Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lupaako Vihreät minulle tämän sähköauton?

Vierailija
01.02.2019 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mikä on Porsche Taycan

Porsche Taycan on täyssähköinen neliovinen urheiluauto, joka sijoittuu Porschen mallistossa Panameran ja 911 mallin väliin.

2. Mitkä ovat Taycanin kilpailijat?

Markkinoilla Taycanin lähin kilpailija on Tesla Model S. Taycanin tekniikkaa nähdään jatkossa myös Audi e-tron GT -urheiluautossa.

Hyvin moderni sähköauton ohjaamo. PORSCHE

3. Minkälainen voimalinja autossa on?

Taycanin voimanlähteinä on kaksi kestomagnetoitua synkronimoottoria, joiden yhteisteho on yli 600 hv (440 kW).

4. Mikä on Taycanin suorituskyky?

Auto kiihtyy nollasta sataan 3,5 sekunnissa ja 0-200 km/h 12 sekunnissa.

Porschen ylpeydenaiheena on kuitenkin ennen kaikkea se, että peräkkäiset nopeat liikkeellelähdöt eivät heikennä suorituskykyä lainkaan kuten ne useimmissa muissa sähköautoissa tekevät.

Taycanin akut latautuvat superlaturilla hämmästyttävän nopeasti. PORSCHE

5. Miten nopeasti Taycanin akut latautuvat

Taycanissa on huippunopea lataus: 800 voltin sähköjärjestelmää käyttävän Taycanin akkuihin voi ladata 100 kilometrin toimintamatkan 4 minuutissa uusilla 350 kW:n suurteholatureilla.

Pahimman kilpailijan Teslan akut saa ladattua 80-prosenttisesti täyteen 30 minuutissa Teslan käyttämillä 120 kW:n latureilla.

6. Mikä on Taycanin toimintamatka yhdellä latauksella?

Pisin toimintamatka vanhan NEDC-syklin mukaan mitattuna on 500 kilometriä, mutta todellinen toimintamatka asettunee noin 400 kilometrin vaiheille.

En laita omaa uskoani sähköautoihin ja niinpä suhtaudun kriittisesti näihin lupauksiin nopeasta latauksesta sekä toimintasäteestä. Toivottavasti olen väärässä.

Vierailija
2/16 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän toi maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville Niinistölle uusi auto.

Vierailija
4/16 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

350kw laturi on jo aikamoinen, latauksessa jos menee joku pieleen ei synny pelkästään savua vaan lentää jo sulaa metalliakin.

Ja 800v akustokin on jo aika tiukka paketti, tuohon pommi kyytiin ja eduskuntalon parkkihalliin.

Vierailija
5/16 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

350kw laturi on jo aikamoinen, latauksessa jos menee joku pieleen ei synny pelkästään savua vaan lentää jo sulaa metalliakin.

Ja 800v akustokin on jo aika tiukka paketti, tuohon pommi kyytiin ja eduskuntalon parkkihalliin.

:D Niinistön mukanahan se sinne näppärästi menisi.

Vierailija
6/16 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali kerrostalon sähkökiuas noin teholtaan noin 6 000W. Tuo 350 000W laturi kuulostaa aika hurjalta. En haluaisi olla samassa tilassa kun se laitetaan päälle. Onnea yirtykseen, mutta luulen ennakkomaksujen palautuvan takaisin asiakkaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilä voisi vaihtaa Teslansa tähän.

Vierailija
8/16 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä nyt taas täällä sekoilet? Eikö me jo olla sovittu, että et tule enää vauvapalstalle itseäsi nolaamaan? Ihan tarpeeksi siinä, että saa hävetä silmät päästään tuttujen edessä tyhmää miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä nyt taas täällä sekoilet? Eikö me jo olla sovittu, että et tule enää vauvapalstalle itseäsi nolaamaan? Ihan tarpeeksi siinä, että saa hävetä silmät päästään tuttujen edessä tyhmää miestä.

EIhän täällä kukaan tunnista sinua.

Vierailija
10/16 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 500 euroa säästössä ja  -99 Mondeo vaihdossa.

Kuinka paljon se valtiovalta tukee sähköautohankinnassa jos alkaisi kyselemään välirahan suuruutta ja rahoituksen järjestämistä suomen pankista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuossa tosiaan 350kW:n latausteho. Ihan käsittämätön.....

Vierailija
12/16 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä nyt taas täällä sekoilet? Eikö me jo olla sovittu, että et tule enää vauvapalstalle itseäsi nolaamaan? Ihan tarpeeksi siinä, että saa hävetä silmät päästään tuttujen edessä tyhmää miestä.

EIhän täällä kukaan tunnista sinua.

Voi tunnistaakin, kun tuo mesoo noita kaistapäisyyksiään ihan livenäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 500 euroa säästössä ja  -99 Mondeo vaihdossa.

Kuinka paljon se valtiovalta tukee sähköautohankinnassa jos alkaisi kyselemään välirahan suuruutta ja rahoituksen järjestämistä suomen pankista?

Jos ostaisi sähköauton työmatkoja varten ja saisi suuriperheisenä palkkaa niin vähän, että tarvitsisi sosiaalitukea pärjätäkseen, ottaako sossu huomioon kasvaneet sähkölaskut tuen määrää laskettaessa?

Vierailija
14/16 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 500 euroa säästössä ja  -99 Mondeo vaihdossa.

Kuinka paljon se valtiovalta tukee sähköautohankinnassa jos alkaisi kyselemään välirahan suuruutta ja rahoituksen järjestämistä suomen pankista?

Jos ostaisi sähköauton työmatkoja varten ja saisi suuriperheisenä palkkaa niin vähän, että tarvitsisi sosiaalitukea pärjätäkseen, ottaako sossu huomioon kasvaneet sähkölaskut tuen määrää laskettaessa?

Mielenkiintoinen kysymys. Polttoaineitahan ei sossu maksa, mutta eikös sähkölasku kuulu maksettaviin? Joku kohtuullisuus siinä täytyy olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten Nissan Leaf akuston hinta oli tämä:

"Nissan vahvistaa Ilta-Sanomille, että jos ja kun Leafin akku joskus pitää vaihtaa uuteen varauskyvyn heikkenemisen vuoksi, maksaa upouusi akku Suomessa 6 200 euroa (24 kWh) tai 7 750 euroa (30 kWh). Vaihtotyö kestää alle 2½ tuntia, joten työn osuus ei ole suuri."

Niin kauan kuin akustojen hinnat pysyvät tuossa tasossa, ei sähköautot ole realistinen vaihtoehto. Tuo akun hinta on enemmän kuin keskimääräisen auton hinta suomessa. Autot olisi käytännössä heti ongelmajätettä kun akku kyykähtää vaikka pakkasesta johtuvan syväpurkauksen seurauksena.

Toivon toki, että sähköautot yleistysivät, mutta nämä Vihreiden sekä SDP:n polottomoottorikiellot ovat utopistisuudessaan aivan käsittämättömiä. Luulisi, että poliitikoilta vaadittaisiin, että edes yrittävät pysyä totuudessa.

Vierailija
16/16 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten Nissan Leaf akuston hinta oli tämä:

"Nissan vahvistaa Ilta-Sanomille, että jos ja kun Leafin akku joskus pitää vaihtaa uuteen varauskyvyn heikkenemisen vuoksi, maksaa upouusi akku Suomessa 6 200 euroa (24 kWh) tai 7 750 euroa (30 kWh). Vaihtotyö kestää alle 2½ tuntia, joten työn osuus ei ole suuri."

Niin kauan kuin akustojen hinnat pysyvät tuossa tasossa, ei sähköautot ole realistinen vaihtoehto. Tuo akun hinta on enemmän kuin keskimääräisen auton hinta suomessa. Autot olisi käytännössä heti ongelmajätettä kun akku kyykähtää vaikka pakkasesta johtuvan syväpurkauksen seurauksena.

Toivon toki, että sähköautot yleistysivät, mutta nämä Vihreiden sekä SDP:n polottomoottorikiellot ovat utopistisuudessaan aivan käsittämättömiä. Luulisi, että poliitikoilta vaadittaisiin, että edes yrittävät pysyä totuudessa.

Toivottavasti ilmaston kannalta hallituksessa on Kokoomus sekä PS joilla on realistinen ilmastopolitiikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi