Kassaneiti sanoo nykyään vaan: ”moi”
Ihan vaan ”moi”, loppusumma ja ”kiitti”. Missä asiakaspalvelu? Missä lämpö ja rakkaus?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoijaa, mene kotiin hiplaamasn itseäsi, ei se kassahenkilö ole sunntyttöystäväsi!
Puhe oli vain asiakaspalvelusta. Ihan siitä tavallisesta, perinteisestä, jota tosin ei enää paljon näy missään.
Mä olen saanut rakkautta tasan yhden alan asiakaspalvelijoilta
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut rakkautta tasan yhden alan asiakaspalvelijoilta
😆
Niinpä. Kassatädeistä pitäisi kanssa tehdä entertainereita Amarillon tarjoilijoiden tapaan.
Mä sanon aina aluksi: no vttu hei taas! Lopuksi sanon: Kiitti vtusti!
Ennen ne sanoi jos ne oli vapaita.
Itse kun olin kassatöissä tervehdin asiakkaita sanalla "Hei". "Moi" ei kuulu asikaspalveluun vaikka asiakas itse sitä käyttäisi. Sitäpaitsi hymyä ei kassalta tänä päivänä irtoa koskaan eivätkä katso asikasta silmiin. Kyllä häiritsee.
Lähinnä tuntuu siltä että asiakas on siellä häiritsemässä arvon kassaneidin oleskelua. En tarkoita että kassalla tarvitsee rupatella kaikkien ihmisten kanssa, osa asiakkaista ovat liiankin rasittavia, eikä sellaista jaksa kun sata kertaa päivässä saa kuulla samat väsyneet vitsit ja viisastelut.
Vaasassa ne sanovat aina hei tai hej (nämä sanat kuulostavat samalta).
Kassan pitäisi vaihtorahoja palauttaessa laskea rahat käteen tyyliin "kolmetoita seitenviis, viisitoista ja kahteenkymmeneen, olkaa hyvä". Nykyään vain lyödään rahamytty kouraan ja "tarttekko kuitin".
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta sen pitäisi sanoa?
Keskustella asiakkaalle, puhua jokunen sana tuotteista. Esimerkiksi kun piippailee niitä, sanoisi vaikkapa lihapullien kohdalla ”nämä ovatkin laadukkaita”, perunoiden kohdalla ”uusia perunoita”, juuston kohdalla ”hyvä valinta, pidän tästä itsekin”. Siis ihan vaan small talkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta sen pitäisi sanoa?
Keskustella asiakkaalle, puhua jokunen sana tuotteista. Esimerkiksi kun piippailee niitä, sanoisi vaikkapa lihapullien kohdalla ”nämä ovatkin laadukkaita”, perunoiden kohdalla ”uusia perunoita”, juuston kohdalla ”hyvä valinta, pidän tästä itsekin”. Siis ihan vaan small talkia.
Oon sillon pakkaamassa tuotteita laukkuun, en varmaan edes kuulisi mitä se siellä höpöttää itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta sen pitäisi sanoa?
Keskustella asiakkaalle, puhua jokunen sana tuotteista. Esimerkiksi kun piippailee niitä, sanoisi vaikkapa lihapullien kohdalla ”nämä ovatkin laadukkaita”, perunoiden kohdalla ”uusia perunoita”, juuston kohdalla ”hyvä valinta, pidän tästä itsekin”. Siis ihan vaan small talkia.
En mee kauppaan seurustelemaan, vaan ostoksille. Jotkut kassat juttelee tuttujen vakkari asiakkaiden kanssa niitä näitä ja jono kasvaa takana... Ostettujen tuotteiden kommentointi ei ole tarpeen, ellei asiakas niistä jotain sano itse ensin.
Kunhan nyt edes tajuaisivat olla pärpättämästä sen selän takana olevan toisen kassan kanssa työajoista ja tauoista, kun samaan aikaan on asiakkaita kassalla.
Muuten on huvittavan kamalaa, kun rullakkoja ja muovilaatikoita työntävät myyjät odottavat, että heitä väistellään, ennen myyjä väisti asiakkaan tieltä, jos oli tämän edessä tavaroineen.
Hoh hoijaa, mene kotiin hiplaamasn itseäsi, ei se kassahenkilö ole sunntyttöystäväsi!