Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri ottaa henkilökohtaisesti ja loukkaantuu

Vierailija
26.04.2019 |

Työhöni kuuluu ohjeistaa ja neuvoa, sekä antaa palautetta. Mitä tehdä kun yksi työkavereistani aina ottaa henkilökohtaisesti ja loukkaantuu?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti voitko antaa sitä palautetta ja ohjeita jotenkin eri tavoin hänelle. Ei voi olla vain yksi tapa. 

Vierailija
2/9 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän palautetta kannata töksäyttää eikä antaa julkisesti eikä sarkastisesti vinoilemalla eikä ylhäältä alaspäin opettajamaisesti. Työntekijä kaipaa arvostavaa ja motivoivaa ohjausta. Puhu niinkuin tasavertaiselle ihmiselle ystävällisesti puhutaan. Ehkä olet niin jo tehnytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tyylissäsi on parantamisen varaa. Kukaan ei suutu asiallisesti annetusta palautteesta. Ehkä olet töksäyttävä ja ilkeän kuuloinen. Valitatko myös turhista asioista? Tykkäätkö antaa "neuvoja" erityisesti muiden työkavereiden tai jopa asiakkaiden kuullen ja vähän kuin näpäyttää ja nolata. Puututko asioihin, jotka eivät kuulu sinulle? Kuuluuko tyyliisi myös tuhahtelu ja silmien pyörittely?

Millä tavoin neuvominen tarkalleen ottaen kuuluu työhösi?

Vierailija
4/9 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaisin aamupalaverissa esimerkiksi saatan sanoa että tällä viikolla on myyntikampanja tästä tuotteesta, suosittelisitteko tätä asiakkaille, mahdollisuuksien mukaan

Muut sanoo et ok, näin tehdään.

Yksi ukkeli vetää suun mutruun ja sanoo että enkö muka ole tätä aina suositellut, miksi siitä nyt pitää sanoa, mitä jos asiakas ei haluakaan tällaista vaan muuta, enkö sitten myy mitään vai pitääkö näitä nyt sitten väkisin myydä, en tykkää tuputtaa, eikö se myynti kelpaa mitä yleensä teen jne

Ap

Vierailija
5/9 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanantaisin aamupalaverissa esimerkiksi saatan sanoa että tällä viikolla on myyntikampanja tästä tuotteesta, suosittelisitteko tätä asiakkaille, mahdollisuuksien mukaan

Muut sanoo et ok, näin tehdään.

Yksi ukkeli vetää suun mutruun ja sanoo että enkö muka ole tätä aina suositellut, miksi siitä nyt pitää sanoa, mitä jos asiakas ei haluakaan tällaista vaan muuta, enkö sitten myy mitään vai pitääkö näitä nyt sitten väkisin myydä, en tykkää tuputtaa, eikö se myynti kelpaa mitä yleensä teen jne

Ap

Tuotko asian esille jotenkin moittivasti? Voit myös yrittää vääntää tehtävänkuvaa rautalangasta ja vastata asiallisesti ukon nurinoihin. Ottaa ohjeesi selvästi kritiikkinä eikä päivän aiheena.

Vierailija
6/9 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tässä yksikössä infoamassa niin kuin muissakin. Tervehdin kaikkia ja kerron viikon jutut. Tyyliin "moi taas, tällä viikolla olisi näitä juttuja tehtävänä" Eli jaan työtehtävät.

Tietysti jos pitää antaa palautetta tai jopa kritisoida, teen sen tietysti aina kahden kesken ja hampurilaismallilla.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti jos pitää antaa palautetta tai jopa kritisoida, teen sen tietysti aina kahden kesken ja hampurilaismallilla.

Ap

Lastentarhassako käyt antamassa palautetta? Hampurilaismalli sopii vain ja ainoastaan sinne. Älä kritisoi, vaan anna suoraa, rehellistä ja rakentavaa palautetta. Eihän sillä palautteella muuten ole mitään virkaa.

Vierailija
8/9 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi yleistä esim. joskus kiusatuksi joutuneilla, että on tosi herkkiä toisten sanomisille ja pienillekin tekijöille siinä miten ilmaiset asian. Hyvä tiedostaa etenkin esimiesroolissa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa huonoitsetuntoiselta marttyyrilta. Älä välitä. Hän vain tulkitsee kritiikkinä ohjeetkin. Tietty äänensävy yms vaikuttavat, kuinka pätemieltä vaikuttaa, mutta aina on henkilöitä, joiden murinat voi vain jättää arvoonsa, niin ne jopa loppuvat. Joidenkin kanssa epäammattimainen oman itsen korostus loppuu vasta, kun korostus ei saa huomiota.

Toki voi olla kokeilemisen arvoista tuoda vilpitöntä hyvää palautetta, ilman hampurilaisrakennetta, niin positiivista palautettasi ei tulkittaisi jatkokysymyksellä mutta..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän