Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä siitä Turun toriparkista oikein on?

Vierailija
05.05.2019 |

Ei siitä Turun keskustasta tuu mitään sellaista samanlaista Prisma-perheiden turistirysää kuin vaikkapa Myllystä tai Skanssista, koska liian pitkät etäisyydet, liikaa ulkonaolemista, eikä keskustaan myöskään mahdu yhtäkään kunnon hypermarkettia, joka tyydyttäisi nykypäivän ihmisten vaativat kulutustottumukset.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure, Kotkassakin tehtiin toriparkki, jossa ei kovin montaa autoa ole nähty.

Sama kohkaaminen aikoinaan siitäkin käytiin.

T. Entinen kotkalainen

Vierailija
2/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän olennaisin juttu ole ollut se että päättäjien tutuille on saatu iso ja kallis urakka tehtäväksi. Mitään hyvää vaikutusta tuolla tuskin on, torien toiminta ei ilmeisesti yleensä elvy ennalleen kun se on ollut pitkään rempan takia pois käytöstä. Ihmiset tottuvat tänä aikana asioimaan muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, oli kyllä äärimmäisen typerä idea koko toriparkki.

Projekti kestää niin kauan, että ihmiset oppivat käymään muualla + keskustan auki repiminen näivettää keskustassa olevien liikkeiden myynnin, kun ihmiset ei sinne rakennustyömaalle halua mennä. Kun toriparkki on valmis, ei keskustassa ole enää mitään, kun ostovoima on kadonnut tuon myötä.

Keskustassa kyllä on parkkipaikkoja ollut, mutta niiden ongelma on maksullisuus. Ihmiset menevät sinne, missä paikka löytyy helposti eikä siitä tarvitse maksaa.

Vierailija
4/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä toriparkista ei ole mitään hyötyä. Wiklundin porukka ja muutamat muut haluaa sen väkisin rakentaa vaikka suurin osa ihmisistä vastusti sitä. Kustannukset maksaa kuntalaiset vaikka rakentaja on yksityinen taho. Näin Turussa on toimittu aina ja touhu pahenee vaan. Ortodoksikirkon pylväät murenee jo ja kohta koko tori vajoaa kaivettuun kuoppaan. Turkulaiset on vaan niin omaan napaan tuijottelijoita ettei järkipuhe mene perille. Logomon sillan rakennuski menee pieleen ja hinta nousee koko ajan. 

Vierailija
5/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä toriparkissa oli se ajatus että sieltä ohjataan ihmisvirrat suoraan tiettyjen liikkeiden sisäänkäynneille. Siksi Louhen laajentaminen ei kelvannut.

Vierailija
6/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä toriparkista ei ole mitään hyötyä. Wiklundin porukka ja muutamat muut haluaa sen väkisin rakentaa vaikka suurin osa ihmisistä vastusti sitä. Kustannukset maksaa kuntalaiset vaikka rakentaja on yksityinen taho. Näin Turussa on toimittu aina ja touhu pahenee vaan. Ortodoksikirkon pylväät murenee jo ja kohta koko tori vajoaa kaivettuun kuoppaan. Turkulaiset on vaan niin omaan napaan tuijottelijoita ettei järkipuhe mene perille. Logomon sillan rakennuski menee pieleen ja hinta nousee koko ajan. 

Tavallisista turkulaisista 80 % EI halunnut toriparkkia. Takana on ennen kaikkea Turun kokoomus, tietyt kiinteistösijoittajat ja TOK.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä Turun keskustasta tuu mitään sellaista samanlaista Prisma-perheiden turistirysää kuin vaikkapa Myllystä tai Skanssista, koska liian pitkät etäisyydet, liikaa ulkonaolemista, eikä keskustaan myöskään mahdu yhtäkään kunnon hypermarkettia, joka tyydyttäisi nykypäivän ihmisten vaativat kulutustottumukset.

Tämä on muna kana ongelma. Tosin siitä voi olla montaa mieltä onko saveen kuopan kaivaminen se oikea ratkaisu.

Vierailija
8/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä isot rakennusurakat ovat vain rikkaiden tapa tehdä lisää rahaa itselleen verovaroin. Tampereella on tehty tunnelia, isot parkkihallit, ohitustiet, ja nyt ovat tekemässä täysin turhaa ratikkaa ja uusi jäähallikin tulossa. Viimeisessä onneksi paljon rahoitusta muualta, kuin kaupungin kassasta. Ja surkuhupaisinta on, että yksi kaupungin edustajista kehtasi todeta, että peruskoulun kustannuksista pitää nyt säästää, kun talous on pahasti miinuksella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kummastuttaa, että esimerkiksi Skanssi ei ole perustanut uutta torimyyntipaikkaa. Siellähän on iso aukio jo ulkona valmiiksi. Sinne voisivat pienet puutarhayrittäjöt tulla myymään tuotteitaan ja paikalle pääsisi helposti autolla. Ei olisi linja-autojalaan ympärillä kiertämässä ja saastuttamassa.

Vierailija
10/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee veronmaksajille kallis lasku. Veden pintaa lasketaan ja ympäröivien rakennusten puupaalut alkavat lahota ja rakennukset alkavat vajota kovaa vauhti. Tähän korvaukset veronmaksajien selkänahasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä toriparkissa oli se ajatus että sieltä ohjataan ihmisvirrat suoraan tiettyjen liikkeiden sisäänkäynneille. Siksi Louhen laajentaminen ei kelvannut.

Ja näiden liikkeiden omistajat/johtokunta ovat "sattumalta" kokoomuslaisten kavereita...

Vierailija
12/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jonkun poliitikon peniksen jatke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä Turun keskustasta tuu mitään sellaista samanlaista Prisma-perheiden turistirysää kuin vaikkapa Myllystä tai Skanssista, koska liian pitkät etäisyydet, liikaa ulkonaolemista, eikä keskustaan myöskään mahdu yhtäkään kunnon hypermarkettia, joka tyydyttäisi nykypäivän ihmisten vaativat kulutustottumukset.

Tämä on muna kana ongelma. Tosin siitä voi olla montaa mieltä onko saveen kuopan kaivaminen se oikea ratkaisu.

Tämä ei ole muna kana ongelma. Tämä on typeryyttä, jossa ei herätä tosiasioille. Nykyinen ostoskulttuuri on muuttumassa. Keskustassa ei tarvita autopaikkoja, koska ihmiset ostavat netistä.

Nuoret, jotka käyvät keskustan kaupoissa, koska teinikauppojahan ne suurimmaksi osaksi on, eivät joko ole tarpeeksi vanhoja ajokorttiin tai sitten heillä ei ole autoa. Ja sitten keskustan asiakkaissa on paljon töissä käyviä naisia, mutta suurin osa heistäkään ei ole liikkeellä autolla. Tämän kaiken voi todeta ihan vaan kiertämällä noita kauppoja ja katsella omin silmin millaisia ihmisiä siellä liikkuu. Ja sitten vois siirtyä katselemaan millaista porukkaa jossain Myllyssä ja Skanssissa käy ja todeta, että todennäköisyys, että tämä porukka siirtyy keskustan kauppojen asiakkaiksi ovat pienet. Eikä sitä trendinä keskustan maksullisella parkkikpaikalla muuteta. Koska miksi Prisman asiakas siirtyisi Wiklund herkkuun ja lastenvaatteita ostava äiti valitsisi keskustan henkkamaukan Myllyn henkkamaukan sijaan ja maksaisi vielä parkkimaksun?

Aikuiset kävivät keskustassa torin takia ja kun se otettiin pois, niin monet lopettivat keskustassa käymisen. Sitten keskustaan tullaan ravintoloiden ja jokilaivojen takia. Mutta ei ryyppäämään ennenkään ole autolla menty.

Tuo parkkihalli tekee paljon tuhoa ja voittoa saa ainoastaan poliitikot, konsultit ja rakennusfirmat.

Enemmän olisi saatu ihmisiä keskustaan, kun oltaisiin laitettu sinne ilmaiset bussit ja vielä enemmän pyöräteitä ja pyöräparkkeja. Olisi tullut varmaan halvemmaksi veronmaksajille.

Vierailija
14/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jonkun poliitikon peniksen jatke.

Ei välttämättä, vaan poliitikon (tai jonkun sukulaisen) osakesalkusta saattaa löytyä juuri oikeita osakkeita. Kuten esimerkiksi Pekkarinen ja tuulivoimatuet.

Olisi mielenkiinstoista nähdä Tampereellakin, että millaiset yhteydet ratikan puolesta äänestäneiden ja VRJ-groupin välillä on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama parkuminen oli silloin kuin louhi rakennettiin ja nyt kun se toimii ei kukaan valita, vihervasemmisto hävittää autopaikat kaduilta ja ajaa ihmiset muualle, lisäksi hankittu teroja katukuvaan. Keskusta näivettyy pahoin kun kaikki vetovoimatekijät tuhotaan.

Vierailija
16/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Hämeenlinnaan halutaan rakentaa toriparkki, koska se vireyttäisi keskustaa ja onhan Hämeelinna lähellä kaikkea sekä HPK nyt vallitseva jääkiekon mestari.

Vierailija
17/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jonkun poliitikon peniksen jatke.

Petteri O:n nyt ainakin.

Vierailija
18/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule koskaan ajamaan autoani toriparkkiin, vaikka usein Turun keskustassa käynkin. Sen verran paljon risoo koko homma. Tori toki olisi pitänytkin rempata ja uudistaa, mutta parkkia sen alle en ymmärrä ollenkaan. Keskusta olisi kaivannut ilmaisia parkkipaikkoja. Maksullisuuden vuoksi itsekin usein ajan suoraan Myllyyn tai Skanssiin.

Vierailija
19/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan järjetön juttu ja tuhoaa Turkua! Turun taudin jälkitaudit jylläävät Turussa täysillä.

Turku on sopivan pikkuinen kaupunki, ettei autoa edes tarvitse. Julkinen liikenne on kyllä huonoa, joten on paras kulkea pyörällä. Keskustassa en autoilisi ollenkaan, sinne sentään bussit kulkee ja pyörälläkin pääsee - vaikkei Turku ole myöskään pyöräilijöille tehty todellakaan! Onneksi edes viime aikoina on alettu rakentaa pyöräteitä, vaikke ne vielä kunnolla toimi. Autoilukulttuuri kurittaa Turun elämää ja sen todella huomaa. Keskusta on vuosia järkyttävässä kunnossa ja rahaa virtaa pois sieltä, missä sitä oikeasti tarvittaisiin...

T. paljasjalkainen turkulainen, keskustassa pyörällä töissä käyvä.

Vierailija
20/41 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että vaikuttaa myös kesän matkailijoihin, en itsekään viihtyisi Turussa nyt lomalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme