Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamperelaiset oletteko huomanneet Koskikeskuksen asiakaspalvelun?

Vierailija
15.01.2019 |

Nyt on kyllä pakko kommentoida millaisia myyjiä Koskikeskuksen liikkeissä ja käytävillä oikein on.
Bik Bok on täynnä ylipirteitä ja teennäisiä myyjiä (en todellakaan ole ainut, joka on tätä mieltä ja huomannut kyseisen ilmiön). Myyjät huutelevat ja hyökkäävät heti kimppuun fraaseilla'' Moi, mitä kuuluu?/Miten on päiväsi lähtenyt tänään käyntiin? Mitäs oot tänään lähtenyt etsimään?'' Tämän jälkeen hyökitään sovituskoppeihin ja huudellaan tarviiko joku apua yms.

Konseptiin kuulu myös se, että koppeihin viedään extra-vaatteita, joita asiakas ei ole edes alunperin pyytänyt. Näin tehdään kuulkaas sitä lisämyyntiä. Tuputtaminen ja feikkeys ei pääty tuohon, vaan jatkuu vielä kassalla, jossa tuputetaan pinnejä ja ponnareita ''tarjoushintaan''.

Toinen liike on kenkäkauppa Skopunkten. Siellä taas palvelu on ihan hyvää, mutta tuputtaminen on myös erittäin vahvaa. Heti kun astuu sisään huudetaan tervehdykset, jonka jälkeen hyökätään kertomaan Ota 3 maksa 2 tarjouksesta (koko myymälä on jo täynnä julisteita ja härpäkkeitä kyseisestä tarjouksesta). Kassalla vielä muistutetaan asiasta, jos on jäämässä ostos yhteen tai kahteen kenkäpariin. Sitten siihen päälle tuputetaan vielä hoitotuotteita ja tämän jälkeen kysytään halutaanko liittyä klubiin, joka toimii puhelinnumerolla.
Kysyin kerran myyjältä, että mistä heidän kengät oikein tulee, niin ne tulevat Kiinasta. Kenkien hinnatkin ovat niin edullista halpakamaa, että sääliksi käy niitä tehtaan työntekijöitä millaisissa oloissa noita kenkiä oikein tekevät. Eikä tuo konseptikaan kovin ympäristöystävällinen ole, kun tehdään halvalla huonolaatuisia kenkiä huonoissa olosuhteissa, lennätetään tänne myytäväksi hölmöille, jotka sitten hamstraavat noita kenkiä. Miten tämä edsitää vastuullista kuluttamista?

Tämän lisäksi Koskarin käytävillä suhailee kaikenmaailman liittymä- ja lehtimyyjiä yrittämässä kaupata kaikkea mahdollista. Palveleminen on hyvä juttu, mutta tämä tuputtamisen määrä on saanut minut välttelemään Koskikeskusta. Oletteko muut huomanneet saman?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyt tuollaisissa liikkeissä

Vierailija
2/10 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä kanssasi ja siksi en käykään kyseisessä kauppakeskuksessa enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bik Bokkiin en ota kantaa, koska en ole siellä koskaan käynyt, mutta nuo Skopunkten huomiosi pitävät paikkansa. Noloa myöntää, mutta asioin siellä joskus säännöllisesti, koska ''hyvät tarjoukset'', mutta laatu on oikeasti huonoa ja olen tajunnut, että jatkuvien kenkien ostamisessa ei ole mitään järkeä. Mielummin ostaa laadukkaita kenkiä pikkuisen kalliimmalla, kuin se, että hamstraa varastonsa täyteen kaikenlaisilla muovihärpäkkeillä, jotka hajoavat muutaman käyttökerran jälkeen. Myyjät ovat olleet mielestäni mukavia, mutta inhottaa se jatkuva lisämyynti.

Vierailija
4/10 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bikbokissa en käy enää ollenkaan sen asiakaspalvelun tason takia. Ja juu, nuo feissarit käytävillä ovat kyllä ihan oma lukunsa. Selkeästi näkevät, että menen puolijuoksua kassit käsissä mutta ei, silti on pakko häiritä ja pysäytellä viiden metrin välein.

Vierailija
5/10 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä pakko kommentoida millaisia myyjiä Koskikeskuksen liikkeissä ja käytävillä oikein on.

Bik Bok on täynnä ylipirteitä ja teennäisiä myyjiä (en todellakaan ole ainut, joka on tätä mieltä ja huomannut kyseisen ilmiön). Myyjät huutelevat ja hyökkäävät heti kimppuun fraaseilla'' Moi, mitä kuuluu?/Miten on päiväsi lähtenyt tänään käyntiin? Mitäs oot tänään lähtenyt etsimään?'' Tämän jälkeen hyökitään sovituskoppeihin ja huudellaan tarviiko joku apua yms.

Konseptiin kuulu myös se, että koppeihin viedään extra-vaatteita, joita asiakas ei ole edes alunperin pyytänyt. Näin tehdään kuulkaas sitä lisämyyntiä. Tuputtaminen ja feikkeys ei pääty tuohon, vaan jatkuu vielä kassalla, jossa tuputetaan pinnejä ja ponnareita ''tarjoushintaan''.

Toinen liike on kenkäkauppa Skopunkten. Siellä taas palvelu on ihan hyvää, mutta tuputtaminen on myös erittäin vahvaa. Heti kun astuu sisään huudetaan tervehdykset, jonka jälkeen hyökätään kertomaan Ota 3 maksa 2 tarjouksesta (koko myymälä on jo täynnä julisteita ja härpäkkeitä kyseisestä tarjouksesta). Kassalla vielä muistutetaan asiasta, jos on jäämässä ostos yhteen tai kahteen kenkäpariin. Sitten siihen päälle tuputetaan vielä hoitotuotteita ja tämän jälkeen kysytään halutaanko liittyä klubiin, joka toimii puhelinnumerolla.

Kysyin kerran myyjältä, että mistä heidän kengät oikein tulee, niin ne tulevat Kiinasta. Kenkien hinnatkin ovat niin edullista halpakamaa, että sääliksi käy niitä tehtaan työntekijöitä millaisissa oloissa noita kenkiä oikein tekevät. Eikä tuo konseptikaan kovin ympäristöystävällinen ole, kun tehdään halvalla huonolaatuisia kenkiä huonoissa olosuhteissa, lennätetään tänne myytäväksi hölmöille, jotka sitten hamstraavat noita kenkiä. Miten tämä edsitää vastuullista kuluttamista?

Tämän lisäksi Koskarin käytävillä suhailee kaikenmaailman liittymä- ja lehtimyyjiä yrittämässä kaupata kaikkea mahdollista. Palveleminen on hyvä juttu, mutta tämä tuputtamisen määrä on saanut minut välttelemään Koskikeskusta. Oletteko muut huomanneet saman?

Oletko miettinyt, millaisissa oloissa nämä vaatekauppojen myyjät, käyttämiesi tilojen siivoajat tai kauppojen kassat elävät? Kylmässä maassa, kuten Suomi, ei pärjää ilman asuntoa. Suuri osa em. palkatuista ei saa työllään edes asuntoa maksettua.

Heidät pakotetaan usein hakemaan asumistukea ja toimeentulotukea tapauksesta riippuen, vaikka tekevät täysillä töitä. Hävytöntä ja epäoikeudenmukaista, mutta sinulle hinnat ovat ehkä sopivat?

Vierailija
6/10 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo toimintaohjeet tulevat yleensä ylemmältä taholta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo toimintaohjeet tulevat yleensä ylemmältä taholta.

Tietenkin tulevat. Luuleeko joku oikeasti että sillä surkealla tuntipalkalla kukaan huvikseen lässyttää asiakkaille jotain diipadaapaa?

Vierailija
8/10 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo toimintaohjeet tulevat yleensä ylemmältä taholta.

Näin on!

Ja sitä myöskin kytätään, tehdäänkö näin.

Vtuttaa.myyjien puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratinassakin pitää suunnitella reitti sen mukaan ettei törmää näihin feissaajiin. Miten kauppakeskus kuvittelee että ketään miellyttäisi se tyrkytys? Myyjäparat.

Vierailija
10/10 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen toisessa kaupungissa, mutta samalla firmalla kyseisessä kenkäkaupassa. Palkkamme on pieni ja paine ylemmiltä tahoilta on kova. Vaikka miten juttelisi asiakkaiden kanssa, tuputtaisi, myisi ja tekisi kaikkensa, niin aina on muka '' jotain parannettavaa''. Ärsyttää suunnattomasti, että meidän on PAKKO tehdä lisämyyntiä ilman bonuksia. Emme siis edes hyödy siitä mitään, että puskemme kaikille hoitotuotteita ja kenkiä, vaan pomon omien sanojen mukaan: '' Firmalle on tehtävä rahaa.'' Varsinkin nyt, kun ihmisten ostokäyttäytyminen on muuttunut, on myytävä entistä kovempaa...Jos yhdenkin viikon myyt alle tavoitteen, niin heti ollaan hengittämässä niskaan (henkilökohtaisia lukuja seurataan joka päivä ja viikon jälkeen lasketaan keskiarvot, jotka sitten kaikki myyjät esimiestä myöten pääsevät pällistelemään). Tuntuu, että mikään ei riitä ja asiakkaiden ahdistelu on ihan ok, vaikka olemme saaneet asiakkailta palautetta tuosta tuputtamisesta. 

Yksi esimerkkitilanne on sellainen, että muistat asiakasta kenkätarjouksesta (uudelleen) siinä kassalla. Asiakas ei halua toisia kenkiä. Sitten kerrot kenkien hoitamisesta ja kysyt tarvitseeko hän vaikkapa suojasuihketta. Asiakas ei haula suihketta. Kysyt sitten että olisiko tarvetta puhdistusaineelle. Asiakas ei halua ainetta. Sitten kysyt vielä pohjallisista ja asiakas ei halua sitäkään. Sit vielä kysytään halutaanko liittyä uuteen klubijärjestelmään, joka toimii puhelinnumerolla. Asiakas ärähtää tuohtuneena, että ''ei enää yhtään mitään otain vain ne kengät'' :D

Kenkämme tosiaan tulevat Kiinasta halvalla ja nuo ''tarjoukset'' ovat täyttä kusetusta, anteeksi nyt vain. Miksi luoda tarve kolmelle kengälle ja vielä ostaakin sen verran, jos ei ole oikeasti tarvetta? Kaikkea en voi paljastaa tietenkään, mutta en ole tällaisen toiminnan kannalla, siksi etsinkin uutta työpaikkaa. Jos löydän parempaa, niin lähden heti. En halua olla millään lailla osallisena tällaisessa toiminnassa, se ei istu minun arvomaailmaani eikä tue eettisesti ajatellen maapalloa tai ihmisten tarpeita mitenkään.

Bik Bokissa en itsekään asioi sen järkyttävän asiakaspalvelun takia.

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi