Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi myyjät!! Miksi niihin tuotekyselyihin on niin vaikea vastata?

Vierailija
06.04.2018 |

Kahdelle myyjälle laitoin viestiä päivällä. Kumpikaan ei vastannut. Miksi? Aina niin hankalaa myyjien kanssa..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdelle myyjälle laitoin viestiä päivällä. Kumpikaan ei vastannut. Miksi? Aina niin hankalaa myyjien kanssa..

Itse en vastaa useinkaan jos:

Viesti on "oon kiinnostunut" "onko vielä" tai muu erittäin epäselvä "kysymys"

Pyydän 50€ arvoisesta tavarasta 45€ ja joku tarjoaa 10€

Vastaan 5-10min sisällä jos:

Ostaja kertoo että tarjoaa pyyntihinnan/80% siitä ja voi noutaa klo xx jos käy

Tai vastaavasti eli kertoo heti tarjouksen ja tavan jolla kaupat hoidetaan.

70% ostajista on idiootteja joilta saa kysellä 4-10 viestiä kun jokaista tietoa pitää pimittää, sitten katoavat juuri ennen maksua.

Vierailija
2/17 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa kysymykseen "minkä värinen lipasto on" jos olen tuotekuvaukseen kirjoittanut, että "musta lipasto".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa tyhmiin kysymyksiin. Kun myyn, niin laitan tuotteesta kuvia eri kulmista ja kerron tuotteen viat ja alkuperän, hinnan ja mitat

Sitten jos kysyt, että mahtuuko tuo lipasto minun autooni, niin en tiedä eikä kiinnosta. Mittaa se minun antamieni mittojeni mukaan, niin tiedät. En myöskään varaa myymääni tuotetta. Olen myymässä en tekemässä palveluksia. Et ole ainoa ostaja.

Kyllä, teitä on paljon.

Vierailija
4/17 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen käytetyn tavaran ostaminen ja myyminen on nykyään todella haastavaa ja rasittavaa näiden kyselijöiden takia.

Ei auta vaikka ilmoituksessa lukee esim. Ei vaihtoa. Kysellään etteikö kuitenkin vanha laituri kelpaisi vaihdossa.

Sitten on nämä jotka tarjoavat satasen tavarasta 90€, johon vastaan että hae pois ja kas kummaa, mitään ei enää kuulu..

Vettu roskiin mielummin nämäkin luistimet viskaan ja saunavuoron annan pois!

Vierailija
5/17 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole 24/7 puhelimen/sähköpostin äärellä.

Vierailija
6/17 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdelle myyjälle laitoin viestiä päivällä. Kumpikaan ei vastannut. Miksi? Aina niin hankalaa myyjien kanssa..

Itse en vastaa useinkaan jos:

Viesti on "oon kiinnostunut" "onko vielä" tai muu erittäin epäselvä "kysymys"

Pyydän 50€ arvoisesta tavarasta 45€ ja joku tarjoaa 10€

Vastaan 5-10min sisällä jos:

Ostaja kertoo että tarjoaa pyyntihinnan/80% siitä ja voi noutaa klo xx jos käy

Tai vastaavasti eli kertoo heti tarjouksen ja tavan jolla kaupat hoidetaan.

70% ostajista on idiootteja joilta saa kysellä 4-10 viestiä kun jokaista tietoa pitää pimittää, sitten katoavat juuri ennen maksua.

Ymmärrän, että tällaisiin viesteihin ei vastata, mutta se on todella raivostuttavaa, kun laitan myyjälle viestiä, jossa kysyn onko tuote vielä myynnissä ja jos on, minulla olisi tarvetta sille. Saatan kysyä muutaman tarkentavan kysymyksen, jos niitä ei ilmoituksessa lue ja haluan ne tietää. Loppuun vielä kirjoitan aina, että vastaa kun kerkiää.

Hyvin harvoin tinkaan hinnasta, mutta jos on selvästi ylihinnoiteltu (lue: myyjä pyytää käytetystä tavarasta enemmän kuin tuote maksaa uutena, näitä tullut vastaan viime aikoina, kun haeskellut häkkiä, tuli esim. vastaan 45e:n uutena maksava häkki, jota käytetty usemapi vuosi, hinta oli 75e, eikä ilmoituksen mukaan tinkivaraa), silloin ehdotan jotakin toista hintaa, jos se ei käy, saatan tulla vastaan hinnassa, jos myyjäkin niin tekee.

Aivan ehdoton hinta ajaa ainakin minut herkästi pois, jos tuote ei todellakaan ole sen arvoinen käytettynä.

Minulla on myös tullut muutama myyjä vastaan, joka vastaa vasta viikon päästä, että on vielä myynnissä, koska noudan tavaran. Sitä en silti kiellä, etteikö ostajissa olisi hyvin paljon rasittavia ihmisiä, mutta kyllä niitä myyjistäkin löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, olen ollut yksi huono myyjä. Jos teen esim. 3.30-12 työvuoron niin saatan jo töissä huomata saaneeni viestin, mutta teen työtä, jossa en vaan kerkeä vastaamaan. Kuopuksen eskarista haettuani usein on pakko ottaa päikkärit. Sitten herään ja tajuan että on jo hoppu laittaa ruokaa perheelle. Ruuan jälkeen yritän jaksaa siivota jäljet ja vaikka pyykätä vähän. Pian kello tuleekin jo 19-20, jolloin nukkumaan ja sama rumba alkaa alusta. Tämän takia silti myynkin vain silloin kun on pakko, mutta yksikin viesti voi olla melkoinen ponnistus mun päivässä.. :D

Vierailija
8/17 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdelle myyjälle laitoin viestiä päivällä. Kumpikaan ei vastannut. Miksi? Aina niin hankalaa myyjien kanssa..

Itse en vastaa useinkaan jos:

Viesti on "oon kiinnostunut" "onko vielä" tai muu erittäin epäselvä "kysymys"

Pyydän 50€ arvoisesta tavarasta 45€ ja joku tarjoaa 10€

Vastaan 5-10min sisällä jos:

Ostaja kertoo että tarjoaa pyyntihinnan/80% siitä ja voi noutaa klo xx jos käy

Tai vastaavasti eli kertoo heti tarjouksen ja tavan jolla kaupat hoidetaan.

70% ostajista on idiootteja joilta saa kysellä 4-10 viestiä kun jokaista tietoa pitää pimittää, sitten katoavat juuri ennen maksua.

Ymmärrän, että tällaisiin viesteihin ei vastata, mutta se on todella raivostuttavaa, kun laitan myyjälle viestiä, jossa kysyn onko tuote vielä myynnissä ja jos on, minulla olisi tarvetta sille. Saatan kysyä muutaman tarkentavan kysymyksen, jos niitä ei ilmoituksessa lue ja haluan ne tietää. Loppuun vielä kirjoitan aina, että vastaa kun kerkiää.

Hyvin harvoin tinkaan hinnasta, mutta jos on selvästi ylihinnoiteltu (lue: myyjä pyytää käytetystä tavarasta enemmän kuin tuote maksaa uutena, näitä tullut vastaan viime aikoina, kun haeskellut häkkiä, tuli esim. vastaan 45e:n uutena maksava häkki, jota käytetty usemapi vuosi, hinta oli 75e, eikä ilmoituksen mukaan tinkivaraa), silloin ehdotan jotakin toista hintaa, jos se ei käy, saatan tulla vastaan hinnassa, jos myyjäkin niin tekee.

Aivan ehdoton hinta ajaa ainakin minut herkästi pois, jos tuote ei todellakaan ole sen arvoinen käytettynä.

Minulla on myös tullut muutama myyjä vastaan, joka vastaa vasta viikon päästä, että on vielä myynnissä, koska noudan tavaran. Sitä en silti kiellä, etteikö ostajissa olisi hyvin paljon rasittavia ihmisiä, mutta kyllä niitä myyjistäkin löytyy.

Tuotteesta ja ilmoituksesta riippuen niin en välttämättä itsekään jaksaisi vastata tällaisiin kysymyksiin, jossa vaaditaan useita viestejä, ennen kuin edes varmistunut ostopäätös tuodaan esiin. Ihan omaa ja myyjän aikaa säästääksesi niin ensi kerralla kannattaa siihen _ensimmäiseen_ viestiin jo laittaa kaikki tarvittavat tiedot. esim tähän tyyliin. "Hei!" Ostaisin pöydän, ilmoituksessa ei käy ilmi mittoja. Mutta, jos se on alle 50cm halkaisija niin pääsen omalla autolla hakemaan sen arki-iltaisin tai sitten viikonloppuna iltapäivisin. Ehdota mikä aika sinulle sopii parhaiten?"     Itse ainakin ostajana yritän mahdollisimman sujuvasti saada kaupat hoidettua, säästääkseni sekä toisen että omaa aikaani.  

Toiseksi, jos olet päivällä laittanut viestin ja illalla et ole vielä saanut vastausta. Niin voi olla, että näillä henkilöillä on myös muuta elämää, kun vahdata 24/7 sähköpostia tms.  Osa ihmisistä esim. käy vuorotyössä. 

Itse sain kerran myöhään illalla kyselyn pitkään myynnissä olevasta tavarasta. Vastasin tähän ja tämän jälkeen tuli vielä kyselyä tavaran mitoista. Olin kuitenkin jo nukkumassa ja seuraavana päivänä oli tullut jo toinen viesti "huhuuu, otatko niitä mittoja!???" Laitoin hänelle kyllä heti viestiä iltapäivästä, kun pystyin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdelle myyjälle laitoin viestiä päivällä. Kumpikaan ei vastannut. Miksi? Aina niin hankalaa myyjien kanssa..

Itse en vastaa useinkaan jos:

Viesti on "oon kiinnostunut" "onko vielä" tai muu erittäin epäselvä "kysymys"

Pyydän 50€ arvoisesta tavarasta 45€ ja joku tarjoaa 10€

Vastaan 5-10min sisällä jos:

Ostaja kertoo että tarjoaa pyyntihinnan/80% siitä ja voi noutaa klo xx jos käy

Tai vastaavasti eli kertoo heti tarjouksen ja tavan jolla kaupat hoidetaan.

70% ostajista on idiootteja joilta saa kysellä 4-10 viestiä kun jokaista tietoa pitää pimittää, sitten katoavat juuri ennen maksua.

Ymmärrän, että tällaisiin viesteihin ei vastata, mutta se on todella raivostuttavaa, kun laitan myyjälle viestiä, jossa kysyn onko tuote vielä myynnissä ja jos on, minulla olisi tarvetta sille. Saatan kysyä muutaman tarkentavan kysymyksen, jos niitä ei ilmoituksessa lue ja haluan ne tietää. Loppuun vielä kirjoitan aina, että vastaa kun kerkiää.

Hyvin harvoin tinkaan hinnasta, mutta jos on selvästi ylihinnoiteltu (lue: myyjä pyytää käytetystä tavarasta enemmän kuin tuote maksaa uutena, näitä tullut vastaan viime aikoina, kun haeskellut häkkiä, tuli esim. vastaan 45e:n uutena maksava häkki, jota käytetty usemapi vuosi, hinta oli 75e, eikä ilmoituksen mukaan tinkivaraa), silloin ehdotan jotakin toista hintaa, jos se ei käy, saatan tulla vastaan hinnassa, jos myyjäkin niin tekee.

Aivan ehdoton hinta ajaa ainakin minut herkästi pois, jos tuote ei todellakaan ole sen arvoinen käytettynä.

Minulla on myös tullut muutama myyjä vastaan, joka vastaa vasta viikon päästä, että on vielä myynnissä, koska noudan tavaran. Sitä en silti kiellä, etteikö ostajissa olisi hyvin paljon rasittavia ihmisiä, mutta kyllä niitä myyjistäkin löytyy.

Tuotteesta ja ilmoituksesta riippuen niin en välttämättä itsekään jaksaisi vastata tällaisiin kysymyksiin, jossa vaaditaan useita viestejä, ennen kuin edes varmistunut ostopäätös tuodaan esiin. Ihan omaa ja myyjän aikaa säästääksesi niin ensi kerralla kannattaa siihen _ensimmäiseen_ viestiin jo laittaa kaikki tarvittavat tiedot. esim tähän tyyliin. "Hei!" Ostaisin pöydän, ilmoituksessa ei käy ilmi mittoja. Mutta, jos se on alle 50cm halkaisija niin pääsen omalla autolla hakemaan sen arki-iltaisin tai sitten viikonloppuna iltapäivisin. Ehdota mikä aika sinulle sopii parhaiten?"     Itse ainakin ostajana yritän mahdollisimman sujuvasti saada kaupat hoidettua, säästääkseni sekä toisen että omaa aikaani.  

Toiseksi, jos olet päivällä laittanut viestin ja illalla et ole vielä saanut vastausta. Niin voi olla, että näillä henkilöillä on myös muuta elämää, kun vahdata 24/7 sähköpostia tms.  Osa ihmisistä esim. käy vuorotyössä. 

Itse sain kerran myöhään illalla kyselyn pitkään myynnissä olevasta tavarasta. Vastasin tähän ja tämän jälkeen tuli vielä kyselyä tavaran mitoista. Olin kuitenkin jo nukkumassa ja seuraavana päivänä oli tullut jo toinen viesti "huhuuu, otatko niitä mittoja!???" Laitoin hänelle kyllä heti viestiä iltapäivästä, kun pystyin. 

Minä kyllä kysyn heti ensimmäisessä viestissä kaiken tarpeellisen, jota ei ilmoituksessa lue ja jos tinkaan, ehdotan myös hintaa viestissäni. Jos tuote on tarvitsemani, heti seuraavassa viestissä sovin noudosta. En silti odota vastausta välittömästi, minullakin on muuta elämää, mutta jos olen kysynyt jostakin tavarasta, tarkistan sähköpostin monesti päivässä, jottei myyjä joudu odottelemaan. Jos myyjästä ei kuulu kahteen päivään, sitten oletan, että tuote on myyty ja jatkan etsimistä.

Vierailija
10/17 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdelle myyjälle laitoin viestiä päivällä. Kumpikaan ei vastannut. Miksi? Aina niin hankalaa myyjien kanssa..

Itse en vastaa useinkaan jos:

Viesti on "oon kiinnostunut" "onko vielä" tai muu erittäin epäselvä "kysymys"

Pyydän 50€ arvoisesta tavarasta 45€ ja joku tarjoaa 10€

Vastaan 5-10min sisällä jos:

Ostaja kertoo että tarjoaa pyyntihinnan/80% siitä ja voi noutaa klo xx jos käy

Tai vastaavasti eli kertoo heti tarjouksen ja tavan jolla kaupat hoidetaan.

70% ostajista on idiootteja joilta saa kysellä 4-10 viestiä kun jokaista tietoa pitää pimittää, sitten katoavat juuri ennen maksua.

Ymmärrän, että tällaisiin viesteihin ei vastata, mutta se on todella raivostuttavaa, kun laitan myyjälle viestiä, jossa kysyn onko tuote vielä myynnissä ja jos on, minulla olisi tarvetta sille. Saatan kysyä muutaman tarkentavan kysymyksen, jos niitä ei ilmoituksessa lue ja haluan ne tietää. Loppuun vielä kirjoitan aina, että vastaa kun kerkiää.

Hyvin harvoin tinkaan hinnasta, mutta jos on selvästi ylihinnoiteltu (lue: myyjä pyytää käytetystä tavarasta enemmän kuin tuote maksaa uutena, näitä tullut vastaan viime aikoina, kun haeskellut häkkiä, tuli esim. vastaan 45e:n uutena maksava häkki, jota käytetty usemapi vuosi, hinta oli 75e, eikä ilmoituksen mukaan tinkivaraa), silloin ehdotan jotakin toista hintaa, jos se ei käy, saatan tulla vastaan hinnassa, jos myyjäkin niin tekee.

Aivan ehdoton hinta ajaa ainakin minut herkästi pois, jos tuote ei todellakaan ole sen arvoinen käytettynä.

Minulla on myös tullut muutama myyjä vastaan, joka vastaa vasta viikon päästä, että on vielä myynnissä, koska noudan tavaran. Sitä en silti kiellä, etteikö ostajissa olisi hyvin paljon rasittavia ihmisiä, mutta kyllä niitä myyjistäkin löytyy.

Tuotteesta ja ilmoituksesta riippuen niin en välttämättä itsekään jaksaisi vastata tällaisiin kysymyksiin, jossa vaaditaan useita viestejä, ennen kuin edes varmistunut ostopäätös tuodaan esiin. Ihan omaa ja myyjän aikaa säästääksesi niin ensi kerralla kannattaa siihen _ensimmäiseen_ viestiin jo laittaa kaikki tarvittavat tiedot. esim tähän tyyliin. "Hei!" Ostaisin pöydän, ilmoituksessa ei käy ilmi mittoja. Mutta, jos se on alle 50cm halkaisija niin pääsen omalla autolla hakemaan sen arki-iltaisin tai sitten viikonloppuna iltapäivisin. Ehdota mikä aika sinulle sopii parhaiten?"     Itse ainakin ostajana yritän mahdollisimman sujuvasti saada kaupat hoidettua, säästääkseni sekä toisen että omaa aikaani.  

Toiseksi, jos olet päivällä laittanut viestin ja illalla et ole vielä saanut vastausta. Niin voi olla, että näillä henkilöillä on myös muuta elämää, kun vahdata 24/7 sähköpostia tms.  Osa ihmisistä esim. käy vuorotyössä. 

Itse sain kerran myöhään illalla kyselyn pitkään myynnissä olevasta tavarasta. Vastasin tähän ja tämän jälkeen tuli vielä kyselyä tavaran mitoista. Olin kuitenkin jo nukkumassa ja seuraavana päivänä oli tullut jo toinen viesti "huhuuu, otatko niitä mittoja!???" Laitoin hänelle kyllä heti viestiä iltapäivästä, kun pystyin. 

Minä kyllä kysyn heti ensimmäisessä viestissä kaiken tarpeellisen, jota ei ilmoituksessa lue ja jos tinkaan, ehdotan myös hintaa viestissäni. Jos tuote on tarvitsemani, heti seuraavassa viestissä sovin noudosta. En silti odota vastausta välittömästi, minullakin on muuta elämää, mutta jos olen kysynyt jostakin tavarasta, tarkistan sähköpostin monesti päivässä, jottei myyjä joudu odottelemaan. Jos myyjästä ei kuulu kahteen päivään, sitten oletan, että tuote on myyty ja jatkan etsimistä.

Ei tarkoitus näsäviisastella, vaan aidosti avata sulle miksi ehkä kaikki ei ole niin kiinnostuneita vastaamaan näihin tiedusteluihin.  Esim.  mittojen lisäksi mikä mielestäsi on tarpeellinen kysymys? 

Miksei kauppoja voi silti sopia jo ensimmäisessä viestissä, esim.  "sillä ehdolla, että materiaali on puuta niin  pääsen noutamaan tuotteen iltaisin." 

 On myös näitä ostajia, jotka kyselevät lisätietoja ja sitten, kun mittailut esim. urheilulaitteita tms. ja ilmoittaa näistä ostajille tiedot niin näistä ei enää kuulukaan mitään. Tai sitten sen jälkeen, kun kyselty lisätietoja niin pitääkin kysellä vielä mieheltä tai pyydetään varaamaan tuote. Siksi se ainakin ehdollinen kauppjen sopiminen pitäisi tehdä jo heti alkuun. Aika turhauttavaa myyjälle vastailla lisäkymyksiin ja sitten mitään kauppoja ei ikinä synnykään. Varsinkin, kun näitä kyselyitä voi olla paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdelle myyjälle laitoin viestiä päivällä. Kumpikaan ei vastannut. Miksi? Aina niin hankalaa myyjien kanssa..

Itse en vastaa useinkaan jos:

Viesti on "oon kiinnostunut" "onko vielä" tai muu erittäin epäselvä "kysymys"

Pyydän 50€ arvoisesta tavarasta 45€ ja joku tarjoaa 10€

Vastaan 5-10min sisällä jos:

Ostaja kertoo että tarjoaa pyyntihinnan/80% siitä ja voi noutaa klo xx jos käy

Tai vastaavasti eli kertoo heti tarjouksen ja tavan jolla kaupat hoidetaan.

70% ostajista on idiootteja joilta saa kysellä 4-10 viestiä kun jokaista tietoa pitää pimittää, sitten katoavat juuri ennen maksua.

Ymmärrän, että tällaisiin viesteihin ei vastata, mutta se on todella raivostuttavaa, kun laitan myyjälle viestiä, jossa kysyn onko tuote vielä myynnissä ja jos on, minulla olisi tarvetta sille. Saatan kysyä muutaman tarkentavan kysymyksen, jos niitä ei ilmoituksessa lue ja haluan ne tietää. Loppuun vielä kirjoitan aina, että vastaa kun kerkiää.

Hyvin harvoin tinkaan hinnasta, mutta jos on selvästi ylihinnoiteltu (lue: myyjä pyytää käytetystä tavarasta enemmän kuin tuote maksaa uutena, näitä tullut vastaan viime aikoina, kun haeskellut häkkiä, tuli esim. vastaan 45e:n uutena maksava häkki, jota käytetty usemapi vuosi, hinta oli 75e, eikä ilmoituksen mukaan tinkivaraa), silloin ehdotan jotakin toista hintaa, jos se ei käy, saatan tulla vastaan hinnassa, jos myyjäkin niin tekee.

Aivan ehdoton hinta ajaa ainakin minut herkästi pois, jos tuote ei todellakaan ole sen arvoinen käytettynä.

Minulla on myös tullut muutama myyjä vastaan, joka vastaa vasta viikon päästä, että on vielä myynnissä, koska noudan tavaran. Sitä en silti kiellä, etteikö ostajissa olisi hyvin paljon rasittavia ihmisiä, mutta kyllä niitä myyjistäkin löytyy.

Tuotteesta ja ilmoituksesta riippuen niin en välttämättä itsekään jaksaisi vastata tällaisiin kysymyksiin, jossa vaaditaan useita viestejä, ennen kuin edes varmistunut ostopäätös tuodaan esiin. Ihan omaa ja myyjän aikaa säästääksesi niin ensi kerralla kannattaa siihen _ensimmäiseen_ viestiin jo laittaa kaikki tarvittavat tiedot. esim tähän tyyliin. "Hei!" Ostaisin pöydän, ilmoituksessa ei käy ilmi mittoja. Mutta, jos se on alle 50cm halkaisija niin pääsen omalla autolla hakemaan sen arki-iltaisin tai sitten viikonloppuna iltapäivisin. Ehdota mikä aika sinulle sopii parhaiten?"     Itse ainakin ostajana yritän mahdollisimman sujuvasti saada kaupat hoidettua, säästääkseni sekä toisen että omaa aikaani.  

Toiseksi, jos olet päivällä laittanut viestin ja illalla et ole vielä saanut vastausta. Niin voi olla, että näillä henkilöillä on myös muuta elämää, kun vahdata 24/7 sähköpostia tms.  Osa ihmisistä esim. käy vuorotyössä. 

Itse sain kerran myöhään illalla kyselyn pitkään myynnissä olevasta tavarasta. Vastasin tähän ja tämän jälkeen tuli vielä kyselyä tavaran mitoista. Olin kuitenkin jo nukkumassa ja seuraavana päivänä oli tullut jo toinen viesti "huhuuu, otatko niitä mittoja!???" Laitoin hänelle kyllä heti viestiä iltapäivästä, kun pystyin. 

Minä kyllä kysyn heti ensimmäisessä viestissä kaiken tarpeellisen, jota ei ilmoituksessa lue ja jos tinkaan, ehdotan myös hintaa viestissäni. Jos tuote on tarvitsemani, heti seuraavassa viestissä sovin noudosta. En silti odota vastausta välittömästi, minullakin on muuta elämää, mutta jos olen kysynyt jostakin tavarasta, tarkistan sähköpostin monesti päivässä, jottei myyjä joudu odottelemaan. Jos myyjästä ei kuulu kahteen päivään, sitten oletan, että tuote on myyty ja jatkan etsimistä.

Ei tarkoitus näsäviisastella, vaan aidosti avata sulle miksi ehkä kaikki ei ole niin kiinnostuneita vastaamaan näihin tiedusteluihin.  Esim.  mittojen lisäksi mikä mielestäsi on tarpeellinen kysymys? 

Miksei kauppoja voi silti sopia jo ensimmäisessä viestissä, esim.  "sillä ehdolla, että materiaali on puuta niin  pääsen noutamaan tuotteen iltaisin." 

 On myös näitä ostajia, jotka kyselevät lisätietoja ja sitten, kun mittailut esim. urheilulaitteita tms. ja ilmoittaa näistä ostajille tiedot niin näistä ei enää kuulukaan mitään. Tai sitten sen jälkeen, kun kyselty lisätietoja niin pitääkin kysellä vielä mieheltä tai pyydetään varaamaan tuote. Siksi se ainakin ehdollinen kauppjen sopiminen pitäisi tehdä jo heti alkuun. Aika turhauttavaa myyjälle vastailla lisäkymyksiin ja sitten mitään kauppoja ei ikinä synnykään. Varsinkin, kun näitä kyselyitä voi olla paljon. 

Mittojen lisäksi mielestäni on aika olennainen kysymys, vaikka esim. ilmoituksessa mainittu halkeama/repeämä/reikä, josta ei ole kuvaa, että kuinka iso se on. Tai miten kauan käytetty tuotetta, jos vertaa vuoden ja 5 vuotta käytettyä tuotetta, ero on aika suuri. Tai onko eläintalous, jos on paha eläinallergia. Tai jos ilmoituksessa on netistä otettu kuva, niin haluan kyllä ensin nähdä kuvan juuri siitä tuotteesta, jota olen ostamassa, en sitä, miltä se näyttää upouutena.

