Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sais suolaisen piirakan muropohjan

Vierailija
21.01.2008 |

vähemmän mureaksi. Eli toisin sanoen on liian mureaa. Hassu kysymys varmaan ;) mut tarttisin pikaista vastausta jos siihen voi edes vaikuttaa.. En kuitenkaan aio tehdä hiiva-pohjalla..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi hyvä, helppo ja terveellisempi kun voitaikina

Vierailija
2/13 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko tarpeeksi voita? Esikypsennätkö pohjaa uunissa ennenkuin laitat täytteen? Laitatko pohjaan ruokalusikallisen vettä ja paineletko haarukalla pohjaa ennen esikypsennystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muropohja on nimittäin aina makea. Murotaikinan tärkeä ainesosa on sokeri.



Sana murea viittaa siihen, miltä ruoka maistuu ja tuntuu suussa, vrt. murea liha/sitkeä liha.



Joten mikähän ap:n taikinassa on vikana?

Vierailija
4/13 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vettä. Kaulin peltille (teen siis monta peltillistä, joten kaupan taikina ei näyt käy), päälle ainekset. En ole esipaistanut enkä pistellyt haarukalla. Kannattaisko ja mihin se vaikuttaa? Mureutta vähentävästi? ap

Vierailija
5/13 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mureaa se ainakin on ;)

Vierailija
6/13 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yleensä korjaile toisten kirjoituksia, mut nyt vähä ärsytti.. sori..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielemme on joustava - usein on monia sallittuja muotoja. T. kielityöläinen

Vierailija
8/13 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis olla varmaa tietoa millä onnistuu... Mut jos ei kukaan tiedä tehdään entisellä mallilla ;)



Hassua tuo peltille-pellille -asia. Mäkin olen aika tarkka näissä oikeinkirjoitus-asioissa; kerran taivutin Kaali-sanan väärin (ja siitäkin sain kuulla;)) niin nyt siis tosiaan kuvittelin taivuttavani oikein ;D Niin, sori nyt hirveesti.... ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo, hyvä ja älyttömän helppo käsitellä. Googleta josko löytyisi jostain tarkka ohje, siihen tulee jauhoja-leivinjauhetta-perunamuusijauhetta/hiutaleita, suolaa ja vettä jos näin äkkiä oikein muistan :)

Suosittelen lämpimästi!



T:jauhopeukalo

Vierailija
10/13 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nypin jauhot ja rasvan muromaiseksi, en siis kauli mitenkään. Sitten levitän käsin piirakkavuokaan (ei tarvii voidella kun taikinassa on rasvaa). Joskus kun luin ohjetta vielä, siinä luki, että pistellään haarukalla ja esipaistetaan. Suolaa en laita taikinaan, koska suolaiset täytteet ovat riittävät maustamaan. Juustoraastetta laitan kyllä aika usein jo pohjalle.

-en nyt muista numeroani, olisinko ollut 4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin nypin voin ja jauhot mutta pellille (tai peltille) taikina on helpompi levittää kaulimella, mutta tuskin se asiaan vaikuttaa millä levittää, käsin vai pulikalla... Kiitos kaikille vastanneille, nyt leipomaan. Ap

Vierailija
12/13 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut sellanen tuli vielä mieleen.. Ohjeessa päälliseen tulee creme fraichen sekaan kananmunaa. Käyköhän hassusti jos jättää kananmunan pois? Eikä tartte viisastella ;) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäks munaa. En tykkää piirakasta, jossa maistuu kananmuna.