Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa henkilöautojen keskihinta on 3600 euroa, koska parempaan ei ole varaa. Sipilän mielestä kuitenkin kaikilla on varaa ostaa sähköauto?

Vierailija
14.12.2018 |

On ihan pihalla ihmisten elämistä tuo Sipilä työryhmineen.

TÄSSÄ LOPPUU TYÖSSÄKÄYNTI, JOS EI OLE AUTOA!
-200kg työkaluja kuljetettavana, linja-autollako ne kulkee joka aamu-ilta takaisin?

Sitten se, ettei käytettyjä sähköautojakaan tule markkinoille, kun uusia ei osteta.
-Lisäksi sähköauton akusto kestää vain 5-8 vuotta, jonka jälkeen auto on arvoton, koska akustojen vaihto maksaa sen mitä uusi autokin.

Tässä ei ole mitään järkeä, SUomi laitetaan polvillee ja työt loppuu.
-Rakennetaan tunneli Viroon, jotta yritykset voi kivasti siirtyä sinne, maksamasta verojaan Suomeen.
-Virolaiset raksaduunarit ajelevat sitten isokoneisilla autoillaan Suomessa, kun suomalsilla ei ole varaa.

Onko tarkoitus tuhota Suomi?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin. Bussi kuluttaa n. 3,5l/100km/henkilö. Autolla pääsee ekologisemmin.

On vihreä valhe väittää että joukkoliikenne olisi ympäristöystävällistä. Ei ole!

Vierailija
2/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin. Bussi kuluttaa n. 3,5l/100km/henkilö. Autolla pääsee ekologisemmin.

On vihreä valhe väittää että joukkoliikenne olisi ympäristöystävällistä. Ei ole!

Linja-autot ja henkilöautot tuottaa saman verran hiilidioksidipäästöjä vuodessa, mutta matkoista 80% tehdään henkilöautolla ja vain 20% linja-autoilla, eli linja-auton kulutus on henkilöä kohden nelinkertainen henkilöautoon nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan pihalla ihmisten elämistä tuo Sipilä työryhmineen.

TÄSSÄ LOPPUU TYÖSSÄKÄYNTI, JOS EI OLE AUTOA!

-200kg työkaluja kuljetettavana, linja-autollako ne kulkee joka aamu-ilta takaisin?

Sitten se, ettei käytettyjä sähköautojakaan tule markkinoille, kun uusia ei osteta.

-Lisäksi sähköauton akusto kestää vain 5-8 vuotta, jonka jälkeen auto on arvoton, koska akustojen vaihto maksaa sen mitä uusi autokin.

Tässä ei ole mitään järkeä, SUomi laitetaan polvillee ja työt loppuu.

-Rakennetaan tunneli Viroon, jotta yritykset voi kivasti siirtyä sinne, maksamasta verojaan Suomeen.

-Virolaiset raksaduunarit ajelevat sitten isokoneisilla autoillaan Suomessa, kun suomalsilla ei ole varaa.

Onko tarkoitus tuhota Suomi?

Kyllä. Suosittelen kaikkia veronmaksukykyisiä valmistautumaan työn teon lopettamiseen maassamme ja muualle muuttamiseen. Maailmasta tulee löytymään suomalaiselle lukemattomia vaihtoehtoja, missä tähän hullutukseen ei lähdetä mukaan, nyt ja ikuisesti. Siinähän verovaroilla elävät ituhipit ihmettelevät, kuka rahoittaa heidän maailman pelastustalkoonsa, kun maksajat poistuu. Joutuvat nämä säälittävät citykanit, jotka luulevat olevansa luontoihmisiä, tutustumaan oikeasti luontoon ja siellä selviämiseen. 

Vierailija
4/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tämä autojen keskihinta on revitty? Afrikasta?

Vierailija
5/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tämä autojen keskihinta on revitty? Afrikasta?

13 vuotta vanha auto maksaa sen 3600, joka on autojen keski-ikä ja hinta.

-Suomessa tänään 14/12/2018.

-Jos et tiennyt, minkälaisessa todellisuudessa Suomessa eletään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tämä autojen keskihinta on revitty? Afrikasta?

Vaikea tuota on muuten ymmärtää kuin niin, että auton arvo laskee nopeasti, ja 10 v auton arvoksi lasketaan ehkä 1000 €. Kuitenkin se auto on muutama vuosi sitten ollut hinnoissaan.

Vierailija
8/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tämä autojen keskihinta on revitty? Afrikasta?

13 vuotta vanha auto maksaa sen 3600, joka on autojen keski-ikä ja hinta.

-Suomessa tänään 14/12/2018.

-Jos et tiennyt, minkälaisessa todellisuudessa Suomessa eletään.

Hah, ethän sä sitä noin voi laskea, voi jeesus..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä tuo idea on. Autoilu ei ole saasteongelma. Ongelmat on todellakin muualla ja me voidaan lopettaa täällä vaikka eläminen, mutta se ei pelasta mitään. En tajua. Onko tarkoitus, että emme pääse enää edes töihin? Jäädään kaikki kotiin makaamaan. Kulutus romahtaa, kun ihmiset ei jaksa hinnan ja vaivalloisuuden vuoksi lähteä vapaa-ajalla kuluttamaan mitään, jos nyt työssäkään jaksavat käydä. Elämän tarkoitus on myös nauttia ja tällä politiikalla tehdään vain kaikesta entistä vaikeampaa.

Nyt pitää miettiä, että "follow the money". Joku tässä vouhotuksessa mättää. Joku haluaa nyt kääriä uudet rahat itselleen. Eräs tuttu tiivisti hyvin, että viime vuosina ei ole maailmantaloudessa syntynyt isoja innovaatioita ja lieneekö nyt tästä tarkoitus tehdä semmoinen vaikka väkisin, jotta toiset pääsee taas rikastumaan tyyliin it-kupla. Pakotetaan ihmiset ostamaan kaikkea "ympäristöystävällistä". Todellinen ympäristöystävällisyys on kysymysmerkki, koska sekin saastuttaa joka tavalla, jos pitää ostaa jossain saastuttaen valmistetut uudet kulkuneuvot. Mitään muuta selitystä tälle kaahotukselle ei ole kuin se, että tavoite on saada piffattua isot rahat pois kuljeksimasta sopivalla bisneksellä.

Vierailija
10/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan 10 v vanhalla autollani vielä jonkin aikaa, koska odotan sähkö- ja hybridiautojen kehittymistä, latauspisteitä ja halpenemista. Uskon niin käyvän, ja jos auto hajoaa ennen sitä, hankin vaikka hybridiauton kk-maksulla. Auto on aina maksanut paljon, ei se ole Sipilän keksintö. En tajua näitä onnettomia bensa-autojen rakastajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan pihalla ihmisten elämistä tuo Sipilä työryhmineen.

TÄSSÄ LOPPUU TYÖSSÄKÄYNTI, JOS EI OLE AUTOA!

-200kg työkaluja kuljetettavana, linja-autollako ne kulkee joka aamu-ilta takaisin?

Sitten se, ettei käytettyjä sähköautojakaan tule markkinoille, kun uusia ei osteta.

-Lisäksi sähköauton akusto kestää vain 5-8 vuotta, jonka jälkeen auto on arvoton, koska akustojen vaihto maksaa sen mitä uusi autokin.

Tässä ei ole mitään järkeä, SUomi laitetaan polvillee ja työt loppuu.

-Rakennetaan tunneli Viroon, jotta yritykset voi kivasti siirtyä sinne, maksamasta verojaan Suomeen.

-Virolaiset raksaduunarit ajelevat sitten isokoneisilla autoillaan Suomessa, kun suomalsilla ei ole varaa.

Onko tarkoitus tuhota Suomi?

Kyllä. Suosittelen kaikkia veronmaksukykyisiä valmistautumaan työn teon lopettamiseen maassamme ja muualle muuttamiseen. Maailmasta tulee löytymään suomalaiselle lukemattomia vaihtoehtoja, missä tähän hullutukseen ei lähdetä mukaan, nyt ja ikuisesti. Siinähän verovaroilla elävät ituhipit ihmettelevät, kuka rahoittaa heidän maailman pelastustalkoonsa, kun maksajat poistuu. Joutuvat nämä säälittävät citykanit, jotka luulevat olevansa luontoihmisiä, tutustumaan oikeasti luontoon ja siellä selviämiseen. 

Tässä käy nyt sillä tavalla hauskasti, että iso osa keskiluokkaisista veronmaksajista nostaa kytkintä ja lähtee muihin maihin, vieden sinne varallisuutensa sekä veronmaksukykynsä. Köyhillä ei taasen ole varaa käydä enää töissä, eikä muuttaa kalliisiin asuntoihin kasvukeskuksiin. Heistä iso osa jää työelämän ulkopuolelle elämään minimiturvalla. 

Joku on nyt jostain syystä tekemässä elopit Suomelle, Berner? Jos joku kuvittelee, että Suomen toimilla on mitään merkitystä, niin ei ole. Sillä ei ole merkitystä päästöjen vähentämisessä eikä esimerkin voimalla, isot maat tekevät omat ratkaisunsa täysin riippumatta siitä, mitä me täällä teemme. 

Sitten vielä vähän vertailua: 

- Saksalaisten co2 päästöt ovat 15 kertaiset suomalaisten päästöihin verrattuna.

- Intialaisten päästöt ovat nelinkertaiset suomalaisten päästöihin verrattuna. 

Ylläoleva vertaus on suhteutettuna maan pinta-alaan co2/km2. Tämä kertookin jo ongelman ytimen. Ja kuviteltu co2 on vain pieni tekijä asiassa, muu luonnonvarojen käyttö ja ympäristökuormitus kertautuu vastaavasti maissa,  joissa on meitä paljon suurempi väestötiheys. 

Vierailija
12/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin. Bussi kuluttaa n. 3,5l/100km/henkilö. Autolla pääsee ekologisemmin.

On vihreä valhe väittää että joukkoliikenne olisi ympäristöystävällistä. Ei ole!

Vain 3,5l/100km? Jos ajetaan jotain pikkupitäjän paikallisliikennettä 50 paikkaisella autolla ja kyydissä yksi mummeli niin se kuluttaa ainakin 35l/100km, käytännössä vielä enemmän kun dieseliä palaa myös silloin kun siellä linja-autossa ei ole vielä yhtään matkustajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää jokin keltaliivitrolli?

Vierailija
14/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tämä autojen keskihinta on revitty? Afrikasta?

Suomesta, lähde Autoliitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitä Sipilää lykätä joka väliin? Onko vaalit tulossa vai mikä on. Kauppalehden jutusta kyllä paljastuu, että ihan suoria kieltoja polttomoottoreille on tulossa josssain ihan muualla kuin meillä ja tämän lisäksi suurilla mailla on omat ihan yhtä kovat tavoitteet ja kaiken lisäksi hinta on tippumassa.

”Monet valtiot ja kaupungit ovat asettaneet kunnianhimoisia sähköautotavoitteita seuraavalle vuosikymmenelle. Jotkut maat, kuten Norja, Irlanti, Alankomaat, Slovenia ja Tanska, ovat ilmoittaneet kieltävänsä polttomoottoriautojen (etupäässä bensiini- ja diesel-henkilöautot) myynnin tai tavoittelevansa sen loppumista vuoteen 2030 mennessä. Lisäksi lukuisat tahot, kuten Kiina, Intia ja EU, tavoittelevat sähköautoille vähintään 30 % osuutta myydyistä autoista 2030 mennessä. Kiina velvoittaa alueensa autoteollisuutta sähköautojen tuotantoon jo nyt, ja EU:llakin on tähän tehokkaat kannustimet.”

Vierailija
16/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tämä autojen keskihinta on revitty? Afrikasta?

13 vuotta vanha auto maksaa sen 3600, joka on autojen keski-ikä ja hinta.

-Suomessa tänään 14/12/2018.

-Jos et tiennyt, minkälaisessa todellisuudessa Suomessa eletään.

Hah, ethän sä sitä noin voi laskea, voi jeesus..

Ei siinä mitään laskemista ole, nuo on viralliset tiedot, gglaa itse.

-Miksi väität, että asia ei ole niinkuin se tarkalleen on?

Suomen autojen keski-ikä on 11.8 vuotta ja keskihinta 3600 euroa.

-Mikä tässä on sulle niin vaikeaa ymmärtää, tämä on todellisuutta tänään Suomessa. Vai luulitko oikeasti, että kaikki ajelee 100 000 Tesloilla???

PS Suomi ei ole mikään rikas maa muutenkaan, vaan velkainen. Samoin on kansalaisilla.

Vierailija
17/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tämä autojen keskihinta on revitty? Afrikasta?

13 vuotta vanha auto maksaa sen 3600, joka on autojen keski-ikä ja hinta.

-Suomessa tänään 14/12/2018.

-Jos et tiennyt, minkälaisessa todellisuudessa Suomessa eletään.

Hah, ethän sä sitä noin voi laskea, voi jeesus..

Taidat olla aikamoinen matikkanero.

Vierailija
18/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tämä autojen keskihinta on revitty? Afrikasta?

Suomesta, lähde Autoliitto.

Autoliittoa en välttämättä tässä asiassa uskoisi. Siellä taitaa muutenkin olla joku, jonka työnkuvaan kuuluu nettitrollaaminen.

Vierailija
19/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sä olet valehteleva paskakasa ja trolli. Hanki elämä.

Sitten se, ettei käytettyjä sähköautojakaan tule markkinoille, kun uusia ei osteta.

Miten niin uusia sähköautoja ei ostettaisi? Ostetaanhan niitä. Varsinkin lähitulevaisuudessa, kun edulliset mallit tulevat kauppoihin.

-Lisäksi sähköauton akusto kestää vain 5-8 vuotta, jonka jälkeen auto on arvoton, koska akustojen vaihto maksaa sen mitä uusi autokin.

Sulle on jo kerrottu, että lukusi on täysin päin helvettiä. Mikä helvetin motivaatio sulla on levittää väärää tietoa?

Tesla Roadstereita on myyty vuodesta 2008 ja Model S vuodesta 2012. Jos akut kestäisivät vain 5-8 vuotta, niin se tiedettäisiin jo. Model 3 akut kestävät yli 20 vuotta, kuten tosielämän data kertoo.

Vierailija
20/42 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan pihalla ihmisten elämistä tuo Sipilä työryhmineen.

TÄSSÄ LOPPUU TYÖSSÄKÄYNTI, JOS EI OLE AUTOA!

-200kg työkaluja kuljetettavana, linja-autollako ne kulkee joka aamu-ilta takaisin?

Sitten se, ettei käytettyjä sähköautojakaan tule markkinoille, kun uusia ei osteta.

-Lisäksi sähköauton akusto kestää vain 5-8 vuotta, jonka jälkeen auto on arvoton, koska akustojen vaihto maksaa sen mitä uusi autokin.

Tässä ei ole mitään järkeä, SUomi laitetaan polvillee ja työt loppuu.

-Rakennetaan tunneli Viroon, jotta yritykset voi kivasti siirtyä sinne, maksamasta verojaan Suomeen.

-Virolaiset raksaduunarit ajelevat sitten isokoneisilla autoillaan Suomessa, kun suomalsilla ei ole varaa.

Onko tarkoitus tuhota Suomi?

Pakko kertoa tämä. Tuosta Sipilän ryhmästä eräs nainen arvosteli veljeäni, kun nojasi autoon ja tuli hakemaan minua töistä. Veljelläni maastoauto. En tiedä autoista mitään, mutta joku Rover tai joku sellanen, iso auto kuitenkin.. Hän sanoi etteikö olisi viisampaa siirtyä sähköautoon.. Veljeni oli kysymysmerkkiä ja hän ei edes tiennyt kuka tämä henkilö oli, mutta minä tunnistin. Veljeni sanoi, että mitä minun autoiluni sinulle kuuluu. Tämä alkoi ihan tosissaan haastamaan veljeäni ja selitti kaikenlaista. Veljeni sanoi hänelle, että vaikka minulla on varaa ostaa se sähköauto, niin sellanen sähköauto hyytyy jos siinä ei ole sähköä, ihan niin kuin tämä minun autoni hyytyy, mutta minä pääsen tankkaamaan ja pitää vaikka varakannua kontissa... Sähköautoa ei ladata joka kulmassa ja tuskin on vielä keksitty laturia konttiin pikkurahalla. Jerrykannu maksaa 5e ja siihen 5-6e polttoainetta millä pääsee sitten tankille jos on tarvis.

Tämä henkilö jatkoi asiaansa... Veljeni sanoi, että kun niin innoissas jaksat myydä asiaasi ja moitit minua selkeästi, niin oletko ajatellut monta autoa on suomessa. Mene sinne keskitulosten ja alle keskitulosten perheiden oville kyselemään miksi sähköauto ei nyt kiinnosta. Se on se hinta ja se missä saat ladattua sen auton. Se ei riitä, että me joilla on asiat paremmin alkaa ajelemaan sähköllä, kun ei se edes palvele meitä samanlailla kun bensa-asemat. Ei kaikki anna sähköä vielä ja kukaan, joka ajaa pitkää matkaa ei lähde niukkailemaan onko jossain sähköä, kun kojelaudassa lukee, että pitäs ladata. Jos niin innoissaan ollaan ympäristön asioista, niin halventakaa hintoja ja laittaa ne normit oikeisiiin mittasuhteisiin, niin sehän olisi jo iso ympäristöteko... Veljeni sanoi, että ihminen syö ja elää sen mukaan mihin on varaa, vaikka se olisi oman periaatteen vastaista, mutta kun siihen puhtauteen ei ole varaa suurimmalla osalla ihmisistä. Täytyy sanoa, että veljeni pisti jauhot suuhut.