Pyrin ensimmäisessä viestissä tuomaan sen ilmi, että olen ostamassa tuotetta, en varaamassa, kysymässä mieheltä ja naapurilta mielipidettä. Pidän myös sen verran pelivaraa itselläni sillä, että sovin kaupat vasta seuraavassa viestissä, jos tuotteesta tulee ilmi myyjän yhteydenotossa jotakin vikaa tai muuta, jota ei ilmoituksessa mainittu.

Minulla ainakin on toiminut todella hyvin tällainen tyyli, eikä ole ollut suurempia ongelmia kauppojen teossa. Paitsi kaksi kertaa. Jätin toriin osto ilmoituksen terraarioista ja sainkin samana päivänä viestin, jossa minulle tarjottiin useampaa terraariota. Tällä henkilöllä oli liki kymmenen terraariota ja lupasi laittaa kuvia ja mittoja illalla.

Ei kuulunut mitään, laitoin seuraavan päivän iltapäivänä viestiä, josko unohti asian. Sainkin yhdestä terraariosta kuvat ja mitat, saisin kuulemma illalla lopuista, kun oli kiire. Tämä ok, jäin odottamaan. Meni pari päivää hiljaisuudessa, laitoin viestiä, että laittaa sitten kun kerkiää niitä kuvia ja mittoja.

Kahdessa viikossa sai laitettua kuvat ja mitat kolmesta terraariosta, jonka jälkeen totesi, että loput terraariot ovat kadonneet, joten teimme sitten kaupat noista kolmesta. Niiden nouto sitten olikin ihan oma rumbansa, mutta sain ne lopulta haettua, kun myyjä sai sanottua ajan ja paikan monen päivän jälkeen. Tuo oli vaikein tekemäni kauppa ja kyllä se oli myyjän puolelta se vaikeus tässä.

Toinen kerta oli, kun hain lapselle yöpukuja torista. Löysin hyvän paketin ja koko oli juuri se mitä hain. Maksoin samana iltana puvut ja jäin odottamaan. Viikon päästä ei kuulunut mitään, joten kyselin pukujen perään. Oli ollut sitä ja tätä, ettei ollut ehtinyt postittamaan. Kun kaksi viikkoa oli kulunut, eikä ollut vieläkään postittanut, sanoin että joko nyt palauttaa rahat, tai postittaa puvut, muuten teen rikosilmoituksen, hupsis, samana iltana vei puvut postiin.

Kun vihdoin puvut tulivat, ne olivat kokoa 80cm, vaikka ilmoituksessa luki 92cm. Sain sitten rahat takaisin myyjältä kauhean väännön jälkeen,

Vierailija
12/17 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin surkea myyjä, että en päivystä viestintävälineiden ääressä jatkuvasti, vaan joskus vastaus saattaa mennä seuraavaan päivään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdelle myyjälle laitoin viestiä päivällä. Kumpikaan ei vastannut. Miksi? Aina niin hankalaa myyjien kanssa..

Itse en vastaa useinkaan jos:

Viesti on "oon kiinnostunut" "onko vielä" tai muu erittäin epäselvä "kysymys"

Pyydän 50€ arvoisesta tavarasta 45€ ja joku tarjoaa 10€

Vastaan 5-10min sisällä jos:

Ostaja kertoo että tarjoaa pyyntihinnan/80% siitä ja voi noutaa klo xx jos käy

Tai vastaavasti eli kertoo heti tarjouksen ja tavan jolla kaupat hoidetaan.

70% ostajista on idiootteja joilta saa kysellä 4-10 viestiä kun jokaista tietoa pitää pimittää, sitten katoavat juuri ennen maksua.

Ymmärrän, että tällaisiin viesteihin ei vastata, mutta se on todella raivostuttavaa, kun laitan myyjälle viestiä, jossa kysyn onko tuote vielä myynnissä ja jos on, minulla olisi tarvetta sille. Saatan kysyä muutaman tarkentavan kysymyksen, jos niitä ei ilmoituksessa lue ja haluan ne tietää. Loppuun vielä kirjoitan aina, että vastaa kun kerkiää.

Hyvin harvoin tinkaan hinnasta, mutta jos on selvästi ylihinnoiteltu (lue: myyjä pyytää käytetystä tavarasta enemmän kuin tuote maksaa uutena, näitä tullut vastaan viime aikoina, kun haeskellut häkkiä, tuli esim. vastaan 45e:n uutena maksava häkki, jota käytetty usemapi vuosi, hinta oli 75e, eikä ilmoituksen mukaan tinkivaraa), silloin ehdotan jotakin toista hintaa, jos se ei käy, saatan tulla vastaan hinnassa, jos myyjäkin niin tekee.

Aivan ehdoton hinta ajaa ainakin minut herkästi pois, jos tuote ei todellakaan ole sen arvoinen käytettynä.

Minulla on myös tullut muutama myyjä vastaan, joka vastaa vasta viikon päästä, että on vielä myynnissä, koska noudan tavaran. Sitä en silti kiellä, etteikö ostajissa olisi hyvin paljon rasittavia ihmisiä, mutta kyllä niitä myyjistäkin löytyy.

Tuotteesta ja ilmoituksesta riippuen niin en välttämättä itsekään jaksaisi vastata tällaisiin kysymyksiin, jossa vaaditaan useita viestejä, ennen kuin edes varmistunut ostopäätös tuodaan esiin. Ihan omaa ja myyjän aikaa säästääksesi niin ensi kerralla kannattaa siihen _ensimmäiseen_ viestiin jo laittaa kaikki tarvittavat tiedot. esim tähän tyyliin. "Hei!" Ostaisin pöydän, ilmoituksessa ei käy ilmi mittoja. Mutta, jos se on alle 50cm halkaisija niin pääsen omalla autolla hakemaan sen arki-iltaisin tai sitten viikonloppuna iltapäivisin. Ehdota mikä aika sinulle sopii parhaiten?"     Itse ainakin ostajana yritän mahdollisimman sujuvasti saada kaupat hoidettua, säästääkseni sekä toisen että omaa aikaani.  

Toiseksi, jos olet päivällä laittanut viestin ja illalla et ole vielä saanut vastausta. Niin voi olla, että näillä henkilöillä on myös muuta elämää, kun vahdata 24/7 sähköpostia tms.  Osa ihmisistä esim. käy vuorotyössä. 

Itse sain kerran myöhään illalla kyselyn pitkään myynnissä olevasta tavarasta. Vastasin tähän ja tämän jälkeen tuli vielä kyselyä tavaran mitoista. Olin kuitenkin jo nukkumassa ja seuraavana päivänä oli tullut jo toinen viesti "huhuuu, otatko niitä mittoja!???" Laitoin hänelle kyllä heti viestiä iltapäivästä, kun pystyin. 

