Miten työsi järjestyvät jos yhtäkkiä joudut pitkälle sairauslomalle?
Esim. siis vaikka liikenneonnettomuus, tapaturma tai muu suunnittelematon poissaolo?
Kommentit (23)
Esimies hoitaa varmaan ensin lyhytaikaisen sijaisen ja miettii sitten pidempiaikaista ratkaisua kun akuuttitilanne on ohi
Hankala tilanne olisi. Sijaisen olisi todella hankalaa jatkaa keskeyttäneitä asiakassuhteita, alusta pitäisi aloittaa. Olen ollu kuukauden sairauslomalla, työni odottivat minua. Asiakkaat olivat luonnollisesti erittäin käärmeissään.
Ei oteta sijaista. Yksi työkaveri tekee oman työnsä lisäksi minunkin työni, jotka siis itsekin juuri ja juuri ehdin tehdä 40:ssä viikotyötunnissa. Eli työkaverin selkänahasta revitään. Olin juuri pitäkällä saikulla.
Vähentää kummasti sairauspoissaoloja tämä järjestelmä.
Kahden viikon lepäämisen jälkeen ryhdyin tekemään töitä kotona etänä sen verran, mitä jaksan. Olin leikkauksessa ja sain 3 kk sairausloman.
Kesken olevat työtehtävät jaettaisiin parille muulle tiimiläiselle. Mikäli poissaoloni kestäisi kauemmin kuin pari-kolme kuukautta esimies yrittäisi varmaan saada määräaikaisen työntekijän.
Joku työkavereista tekee minun työni ja jos on tarpeen, pomo palkkaa sijaisen.
Vierailija kirjoitti:
Ei oteta sijaista. Yksi työkaveri tekee oman työnsä lisäksi minunkin työni, jotka siis itsekin juuri ja juuri ehdin tehdä 40:ssä viikotyötunnissa. Eli työkaverin selkänahasta revitään. Olin juuri pitäkällä saikulla.
Vähentää kummasti sairauspoissaoloja tämä järjestelmä.
Ai tällaisilla toimilla estetään vaikka liikenneonnettomuudet? Sehän hienoa.
Suurin osa hommista jakautuisi kollegoille. 20% työstäni on sellaista että sitä osaa koko maakunnassa vaan yksi toinen ihminen. Saisi sen tehtäväkseen muiden hommiensa lisäksi.
Meillä pyritään paikkaamaan heti sijaisella. Onneksi heitä on
Hoitolapset menevät varahoitoon. Kerran jouduin yllättäen leikkaukseen ja sairausloma kesti kuusi viikkoa. Hoitolapset olivat päiväkodissa ja odottivat vain, milloin pääsevät taas minulle hoitoon Olen siis pph.
Siellä ne työt yleensä odottelee, joten siinä sairauslomat lyhenee kummasti.
Ei järjestyisi mitenkään. Pitelen niin monia lankoja käsissäni, ettei sijaisen palkkaaminen auttaisi.
Harkitsen työpaikan vaihtoa, mutta poden huonoa omatuntoa muiden pulaan jättämisestä...
Vierailija kirjoitti:
Ei järjestyisi mitenkään. Pitelen niin monia lankoja käsissäni, ettei sijaisen palkkaaminen auttaisi.
Harkitsen työpaikan vaihtoa, mutta poden huonoa omatuntoa muiden pulaan jättämisestä...
Miten sinä voit sitten pitää koskaan lomaa?
Hyvä kysymys. Ja haluaisin todella nähdä mitä silloin tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomat on ennakoitavissa, ja ollaan samaa aikaa lähes kaikki lomalla. Äkillinen sairastuminen tai tapaturma olisi katastrofi.
Työkaverit paikkaisivat ja töitä järjesteltäisiin uudelleen kiireellisyyden mukaan. Meillä ei onneksi kukaan ole korvaamaton (paitsi yksi luulee olevansa), eli saa sairastaa rauhassa ja homma jatkuu entiseen malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomat on ennakoitavissa, ja ollaan samaa aikaa lähes kaikki lomalla. Äkillinen sairastuminen tai tapaturma olisi katastrofi.
Kannattaisiko tilanteelle tehdä jotain?
Ottivat sijaisen.