Irtisanoutumisesta, apua?
Eli aion ns. lähteä kävelemään nykyisestä työpaikastani. Mitä irtisanoutumisilmoitukseen pitää laittaa? Mulla on 14 pv irtisanomisaika, eli laitanko siihen, että "Irtisanon tällä päivämäärällä työsopimukseni x oy:n kanssa. Työsuhteeni päättyy x.x.xxx 14 päivän irtisanomisajan kuluttua"?
Vai pitääkö olla "Irtisanon työsuhteeni.... ". Mikä ero tuossa on työsuhteella ja työsopimuksella? Mikä irtisanotaan ja mikä päättyy?
En ole koskaan ennen tehnyt näin virallisesti, mutta nyt kai pakko kun iso yritys ja pomokin on yksi kuspää nipottaja. Aikaisemmissa paikoissa olen vaan sanonut suoraan että heippa, lopetan parin viikon päästä tms.
Ja kyllä, mulla on uusi paikka sovittuna. Että silleen...
Kommentit (10)
Esimiehelle
tämä on erokirje
se on haiku
kohta olen poissa
en palaa
Vierailija kirjoitti:
Pistä pomolle vaan sähköposti ja kerrot irtisanoutuvasi.
Se riittää.
No niin mä vähän aluksi ajattelin... mutta jos se alkaa vaatimaan paperilla, kun on tosiaan iso firma ja varmaan tarviivat kolmena eri kappaleena allekirjoitettuna oikeaksitodistettuna yms. jonnekin henkilöstö osaston arkistoihin tms. Ajattelin mennä varman päälle... En oikein kehtais alkaa kyselemäänkään, että onko ok jos irtisanoudun sähköpostilla (sittenhän se olisi sama sanoa suoraan)...
että pitää olla vaikeeta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistä pomolle vaan sähköposti ja kerrot irtisanoutuvasi.
Se riittää.No niin mä vähän aluksi ajattelin... mutta jos se alkaa vaatimaan paperilla, kun on tosiaan iso firma ja varmaan tarviivat kolmena eri kappaleena allekirjoitettuna oikeaksitodistettuna yms. jonnekin henkilöstö osaston arkistoihin tms. Ajattelin mennä varman päälle... En oikein kehtais alkaa kyselemäänkään, että onko ok jos irtisanoudun sähköpostilla (sittenhän se olisi sama sanoa suoraan)...
että pitää olla vaikeeta
Ei missään ole asiat noin vaikeita, korkeintaan oman pääsi sisällä. Mitä ihmettä tuollaisia märehdit? Laitat sähköpostin jossa ilmoitat irtisanoutuvasi välittömästi. Mitään muuta ei tarvita.
Yleensä isoissa firmoissa tehdään viralliset paperit myöhemmin. Ensin ilmoitat vaikka sähköpostilla ja sitten lomakkeet.
Ne lomakeet löytyvät kyllä esimieheltäsi tai henkilöstöosastolta, kun kerrot lopettavasi työt.
Älä tee siitä liian vaikeaa. Minä kerroin irtisanoutumisesta lähiesimiehelleni, joka pyysi vielä laittamaan tiedon sähköpostilla ylemmille pomoille. Viestiin kirjoitin "Irtisanon itseni firma x oy:n palveluksesta 1.1.2017." Ja nimi alle.
Mä jätin työpöydälle kerran tämän Hanhiniemen tekstin:
"Ois kai siistii antaa periksi,
toteais vain kylmästi: ei tästä mitään tuu.
Lähtis kävelemään, painais oven kiinni perässään"
Ei tullu läksiäislahjoja :)
Meillä isossa firmassa löytyi intrasta lomake tuotatuota varten. Tulostin, täytin ja ojensin esimiehelle. Niin helppoa.
Tosin se kävi kyllä esimiehen ylpeyden päälle aikalailla. Totesi mulle, ettei ole kuukauden työvelvoitetta mikä on kirjattu soppariin. Tyyliin että painu sit nyt heti h****ttiin täältä. Ei harmittanut yhtään, sain kuukauden palkallisen loman :D
Sähköposti-ilmoituksesta sanotaan, että tiedon katsotaan saavuttaneen vastaanottajan viimeistään seitsemän päivän jälkeen. Eli kaikkein varmin tapa on toimittaa irtisanoutumisilmoitus henkilökohtaisesti, varsinkin jos pomo on kusipää.
Pistä pomolle vaan sähköposti ja kerrot irtisanoutuvasi.
Se riittää.