Mulla on jo neljä viimeisintä postipakettia viety Postin konttoriin noudettavaksi, vaikka olen tilannut ne Smartpostiin.
Mitä järkeä on tilata niitä alunperinkään mihinkään Smartpostin lokeroon, jos Posti tekee kuitenkin mitä huvittaa?
Mukava seisoskella siellä konttorilla järjestysnumerolla 4352428, kun mummot arpoo siellä tiskillä ottaisko yhden postimerkin, vaiko kaksi, vaiko sittenkin vaan yhden...
Kommentit (35)
Onko kerrottu syytä? Onko valitusmahdollisuutta?
Ehkä johtuu jouluruuhkista tai paketit on olleet liian isoja? Mulla on aina kaikki paketit tulleet siihen automaattiin mihin oon tilannutkin, paitsi yksi mikä ei mahtunut.
Mulla ei edes viety postin konttoriin, vaan johonkin viralliseen jakeluvarastolle minne ei edes mene bussit ja mikä oli 10km päästä siitä smartpostista johon tilasin sen. Eivät voineet edes jättää sitä normaaliin postin pisteeseen.
Noin se menee tälläiseen ruuhka-aikaan, kun paketteja tilataan automaatteihin niin paljon, etteivät mitenkään sovi sinne edes parin päivän viiveellä. Pe*seestä, mutta minkäs teet.
Vika on lähettäjässä, jos hän ei laita puhelinnumeroa, niin pakettia ei voi toimittaa smartpostiin, vaikka sen olis itse ensisijaiseksi noutopaikaksi laittanut
Muakin posti halusi "ilahduttaa" laittamalla postipaketin postin konttoriin että se varmasti ehtii ennen joulua, vaikka tilasin sen smartiin. Smartissa olisi mennyt pari minuuttia, konttorissa meni puoli tuntia! Ihanaa posti ihanaa ja kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Olisko Smartpost niin täynnä näin joulun alla kun ihmiset ei hae nopeasti pakettejaan?
On. Jotkut eivät hae ollenkaan, kun rahaa ei olekaan, antavat vain mennä takaisin lähettäjälle.
Kuule, olisit kiitollinen että ne edes toimitetaan johonkin. Kerron sinulle syyn miksi ne on toimitettu smartpostin sijasta sinne toimistoon. Siksi koska jotkut toopet ei hae niitä omia pakettejaan sieltä smartpostista. Joulun alla varsinkin ne automaatit on täynnä. Miksi ne on täynnä siksi? No siksi että ihmiset ei hae niitä lähetyksiään. Makuuttavat päivä/viikkotolkulla niissä. Mulle kävi ihan sama juttu kun sulle. En tosin valittanut. Sain aikaisemmin paketin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä johtuu jouluruuhkista tai paketit on olleet liian isoja? Mulla on aina kaikki paketit tulleet siihen automaattiin mihin oon tilannutkin, paitsi yksi mikä ei mahtunut.
Oletettavasti johtuu jouluruuhkista koska mun paketti olisi ihan hyvin mahtunut smartiin ja kappas se menikin konttoriin.
Minullakin on käynyt niin ihan muulloinkin kuin joulun alla. Joskus syy oli ilmeisesti se että paketti ei mahtunut lokeroon, mutta ei niiss syytä ole yleensä kerrottu. Ärsyttävää se kyllä on, sillä inhoan asioida tiskillä. On niin paljon nopeampaa ja helpompaa hakea paketti automaatista.
Viime jouluna en olisi saanut pakettia ajoissa, ellei postista olisi soitettu. SmartPost aivan täynnä, niinpä noudin postista. SmartPost ei toimi jos porukat eivät hae lähetyksiä heti.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, olisit kiitollinen että ne edes toimitetaan johonkin. Kerron sinulle syyn miksi ne on toimitettu smartpostin sijasta sinne toimistoon. Siksi koska jotkut toopet ei hae niitä omia pakettejaan sieltä smartpostista. Joulun alla varsinkin ne automaatit on täynnä. Miksi ne on täynnä siksi? No siksi että ihmiset ei hae niitä lähetyksiään. Makuuttavat päivä/viikkotolkulla niissä. Mulle kävi ihan sama juttu kun sulle. En tosin valittanut. Sain aikaisemmin paketin.
Voi hyvänen aika. Jos postipalvelusta maksaa, niin sitä palvelua myös voi vaatia! Jos ilmaiseksi toimitettaisiin, niin ehkä silloin voisi ajatella että olla kiitollinen että ne edes toimitetaan johonkin.
Posti hukkasi paketin, monta päivää meni selvittelyyn missä paketti sitten loppujen lopuksi oli. Konttorilla se, mutta kun ammattitaito on mitä on.
Johtuu juurikin ruuhkasta. Olen tilannut monta pakettia, kaksi piti hakea postista ja muut olivat lokerosta. Ei kait postin syy ole, jos paljon liikennettä. Postimerkin ostajat eivät tiskillä kauan viivy vaan ne pakettien lähettäjät, jotka kerran vuodessa lähettää paketin, ja tarvitsevat kädestä pitäen neuvontaa Lähetys-tavan valintaan ja osoitetietojen kirkjoitamisen. Mitään ei voida etukäteen netistä selvittää.
Minun pakettini toimitettiin viereiseen maakuntaan yli 35 km päähän vastaanottajan osoitteesta asiamiespostiin, joka on avoinna vain 8-16. Kun reklamoin postille, että haluan pakettini sopimuksen mukaan kotiin toimitettuna, sain kuulla, että maksamalla 10,90 e paketti toimitetaan samantien takaisin lähettäjälle, mutta kotiinkuljetus ei enää onnistu, koska se on jo kertaalleen tehty - ei tosin kotiin, vaan täysin väärään asiamiespostiin. Lähettäjä voi sitten lähettää paketin uudestaan ja maksaa postimaksun uudelleen.
Ihanan kallista - yhdelle paketille tulee siten hintaa yli 30 e, kun se reissaa edestakaisin.
Entinen Postin toiminta takaisin ja oikeat konttorit!
Minulla tosin oli saapuva paketti, jonka olisin halunnut K-kauppaan, joka sijaitsi lähimpänä. Koska arvasin, että Klingel pakkaa tavarat isoon laatikkoon, jota on hankala kuljettaa fillarilla. Ei saa mitenkään tarakalle jne. Kuitenkin noutopaikaksi oli laitettu paikallinen Matkahuollon "piste", joka sijaitsee siis jonkun autotarvikeliikkeen nurkassa! Matkaa oli enemmän sinne kuin tuohon K-kauppaan. Lukaisin sitten jostain netistä, että jos jossakin pisteessä on liikaa paketteja, voidaan paketin noutopaikkaa muuttaa. Kiitti vaan juu, eihän se mitään jos on auto alla, mutta nyt saa tilaaminen sitten jäädä noista firmoista.
Mietinkin, että olin ihan varmasti tilannut pari viimeistä pakettia Smartpostina, mutta tiskiltä piti hakea. Sinänsä ei ongelmaa, kun samassa talossa, eikä niin ruuhkasta.
Tuohan se tietty on, että kaapit on täynnä, kun ei haeta niitä pakettejaan. Onneksi on toinen vaihtoehto.
Olisko Smartpost niin täynnä näin joulun alla kun ihmiset ei hae nopeasti pakettejaan?