Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö vaalipaikalla olla se paperilappu mukana? Olen heittänyt sen menemään

Vierailija
26.05.2019 |

Eikä ole voimassaolevia henkkareitakaan nyt. Ajokorttia odottelen edelleen ja passi on vanhentunut.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestyspaikalla. Ap

Vierailija
2/13 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkkarit pitää olla. Lappua ei tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit voinut saada ilmaiseksi väliaikaiset henkkarit äänestystä varten. Mutta nyt on myöhäistä.

Vierailija
4/13 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin uusavuton, on ehkä parempikin, ettei käytä äänioikeuttaan. Sitähän voi vaikka äänestää väärin.

Vierailija
5/13 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä demareita. Onko pakko ihailla paperittomia noin kovasti?

Vierailija
6/13 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman henkkareita et voi äänestää vaikka sulla olisi se paperi mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajokorttia ei ole ja passi vanheni, miten mahtaa sunnuntaina onnistua äänestäminen. Oikeusministeriön mukaan äänestyspaikalle kannattaa mennä, mutta ottaa mukaan mahdollisia muitakin henkilöllisyyttä varmistavia dokumentteja, koska vaalitoimitsija päättää, onko tunnistaminen riittävä."

https://yle.fi/uutiset/3-7935006

Kannattaa ainakin yrittää !

Vierailija
8/13 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin saanut äänestää ilman paperilappua vanhentuneella passilla joten kannattaa kokeilla josko se onnistuisi myös sinulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole ihan kaikkien kannalta parempi, ettet äänestä lainkaan. Miten oikein ajattelit, että tuo menisi, kun et pysty todistamaan henkilöllisyyttäsi? Ja olisiko ok, että sillä sinun paperinkeräykseen viskaamalla ilmoituksella kävisi joku naapurisi äänestämässä toisen kerran?

Vierailija
10/13 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene äänestämään, älä mainitse passin vanhentumisesta. Olen itse saanut äänestää vanhalla passilla. Tuskin katsovat voimassaoloa edes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan vienyt sitä lappua mukaan äänestyspaikalle. Se on turhake. Nykyään ilmoitus äänioikeudesta tulee sähköisenä (minulle).

Vierailija
12/13 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappua ei tarvitse, se kertoo vain sinulle että sinulla on äänioikeus ja että missä sun äänestyspaikka on. Vanha passikin käy, pääasia on että sun nimi löytyy sieltä listalta että et ole vielä äänestänyt ja kuulut siihen alueeseen.

T: vaalitoimitsija/vaalilautakunnan jäsen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene äänestämään, älä mainitse passin vanhentumisesta. Olen itse saanut äänestää vanhalla passilla. Tuskin katsovat voimassaoloa edes.

Täytyy tunnustaa, etten ole vaalitoimitsijana koskaan katsonut passin voimassaoloa, ainoastaan sen että naama näyttää samalta kuin passikuvassa ja nimi ja sotu löytyy listalta. Nykyään passit on kuitenkin voimassa vain sen viisi vuotta, ei ihminen siinä ajassa muutu niin paljon. Sitä paitsi pidän vähän aikaa sitten vanhentunutta passia luotettavampana kuin ikivanhaa vielä voimassa olevaa pahviajokorttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä