Oululaismies huomasi Verkkokauppa.com:in tehneen inhimillisen virheen hinnoittelussa ja myyvän 200 Star Wars Kessel Run Millenium Falcon Legoja 30 eurolla ja teki välittömästi tilauksen hyötyäkseen virheestä
Verkkokauppa ei suostunut myymään tuotetta pilkkahintaan vaan ilmoittivat peruuttaneensa virheelisesti hinnoiteltujen tuotteiden tilaukset.
- Verkkokauppa lupasi hyvitykseksi mielestäni naurettavan 10 euron lahjakortin, jota en hyväksy, oululaismies kertoo.
Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa? Jos saatte kassaneidiltä likaa rahaa takaisin, ajatteletteko myös tällöin, että se raha kuuluu teille?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Verkkokauppa ei suostunut myymään tuotetta pilkkahintaan vaan ilmoittivat peruuttaneensa virheelisesti hinnoiteltujen tuotteiden tilaukset.
- Verkkokauppa lupasi hyvitykseksi mielestäni naurettavan 10 euron lahjakortin, jota en hyväksy, oululaismies kertoo.
Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa? Jos saatte kassaneidiltä likaa rahaa takaisin, ajatteletteko myös tällöin, että se raha kuuluu teille?
Osa asiakkaista oli oikeasti saanut tuotteen siihen hintaan. Varmaan se vaivaa tarjouksen ostaneen tasapuolisuuden nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkkokauppa ei suostunut myymään tuotetta pilkkahintaan vaan ilmoittivat peruuttaneensa virheelisesti hinnoiteltujen tuotteiden tilaukset.
- Verkkokauppa lupasi hyvitykseksi mielestäni naurettavan 10 euron lahjakortin, jota en hyväksy, oululaismies kertoo.
Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa? Jos saatte kassaneidiltä likaa rahaa takaisin, ajatteletteko myös tällöin, että se raha kuuluu teille?Osa asiakkaista oli oikeasti saanut tuotteen siihen hintaan. Varmaan se vaivaa tarjouksen ostaneen tasapuolisuuden nimissä.
Olikohan siinäkin mahdollisesti tapahtunut inhimillinen virhe. Tuotteen liikkeessä luovuttanut henkilö ei tajunnut, että kyseessä oli väärin hinnoiteltu tuote
No perkele! En huomannut. Miksei kukaan kertonut, olisin minäkin halunnut hyötyä.
Hinta on se mikä ilmoitetaan, virhe tai ei.
Hemmetti, ostin eilen takin -70 % alennuksella, alkuperäinen hinta oli 350 euroa. Pitäisikö nyt vielä varmuuden vuoksi marssia takaisin sinne kivijalkaliikkeeseen takki kainalossa ja varmistaa, että olihan tarjous eilen oikea?
Mistä tavallinen ihminen voi tietää, onko tarjous oikea? Sitä paitsi tuo oli, sillä ihmiset saivat tuotetta tuohon hintaan. Kokisin oloni huijatuksi. Kaupan pitää itse huolehtia, ettei myy eioota.
Vierailija kirjoitti:
No perkele! En huomannut. Miksei kukaan kertonut, olisin minäkin halunnut hyötyä.
Hinta on se mikä ilmoitetaan, virhe tai ei.
Ja jos virheellinen hinta huomataan ja perutaan ennen tuotteen toimitusta niin silloin kauppa voidaan perua kuten nyt tapahtui. Ei tässä tapahtunut muuta ihmeellistä kuin se että joku päätti ruveta kiukuttelemaan asiasta lehdelle.
Missään ei pakoteta kauppaa myymään tuotetta selvästi virheellisesti mainostetulla hinnalla. Esim. jos rakennusliike mainostaa vahingossa myyvänsä kerrostaloasunnot euron kappale niin kukaan ei toivottavasti kuvittelekaan saavansa sen asunnon sillä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No perkele! En huomannut. Miksei kukaan kertonut, olisin minäkin halunnut hyötyä.
Hinta on se mikä ilmoitetaan, virhe tai ei.
Ja jos virheellinen hinta huomataan ja perutaan ennen tuotteen toimitusta niin silloin kauppa voidaan perua kuten nyt tapahtui. Ei tässä tapahtunut muuta ihmeellistä kuin se että joku päätti ruveta kiukuttelemaan asiasta lehdelle.
Missään ei pakoteta kauppaa myymään tuotetta selvästi virheellisesti mainostetulla hinnalla. Esim. jos rakennusliike mainostaa vahingossa myyvänsä kerrostaloasunnot euron kappale niin kukaan ei toivottavasti kuvittelekaan saavansa sen asunnon sillä hinnalla.
Juuri näin se menee lain mukaan. Verkkiksen tarjoama lahjakortti on kiva lisä, johon niillä ei ole mitään velvollisuutta.
Mies kuulostaa munapäältä. Toivotaan, että työnantaja vaatii joskus häntä korvaamaan epähuomiossa aiheuttamansa taloudellisen menetyksen.
Vierailija kirjoitti:
Mies kuulostaa munapäältä. Toivotaan, että työnantaja vaatii joskus häntä korvaamaan epähuomiossa aiheuttamansa taloudellisen menetyksen.
tämä.
Ja tällaisilla miehillä on yleensä vielä nainen. Sääliksi käy niitä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa? Jos saatte kassaneidiltä likaa rahaa takaisin, ajatteletteko myös tällöin, että se raha kuuluu teille?
Ööö, kyllä. Tai sanotaan näin, etten ole ikinä palannut jälkeenpäin kauppaan takaisin koska sain liikaa rahaa takaisin :)
Vierailija kirjoitti:
No perkele! En huomannut. Miksei kukaan kertonut, olisin minäkin halunnut hyötyä.
Hinta on se mikä ilmoitetaan, virhe tai ei.
Minä minä minä ja lässyn lässyn.
Yrittäkää ymmärtää että virheitä voi sattua.
Eikö virheitä saisi korjata, wtf ??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No perkele! En huomannut. Miksei kukaan kertonut, olisin minäkin halunnut hyötyä.
Hinta on se mikä ilmoitetaan, virhe tai ei.
Minä minä minä ja lässyn lässyn.
Yrittäkää ymmärtää että virheitä voi sattua.
Eikö virheitä saisi korjata, wtf ??
jos ei ole oma virhe niin ei saa.
Ensinnäkin se että kyseessä oli virhe on kyseenalaista, sillä hinnoiteltuna oli useampiakin legoja tuohon hintaan ja niitä pystyi ostamaan useasta verkkokaupan liikkeestä tuohon hintaan ja alennushinnat olivat myös hyllyissä. Lego ei tosiaan ollut 200 € lego vaan verkkokaupan hinnaston mukaan 140€ alunperin. Osa tilaajista sai myös verkkokaupan kautta alennustuotteita. Virhe oli ilmeisesti tapahtunut, kun verkon kautta sai tilattua myös tulevia tuotteita. Kyllä verkkokaupalla on todellakin velvollisuus olla huolellisempi näissä. Tosin reilusti antoivat 10€lahjakortin hyvitykseksi, mutta usean tilaajan mielestä hyvitys ei ollut riittävä.
No harmittaa han se jos hyvän tarjouksen tilaus menee läpi eli onnistuu ihan normaalisti. Sitten kauppa ilmoittaa, että sorry, mutta meidän puolelta perutaan kauppa. Sekin. On vielä tavallaan ok, mutta kun naapurin Pena sai tuotteen kuitenkin.
Miksei harmittaisi ja odottaisi saavansa sen tuotteen? Varsinkin, koska niitä on saatavilla täyteen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
No harmittaa han se jos hyvän tarjouksen tilaus menee läpi eli onnistuu ihan normaalisti. Sitten kauppa ilmoittaa, että sorry, mutta meidän puolelta perutaan kauppa. Sekin. On vielä tavallaan ok, mutta kun naapurin Pena sai tuotteen kuitenkin.
Miksei harmittaisi ja odottaisi saavansa sen tuotteen? Varsinkin, koska niitä on saatavilla täyteen hintaan.
Ja koska naapurin Pena sai rahasta liikaa takaisin niin sinä menet kauppaan ja vaadit vahingon myös itsellesi, vai?
verkkokauppa on ihan b-rapun kauppa nykyään
käykää vaikka itse toteamassa
Vierailija kirjoitti:
Ja tällaisilla miehillä on yleensä vielä nainen. Sääliksi käy niitä naisia.
Aloituksessa on kerrottu väärin, että kyseessä olisi mies, vaikka kirjoituksen jutussa puhutaan naisesta.
Verkkokauppa kyllä mokailee useamminkin noiden hintojen kanssa, syksyllä kävin liikkeessä ja emoji-usb-latureiden vieressä oli ihan selvä ale-hinta että maksavat nyt 4.99 vaikka oikea hinta oli 19.90e. Oli tietty hyvä alennus, mutta ei tullut mieleen epäillä. Menin kassalle,jossa veloitettiin tuotteista normaalihinta. Mainitsin ale-ilmoituksesta, jonka sanoin nähneeni tuotteiden kohdalla ihan hetki sitten. Piti sitten mennä varmistamaan vielä tuotteiden luota, ja ale-kyltti oli poissa. Kysyin vieressä työskentelevältä osaston mieheltä että mihin ale-kyltti hävisi, ja hän sanoi äsken poistaneensa sen. Valitin asiasta kassalla, että eihän noin voi tehdä että tuotteissa pidetään ale-hinta ja se yhtäkkiä poistetaan ennenkuin asiakas ehtii kassalle. Sain sitten tuotteet ale-hintaan, jäi epäselväksi miksi ale-kyltti ylipäänsä oli siellä jos sillä hinnalla tuotteita ei haluta myydä.
linkki
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005949686.html