Minä kyllä kysyn heti ensimmäisessä viestissä kaiken tarpeellisen, jota ei ilmoituksessa lue ja jos tinkaan, ehdotan myös hintaa viestissäni. Jos tuote on tarvitsemani, heti seuraavassa viestissä sovin noudosta. En silti odota vastausta välittömästi, minullakin on muuta elämää, mutta jos olen kysynyt jostakin tavarasta, tarkistan sähköpostin monesti päivässä, jottei myyjä joudu odottelemaan. Jos myyjästä ei kuulu kahteen päivään, sitten oletan, että tuote on myyty ja jatkan etsimistä.

Ei tarkoitus näsäviisastella, vaan aidosti avata sulle miksi ehkä kaikki ei ole niin kiinnostuneita vastaamaan näihin tiedusteluihin.  Esim.  mittojen lisäksi mikä mielestäsi on tarpeellinen kysymys? 

Miksei kauppoja voi silti sopia jo ensimmäisessä viestissä, esim.  "sillä ehdolla, että materiaali on puuta niin  pääsen noutamaan tuotteen iltaisin." 

 On myös näitä ostajia, jotka kyselevät lisätietoja ja sitten, kun mittailut esim. urheilulaitteita tms. ja ilmoittaa näistä ostajille tiedot niin näistä ei enää kuulukaan mitään. Tai sitten sen jälkeen, kun kyselty lisätietoja niin pitääkin kysellä vielä mieheltä tai pyydetään varaamaan tuote. Siksi se ainakin ehdollinen kauppjen sopiminen pitäisi tehdä jo heti alkuun. Aika turhauttavaa myyjälle vastailla lisäkymyksiin ja sitten mitään kauppoja ei ikinä synnykään. Varsinkin, kun näitä kyselyitä voi olla paljon. 

Mittojen lisäksi mielestäni on aika olennainen kysymys, vaikka esim. ilmoituksessa mainittu halkeama/repeämä/reikä, josta ei ole kuvaa, että kuinka iso se on. Tai miten kauan käytetty tuotetta, jos vertaa vuoden ja 5 vuotta käytettyä tuotetta, ero on aika suuri. Tai onko eläintalous, jos on paha eläinallergia. Tai jos ilmoituksessa on netistä otettu kuva, niin haluan kyllä ensin nähdä kuvan juuri siitä tuotteesta, jota olen ostamassa, en sitä, miltä se näyttää upouutena.

Pyrin ensimmäisessä viestissä tuomaan sen ilmi, että olen ostamassa tuotetta, en varaamassa, kysymässä mieheltä ja naapurilta mielipidettä. Pidän myös sen verran pelivaraa itselläni sillä, että sovin kaupat vasta seuraavassa viestissä, jos tuotteesta tulee ilmi myyjän yhteydenotossa jotakin vikaa tai muuta, jota ei ilmoituksessa mainittu.

Minulla ainakin on toiminut todella hyvin tällainen tyyli, eikä ole ollut suurempia ongelmia kauppojen teossa. Paitsi kaksi kertaa. Jätin toriin osto ilmoituksen terraarioista ja sainkin samana päivänä viestin, jossa minulle tarjottiin useampaa terraariota. Tällä henkilöllä oli liki kymmenen terraariota ja lupasi laittaa kuvia ja mittoja illalla.

Ei kuulunut mitään, laitoin seuraavan päivän iltapäivänä viestiä, josko unohti asian. Sainkin yhdestä terraariosta kuvat ja mitat, saisin kuulemma illalla lopuista, kun oli kiire. Tämä ok, jäin odottamaan. Meni pari päivää hiljaisuudessa, laitoin viestiä, että laittaa sitten kun kerkiää niitä kuvia ja mittoja.

Kahdessa viikossa sai laitettua kuvat ja mitat kolmesta terraariosta, jonka jälkeen totesi, että loput terraariot ovat kadonneet, joten teimme sitten kaupat noista kolmesta. Niiden nouto sitten olikin ihan oma rumbansa, mutta sain ne lopulta haettua, kun myyjä sai sanottua ajan ja paikan monen päivän jälkeen. Tuo oli vaikein tekemäni kauppa ja kyllä se oli myyjän puolelta se vaikeus tässä.

Toinen kerta oli, kun hain lapselle yöpukuja torista. Löysin hyvän paketin ja koko oli juuri se mitä hain. Maksoin samana iltana puvut ja jäin odottamaan. Viikon päästä ei kuulunut mitään, joten kyselin pukujen perään. Oli ollut sitä ja tätä, ettei ollut ehtinyt postittamaan. Kun kaksi viikkoa oli kulunut, eikä ollut vieläkään postittanut, sanoin että joko nyt palauttaa rahat, tai postittaa puvut, muuten teen rikosilmoituksen, hupsis, samana iltana vei puvut postiin.

Kun vihdoin puvut tulivat, ne olivat kokoa 80cm, vaikka ilmoituksessa luki 92cm. Sain sitten rahat takaisin myyjältä kauhean väännön jälkeen,

Jos on paha eläinallergia niin ei ehkä kannattaisi ostaa käytettynä vaatteita (tms.) lainkaan, jos et pysty olemaan täysin varma onko tuote ollut eläinten kanssa kosketuksissa. Mielestäni tämän sanoo ihan järkikin. 

Toiseksi, jos ostat netistä reikäisiä vaatteita niin nämä vaatteet tuskin ihan hirveästi maksavat. Kukaan tuskin jaksaa alkaa mittailemaan jonkun muutaman euron reikäisen vaatteiden reikiä. Siis mitä ihmettä. :-O Urheiluväleinssä oleellista, kuinka paljon on käytetty mutta muissa en ihan hirveästi näe pointtia kysyä tällaista. Jos myydään suhteellisen vähän käytettyä vaatetta niin myyjä tuskin haluaa pimittää tätä tietoa.  Tottakai tämän "vähäinen käyttö" tuodaan esiin. Silloin on enää turha alkaa erikseen kysymään, että mitä tämä vähäinen käyttö tarkoittaa. Eikö kuvasta jo näe missä kunnossa tuote on. Jos kunnollista kuvaa ei ole muutaman euron tavarasta tarjolla, niin ehkä voi suosiolla siirtyä seuraavaan ilmoitukseen. 

Vierailija
14/17 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, onni, että ennätin myydä kaiken ennenkuin käytetyn tavaran kaupat meni tällaiseksi kuin on nykyään. En oikeesti jaksaisi tota ostokäyttäytymistä. Suurin osa ostajista jättää kaupat kesken saatuaan tilinumeron ( dadaa siksi on olemassa vain näitä varten oma tili jollla ei ole varoja ja jos sinne joskus joku kauppa syntyy raha siirtyy välittömästi pois) tai lisätietoja saatuaan ei edes vaivaudu vadtaamaan ei kiitos ei ollut sopiva tms. Kaikki sosiaalisen kohteliaan käytöksen tavat on unohdettu. Tavaraa en kuljeta enää mihinkään kun kaikkki tekee ohareita. Kotona en odota samasta syystä. Postitse vain kun maksu on ensin tilillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdelle myyjälle laitoin viestiä päivällä. Kumpikaan ei vastannut. Miksi? Aina niin hankalaa myyjien kanssa..

Itse en vastaa useinkaan jos:

Viesti on "oon kiinnostunut" "onko vielä" tai muu erittäin epäselvä "kysymys"

Pyydän 50€ arvoisesta tavarasta 45€ ja joku tarjoaa 10€

Vastaan 5-10min sisällä jos:

Ostaja kertoo että tarjoaa pyyntihinnan/80% siitä ja voi noutaa klo xx jos käy

Tai vastaavasti eli kertoo heti tarjouksen ja tavan jolla kaupat hoidetaan.

70% ostajista on idiootteja joilta saa kysellä 4-10 viestiä kun jokaista tietoa pitää pimittää, sitten katoavat juuri ennen maksua.

Ymmärrän, että tällaisiin viesteihin ei vastata, mutta se on todella raivostuttavaa, kun laitan myyjälle viestiä, jossa kysyn onko tuote vielä myynnissä ja jos on, minulla olisi tarvetta sille. Saatan kysyä muutaman tarkentavan kysymyksen, jos niitä ei ilmoituksessa lue ja haluan ne tietää. Loppuun vielä kirjoitan aina, että vastaa kun kerkiää.

Hyvin harvoin tinkaan hinnasta, mutta jos on selvästi ylihinnoiteltu (lue: myyjä pyytää käytetystä tavarasta enemmän kuin tuote maksaa uutena, näitä tullut vastaan viime aikoina, kun haeskellut häkkiä, tuli esim. vastaan 45e:n uutena maksava häkki, jota käytetty usemapi vuosi, hinta oli 75e, eikä ilmoituksen mukaan tinkivaraa), silloin ehdotan jotakin toista hintaa, jos se ei käy, saatan tulla vastaan hinnassa, jos myyjäkin niin tekee.

Aivan ehdoton hinta ajaa ainakin minut herkästi pois, jos tuote ei todellakaan ole sen arvoinen käytettynä.

Minulla on myös tullut muutama myyjä vastaan, joka vastaa vasta viikon päästä, että on vielä myynnissä, koska noudan tavaran. Sitä en silti kiellä, etteikö ostajissa olisi hyvin paljon rasittavia ihmisiä, mutta kyllä niitä myyjistäkin löytyy.

Tuotteesta ja ilmoituksesta riippuen niin en välttämättä itsekään jaksaisi vastata tällaisiin kysymyksiin, jossa vaaditaan useita viestejä, ennen kuin edes varmistunut ostopäätös tuodaan esiin. Ihan omaa ja myyjän aikaa säästääksesi niin ensi kerralla kannattaa siihen _ensimmäiseen_ viestiin jo laittaa kaikki tarvittavat tiedot. esim tähän tyyliin. "Hei!" Ostaisin pöydän, ilmoituksessa ei käy ilmi mittoja. Mutta, jos se on alle 50cm halkaisija niin pääsen omalla autolla hakemaan sen arki-iltaisin tai sitten viikonloppuna iltapäivisin. Ehdota mikä aika sinulle sopii parhaiten?"     Itse ainakin ostajana yritän mahdollisimman sujuvasti saada kaupat hoidettua, säästääkseni sekä toisen että omaa aikaani.  

Toiseksi, jos olet päivällä laittanut viestin ja illalla et ole vielä saanut vastausta. Niin voi olla, että näillä henkilöillä on myös muuta elämää, kun vahdata 24/7 sähköpostia tms.  Osa ihmisistä esim. käy vuorotyössä. 

Itse sain kerran myöhään illalla kyselyn pitkään myynnissä olevasta tavarasta. Vastasin tähän ja tämän jälkeen tuli vielä kyselyä tavaran mitoista. Olin kuitenkin jo nukkumassa ja seuraavana päivänä oli tullut jo toinen viesti "huhuuu, otatko niitä mittoja!???" Laitoin hänelle kyllä heti viestiä iltapäivästä, kun pystyin. 

Minä kyllä kysyn heti ensimmäisessä viestissä kaiken tarpeellisen, jota ei ilmoituksessa lue ja jos tinkaan, ehdotan myös hintaa viestissäni. Jos tuote on tarvitsemani, heti seuraavassa viestissä sovin noudosta. En silti odota vastausta välittömästi, minullakin on muuta elämää, mutta jos olen kysynyt jostakin tavarasta, tarkistan sähköpostin monesti päivässä, jottei myyjä joudu odottelemaan. Jos myyjästä ei kuulu kahteen päivään, sitten oletan, että tuote on myyty ja jatkan etsimistä.

Ei tarkoitus näsäviisastella, vaan aidosti avata sulle miksi ehkä kaikki ei ole niin kiinnostuneita vastaamaan näihin tiedusteluihin.  Esim.  mittojen lisäksi mikä mielestäsi on tarpeellinen kysymys? 

Miksei kauppoja voi silti sopia jo ensimmäisessä viestissä, esim.  "sillä ehdolla, että materiaali on puuta niin  pääsen noutamaan tuotteen iltaisin." 

 On myös näitä ostajia, jotka kyselevät lisätietoja ja sitten, kun mittailut esim. urheilulaitteita tms. ja ilmoittaa näistä ostajille tiedot niin näistä ei enää kuulukaan mitään. Tai sitten sen jälkeen, kun kyselty lisätietoja niin pitääkin kysellä vielä mieheltä tai pyydetään varaamaan tuote. Siksi se ainakin ehdollinen kauppjen sopiminen pitäisi tehdä jo heti alkuun. Aika turhauttavaa myyjälle vastailla lisäkymyksiin ja sitten mitään kauppoja ei ikinä synnykään. Varsinkin, kun näitä kyselyitä voi olla paljon. 

Mittojen lisäksi mielestäni on aika olennainen kysymys, vaikka esim. ilmoituksessa mainittu halkeama/repeämä/reikä, josta ei ole kuvaa, että kuinka iso se on. Tai miten kauan käytetty tuotetta, jos vertaa vuoden ja 5 vuotta käytettyä tuotetta, ero on aika suuri. Tai onko eläintalous, jos on paha eläinallergia. Tai jos ilmoituksessa on netistä otettu kuva, niin haluan kyllä ensin nähdä kuvan juuri siitä tuotteesta, jota olen ostamassa, en sitä, miltä se näyttää upouutena.

