään kuulemma onnistu, koska heillä ei ole korjausliikettä tai toimintaa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
No kulut on korvattava eli esim tämä matka postille...
Kilometrikorvauksen saat, ajasta ei valitettavasti korvata.
Koskeeko matkan korvaaminen myös taksia? En muulla keinolla saa vaunuja vietyä postiin. Olisin tietenkin heti lähettänyt vaunut heille korjattavaksi, jos se olisi ollut mahdollista. Nämä varaosan mukana tulleet ruuvit ja mutterit ovat jopa aivan erilaiset, kuin alkuperäiset. Uudet ovat ristipää ruuveja ja muita perus muttereita, mutta alkuperäiset ovat jonkin sortin "niittejä". Hieman ihmetyttää, kun en saanut edes ohjeista miten vanha rikkoutunut osa pitäisi irrottaa. Haisee kyllä minun nenääni pahasti valmistajan puolelta huijakselle.
Ap
Miten pääsisit hakemaan uudet vaunut postista??
Voihan postituksen hoitaa R kioskille,Siwassa ja aika monessa muussakin paikassa.Ehkä vamistaja/maahantoja jopa noutaa vaunut kotioveltasi.
Tajuat varmaan itsekin,että tarinasi ontuu...
Ota uudelleen yhteyttä ja sovi vaunujen toimitus korjattavaksi.