Nordean aspa soitti
Minulle oli siis soitettu illalla, kun olin saunassa. Takaisinsoittaminen ei onnistunut.
Mitä ihmeen syytä Nordean aspalla on soitella illalla asiakkaalleen, joka ei ole ko. yhteydenottoa pyytänyt eikä ole tietoinen syystä.
Laitoin sinne viestiä, saa nähdä kauan menee, että joku vastaa. En halua ruveta jonottamaan chatti- ym palveluihin, odotusajat hipovat tuntia.
Puhelinpankin toimintaohjeet ovat niin monimutkaiset, että en jaksa edes yrittää.
Muutenkin semmoinen kokemus näistä "moderneista" palvelusysteemeistä, että jossain kohtaa yhteys katkeaa tai näppäilyt eivät johda haluttuun tulokseen.
Kauheaa sähläystä.
Kommentit (19)
Todennäköisesti haluavat sinut tapaamiseen, jossa yrittävät myydä sijoitustuotteita, esim. rahastoja. Tai sitten yrittävät kannustaa mobiilisovelluksen käyttöönottoon, jos käytät vielä verkkopankissa pahvista tunnuslukukorttia.
no kyllä se ihan vaan yritti myydä sulle jotain. Vakuutuksia, rahasto-osuuksia, obligaatioita, osakkeita, mitä nyt pankit tuputtaa asiakkailleen. Ja tietysti pyytäisi sua ihan paikan päälle juttelemaan. Unohda.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat joltain Putouksen sketsihahmolta.
Illan naurut 😂
Ihanko totta? Siksi kun olen tuohtunut? 🤔
Ap
Vierailija kirjoitti:
no kyllä se ihan vaan yritti myydä sulle jotain. Vakuutuksia, rahasto-osuuksia, obligaatioita, osakkeita, mitä nyt pankit tuputtaa asiakkailleen. Ja tietysti pyytäisi sua ihan paikan päälle juttelemaan. Unohda.
Niinkö?
Olisi 1. kerta parinkymmenen vuoden pankkisuhteen aikana.
Minä olen aina ollut se osapuoli, joka ottaa yhteyttä. Siksi tämä soitto kummastuttaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti haluavat sinut tapaamiseen, jossa yrittävät myydä sijoitustuotteita, esim. rahastoja. Tai sitten yrittävät kannustaa mobiilisovelluksen käyttöönottoon, jos käytät vielä verkkopankissa pahvista tunnuslukukorttia.
Ok. En kyllä tykkää, että ihmisiä näin pelotellaan. Olisiko tilini hakkeroitu tai jotain?Olen jo siirtynyt mobiiliasiakkaaksi, pakon edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no kyllä se ihan vaan yritti myydä sulle jotain. Vakuutuksia, rahasto-osuuksia, obligaatioita, osakkeita, mitä nyt pankit tuputtaa asiakkailleen. Ja tietysti pyytäisi sua ihan paikan päälle juttelemaan. Unohda.
Niinkö?
Olisi 1. kerta parinkymmenen vuoden pankkisuhteen aikana.
Minä olen aina ollut se osapuoli, joka ottaa yhteyttä. Siksi tämä soitto kummastuttaa.
Ap
mulle tulee soitto pankista noin kaksi kertaa vuodessa. Ensimmäisellä kerralla erehdyin vastaamaan ja naishenkilö ilmoitti, että mun "pitäisi tulla pankkiin juttelemaan". Siis käytti juuri noita sanoja. Hätäännyin ja pelästyin, että onko jotain tapahtunut. Keskustelun edetessä kävi ilmi, että "pitäisi tulla" tarkoittaakin sitä, että he "toivovat mun saapuvan pankkiin keskustelemaan ja päivittämään pankkiasiat ja kuulemaan uusista palvelumuodoista." Totesin, etten ole kiinnostunut niistä ja enkä ole tulossa. Tämän jälkeen en ole vastannut puheluihin.
Minulle soitti sijoitusmielessä ja kertoi ettei kannata pitää kaikkia rahoja sillä tilillä miltä käyttää korttia. Korttia voi kuulemma kaupassa höylätä niin paljon kuin huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti haluavat sinut tapaamiseen, jossa yrittävät myydä sijoitustuotteita, esim. rahastoja. Tai sitten yrittävät kannustaa mobiilisovelluksen käyttöönottoon, jos käytät vielä verkkopankissa pahvista tunnuslukukorttia.
Ok. En kyllä tykkää, että ihmisiä näin pelotellaan. Olisiko tilini hakkeroitu tai jotain?Olen jo siirtynyt mobiiliasiakkaaksi, pakon edessä.
Miten niin pakon edessä? Ei ole mitään pakkoa siirtyä mobiiliin, verkkopankki pelittää ihan jees joko tunnuslukulaitteella tai paperisella tunnuslukutaulukolla.
Ikuna en tule pankkiasioita hoitamaan googlen kehittelemällä järjestelmällä, liian vähän tietoturvaa siinä.