Pyrin ensimmäisessä viestissä tuomaan sen ilmi, että olen ostamassa tuotetta, en varaamassa, kysymässä mieheltä ja naapurilta mielipidettä. Pidän myös sen verran pelivaraa itselläni sillä, että sovin kaupat vasta seuraavassa viestissä, jos tuotteesta tulee ilmi myyjän yhteydenotossa jotakin vikaa tai muuta, jota ei ilmoituksessa mainittu.

Minulla ainakin on toiminut todella hyvin tällainen tyyli, eikä ole ollut suurempia ongelmia kauppojen teossa. Paitsi kaksi kertaa. Jätin toriin osto ilmoituksen terraarioista ja sainkin samana päivänä viestin, jossa minulle tarjottiin useampaa terraariota. Tällä henkilöllä oli liki kymmenen terraariota ja lupasi laittaa kuvia ja mittoja illalla.

Ei kuulunut mitään, laitoin seuraavan päivän iltapäivänä viestiä, josko unohti asian. Sainkin yhdestä terraariosta kuvat ja mitat, saisin kuulemma illalla lopuista, kun oli kiire. Tämä ok, jäin odottamaan. Meni pari päivää hiljaisuudessa, laitoin viestiä, että laittaa sitten kun kerkiää niitä kuvia ja mittoja.

Kahdessa viikossa sai laitettua kuvat ja mitat kolmesta terraariosta, jonka jälkeen totesi, että loput terraariot ovat kadonneet, joten teimme sitten kaupat noista kolmesta. Niiden nouto sitten olikin ihan oma rumbansa, mutta sain ne lopulta haettua, kun myyjä sai sanottua ajan ja paikan monen päivän jälkeen. Tuo oli vaikein tekemäni kauppa ja kyllä se oli myyjän puolelta se vaikeus tässä.

Toinen kerta oli, kun hain lapselle yöpukuja torista. Löysin hyvän paketin ja koko oli juuri se mitä hain. Maksoin samana iltana puvut ja jäin odottamaan. Viikon päästä ei kuulunut mitään, joten kyselin pukujen perään. Oli ollut sitä ja tätä, ettei ollut ehtinyt postittamaan. Kun kaksi viikkoa oli kulunut, eikä ollut vieläkään postittanut, sanoin että joko nyt palauttaa rahat, tai postittaa puvut, muuten teen rikosilmoituksen, hupsis, samana iltana vei puvut postiin.

Kun vihdoin puvut tulivat, ne olivat kokoa 80cm, vaikka ilmoituksessa luki 92cm. Sain sitten rahat takaisin myyjältä kauhean väännön jälkeen,

Jos on paha eläinallergia niin ei ehkä kannattaisi ostaa käytettynä vaatteita (tms.) lainkaan, jos et pysty olemaan täysin varma onko tuote ollut eläinten kanssa kosketuksissa. Mielestäni tämän sanoo ihan järkikin. 

Toiseksi, jos ostat netistä reikäisiä vaatteita niin nämä vaatteet tuskin ihan hirveästi maksavat. Kukaan tuskin jaksaa alkaa mittailemaan jonkun muutaman euron reikäisen vaatteiden reikiä. Siis mitä ihmettä. :-O Urheiluväleinssä oleellista, kuinka paljon on käytetty mutta muissa en ihan hirveästi näe pointtia kysyä tällaista. Jos myydään suhteellisen vähän käytettyä vaatetta niin myyjä tuskin haluaa pimittää tätä tietoa.  Tottakai tämän "vähäinen käyttö" tuodaan esiin. Silloin on enää turha alkaa erikseen kysymään, että mitä tämä vähäinen käyttö tarkoittaa. Eikö kuvasta jo näe missä kunnossa tuote on. Jos kunnollista kuvaa ei ole muutaman euron tavarasta tarjolla, niin ehkä voi suosiolla siirtyä seuraavaan ilmoitukseen. 

No en kyllä osta netistä reikäisiä vaatteita, tarkoitin lähinnä jostakin tavaraa, josta lukee ilmoituksessa että on reikä, muttei ole laitettu siitä kuvaa. Esim. katselin niitä häkkejä, ilmoituksessa luki, että pohjassa on reikä, arvio reiän koosta oli hyvin epämääräinen, joten tottakai halusij reiästä kuvan. Tai joissain ilmoituksissa ei ole lainkaan kuvaa ja haluan kyllä nähdä tuotteen ensin. Sellaiset ilmoitukset varsinkin ovat rasittavia, joissa lukee, että kuvia saa pyytämällä. No miksi ihmeessä niitä ei voi laittaa heti siihen ilmoitukseen, jos ne kerran ovat saatavissa?

Kyllä minusta myös nuo häkit ovat sellaisia, joista on hyvä tietää kauanko on käytetty. Se antaa hieman osviittaa sille, onko ruosteessa, onko kolhuja, onko klipsuja rikki, kuinka kauan voi vielä käyttää jne. Minä ainakin varmistan tarkemman käytön määrän, koska on tullut vastaan ilmoitus, jossa todetaan, että vaikka kenkiä on käytetty vähän. Kuitenkin ilmoituksen lopussa tulee ilmi, että kenkiä on käytetty yli 5 vuotta. Joissakin ilmoituksissa tämä vähäinen käyttö on viikko-puoli vuotta. Se on niin ihmisestä kiinni, mikä on kellekin vähäistä käyttöä, hyvässä kunnossa jne.

Vierailija
16/17 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitukseni oli: Hyväkuntoinen lipasto, ollut vähällä käytöllä, ostettu kaksi kuukautta sitten. Kuitti löytyy. Mitat korkeus 90, leveys 40, syvyys 40. Linkissä lisätietoa. En varaile vaan nopea nouto etusijalla. En postita vaan nouto paikan päältä.

Lisäksi hyvät kuvat.

No, tulihan niitä kyselyitä; onko ihan hyväkuntoinen? Mitkä mitat? Mistä ostettu? Käykö jos viikon päästä haen, en pääse ennemmin ja mieheltäkin pitää kysyä mielipide? Postitatko, saanko postikulut samaan hintaan? Saisinko vielä lisäkuvia jalkojen pohjasta, korin nurkasta, ruuvin kannasta tms ihmeellisestä..

Sisälukutaidottomille en vastaa, jos kattavasta ilmoituksesta huolimatta ei löydä tietoja, voi arvata että itse haku- ja ostotilanne on yhtä hankalaa.

Vierailija
17/17 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän