Sinä joka työskentelet ihmisten parissa; mitä mieltä olet ihmisestä joka on hyvinkin tuttavallinen? Vaikkei sinua tunnekaan,
mutta käyttäytyy tuttavallisesti. Siis tulee jollain tavoin " lähelle" .
Kommentit (4)
ja kuinka tuttavallinen sitten taas asiakas voi olla? Että miksi jotkut heittäytyvät hyvin tuttavallisiksi, ja onko se sopivaa?
ap
jos asiakas kommentoi työntekijän olemusta tai kyselee henkilökohtaisia, puhumattakaan siitä, että ehdottelee jotain. Ohimenevä pintapuolinen kohteliaisuus, kuten " kaunis hymy" tai muuta vastaavaa vielä menee, kunhan palvelutilanne sujuu sen jälkeen asiallisesti ja mukavasti, eikä asiakas jää sönköttämään mitään typerää.
Rento ja puhelias saa olla, kunhan juttelee yleistä small talkia eikä ole jonon tukkeena.
Liian lörppö ja asiallisuuden ylittävä asiakaspalvelu on vastenmielistä. Sopiva tuttavallisuus taas mukavaa vaihtelua, kunhan jutut ei mene henkilökohtaisuuksiin
Kerro ap, esimerkki. Millaisesta tilanteesta on kyse?
pohdin onko tuolla kaikki ok, pian pohdin miksi olen niin torjuva, sitten ajattelen ihmiset ovat erilaisia. Itse en pidä vieraista, jotka ovat liian tungettelevia.