Kyllä minulle tuli ihan nopsaan vastausta, kun laitoin viestit-toiminnolla pyynnön saada se ärkeleen koodivehje postissa tunnuslukutaulukon tilalle. Tää oli mobiiliappsin puolella, kun kyselin...
Tosin käskivät tilata verkkopankin kautta, mut vastailivat kyllä.
Korttia voi kuulemma kaupassa höylätä niin paljon kuin huvittaa.
No mitä tää nyt liittyy mihin...?
Eli siis huijarit voi tyhjentää tilin vai mitä ajetaan takaa?
(Anteeksi tyhmyyteni!)
Tutun mukaan Nordean sivut/sovellus tm. ei enää tue joitain puhelimia ensi viikosta alkaen, oli ostanut siksi uuden laitteen.
Kaverille soitettiin Nordeasta kun hänen kortillaan oli kahdesti maksettu Mumbaissa (tms.). Varmistivat onko hän itse Mumbaissa vai onko kortin tiedot kalastettu. Kaveri oli Helsingissä joten kortti suljettiin.
Vierailija kirjoitti:
Korttia voi kuulemma kaupassa höylätä niin paljon kuin huvittaa.
No mitä tää nyt liittyy mihin...?
Eli siis huijarit voi tyhjentää tilin vai mitä ajetaan takaa?
(Anteeksi tyhmyyteni!)
On ihmisiä joilla on KAIKKI rahat käyttötilillä, ja sitä rahaakin paljon siellä tilillä. Mahdollisesti ei edes ole nostorajoja/ne ovat isot. Varas joka skimmaa kortin, tai urkkii tunnusluvun ja saa kortin käsiinsä voi sen tyhjentää pahimmillaan kokonaan.
Kannattaa pitää käyttötilillä vain vähän rahaa, ja siirtää muut tahat pois, ihan vaikka saman pankin TOISELLE tilille, johon ei ole pankkikorttia. Verkkopankin kautta voi halutessaan siirtää n. minuutissa rahaa jemmatililtä käyttötilille ja sama toisin päin.
Toki on määräaikaisia tilejä, taustoja, osakkeita jne. mutta tavallisia tilejä voi olla yhdellä ihmisellä useita, vaikka käyttötuki, lomasäästötili, jemmatili, harrastustili jne.
kiitos, 14 jep tätä aattelin tarkoitettavan ...ei kyllä parane kaikkia munia samaan koriin tunkea, perusasia tää.
^ Nordealla lakkaa tosiaan android 4 toimimasta 6. 11 eli appsi.
15 lisää:
Mulla aina ollut myös tili, jossa ei mitään maksukorttia - ei pidä olla liika luottavainen, ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti haluavat sinut tapaamiseen, jossa yrittävät myydä sijoitustuotteita, esim. rahastoja. Tai sitten yrittävät kannustaa mobiilisovelluksen käyttöönottoon, jos käytät vielä verkkopankissa pahvista tunnuslukukorttia.
Ok. En kyllä tykkää, että ihmisiä näin pelotellaan. Olisiko tilini hakkeroitu tai jotain?Olen jo siirtynyt mobiiliasiakkaaksi, pakon edessä.
Miten niin pakon edessä? Ei ole mitään pakkoa siirtyä mobiiliin, verkkopankki pelittää ihan jees joko tunnuslukulaitteella tai paperisella tunnuslukutaulukolla.
Ikuna en tule pankkiasioita hoitamaan googlen kehittelemällä järjestelmällä, liian vähän tietoturvaa siinä.
Makselet sitten 7€/kk siitä ilosta, että SAAT käyttää perinteistä verkkopankkia.
Ellei asuntolainasi ole Nordeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti haluavat sinut tapaamiseen, jossa yrittävät myydä sijoitustuotteita, esim. rahastoja. Tai sitten yrittävät kannustaa mobiilisovelluksen käyttöönottoon, jos käytät vielä verkkopankissa pahvista tunnuslukukorttia.
Ok. En kyllä tykkää, että ihmisiä näin pelotellaan. Olisiko tilini hakkeroitu tai jotain?Olen jo siirtynyt mobiiliasiakkaaksi, pakon edessä.
Miten niin pakon edessä? Ei ole mitään pakkoa siirtyä mobiiliin, verkkopankki pelittää ihan jees joko tunnuslukulaitteella tai paperisella tunnuslukutaulukolla.
Ikuna en tule pankkiasioita hoitamaan googlen kehittelemällä järjestelmällä, liian vähän tietoturvaa siinä.
Makselet sitten 7€/kk siitä ilosta, että SAAT käyttää perinteistä verkkopankkia.
Ellei asuntolainasi ole Nordeassa.
Sen voi kiertää helposti. Esim kotona kerran kuussa käyttää mobiilipankkia tabletilla, joka ei koskaan lähde kotoa pois, ja muuten käyttää verkkopankkia. Näin minä teen.
Mobiiliappsi on _turvallisempi_ kuin verkkopankki. Sori siitä!
Kuulostat joltain Putouksen sketsihahmolta.