Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En osaa lyhentaa verhoja. Muita yhta avuttomia? Auttakaa nyt joku, ovat jatkuvasti erimittaiset ja helmat vinossa ja voi venaja...

Vierailija
30.11.2007 |

Ei kukaan, KUKAAN, voi olla yhtä avuton peukalo kesken kämmentä... Ompelukonepainajainen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teipin tms avulla. Ei tarvita konetta siihen.

Vierailija
2/12 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä vinoutta silloin? Olihan sulla nuppineuloilla se käännöskiinni? Silitithän sen vielä ennen ompelua, ne helpottavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ommella tai lyhentää, mutta.. kun leikkaan kangasta niin leikkaan aika reippaasti vinoon. Eli jos ikkunaverhon pituus pitää olla 240 niin leikkaan tietysti niin että toisesta alareunasta on se 240 mutta toisesta 230. Jos taas alan suoristaa menee pian niin ettei kangasta ole enää jäljellä :D

Vierailija
4/12 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Ikeassa (ja varmaan monessa muussakin paikassa) myydään sellaista silitysnauhaa, jolloin ei tarvii koskeekkaan ompelukojeeseen. Eli hop-hop sitä ostamaan :). Verhojen ompeluhan on tunnetusti ihan hanurista. Tylsää kuin saippua. (itse ompelen paljon, mutta verhoja en ompele)

Vierailija
5/12 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ainakin Ikeassa (ja varmaan monessa muussakin paikassa) myydään sellaista silitysnauhaa, jolloin ei tarvii koskeekkaan ompelukojeeseen. Eli hop-hop sitä ostamaan :). Verhojen ompeluhan on tunnetusti ihan hanurista. Tylsää kuin saippua. (itse ompelen paljon, mutta verhoja en ompele)

Vierailija
6/12 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elkää ostako sellaisia verhoja jotka on vaikeaa kangasta!! Tai jos sitten kuitenkin ostatte, niin ostakaa valmisverhoja tai ompeluttakaa jossain. Perus puuvillaiset verhot on helppo silitysnauhalla duunata itse, mutta joku mikälie trikoo+viskoosi+keinokuitu+polyesteri on ihan hanurista aina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä parempi ratkaisu on ompelija. Jos ensin ostaa kalliit kankaat, niin sitten ryssii ne huonolla työn jäljellä, niin tulee verhoille hintaa...



Mä osaan kohtuullisesti ommella, tehnyt jopa joskus jonkun vaatteenkin, mutta varsinkaan mistään liukkaasta tai läpinäkyvästä kankaasta en verhoja tee itse. Niissä näkyy pienetkin virheet niin selvästi.

Vierailija
8/12 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaineskaan! :D



tota tota, mitäs jos ripustat verhot eka ja sitten mittailet ja mallailet rauhassa nuppineulojen avulla? Oliskos helpompaa? Leikkaat sitten vasta kun olet ihan varma pituudesta. Vedät vaikka tussilla suoran viivan kankaaseen ennen leikkaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista hankalimpia on nämä voilee-kankaat, niissä näkyy ihan kaikki pikkuvirheet. Silkki on toinen vihonviimeinen. Joskus oli myös samettiverhot, niitä ei pysty edes korjaamaan kun neulanjäljet näkyvät.



Ompelijalle vaan



9.



Vierailija
10/12 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kankaan laitaan haluttuun mittaan. sitten vähän sormilla " venytät" kangasta siitä kohdasta että saat yhden tai vaikka kaksi vaakasuunnassa olevaa langan säiettä, otat niistä kiinni ja vedät varovasti-> näin sulle tulee kankaaseen ura jota pitkin voit leikata suoraan, kestää toki hiukan aikaa, kun jotuu varovasti vetämään ja välillä leikkaamaan, mutta tullee ainakin suora. Ja ei haittaa vaik lanka välillä katkee, siinä mistä oot leikannu on varmasti säikeitä ihan hollilla mistä voi taas alottaa vetään, ja tää käy ainakin puuvilla kankailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan häiritsisi tuon taivaallista.

Kunhan verhot on ja suunnilleen puhtaat.

Vierailija
12/12 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse edes ommella.