Ruotsalaiset pääsevät talvilomailemaan Dubaihin Emiratesin siivin, suomalainen joutuu tyytymään Norwegianiin tai Finnairiin
Kommentit (28)
Finnair ei ole halpalentoyhtiö. Lisäksi Norwegian on harvinaisen laadukas ja mukava halpalentoyhtiö. Ei valitettavaa. :)
Ei kai ne tukholman lentokentällä pidätä ja pistä selliin jos suomalainen on ostanut lipun emiratesin lennolle?
Samoja koneita ne on kaikki, eri logot vaan päällä.
Voit ostaa liput Qatar Airwaysille jos haluat, lentävät Helsingistä.
Hyvin on näköjään kysyntää, muutama päivä sitten kun katsoin niin oli täyteen varattuja koneita monena päivänä, ainakin Norwegianilla.
Ulkomaille mä meen enkä lentokoneeseen istumaan. Kunhan pysyy ilmassa niin kelpaa!
Vierailija kirjoitti:
Voit ostaa liput Qatar Airwaysille jos haluat, lentävät Helsingistä.
Qatar ei lennä Dubaihin. Seuraisit uutisia.
Dubaissa asuville ja työmatkalaisille tämä on iso päänsärky. Suoria lentoja vain puolet vuodesta. Huonot lentoajat, pienet koneet ja Norskilla on tapana välitankkailla Dxb-Hel väliä missä milloinkin matkan venyessä 10h asti. Ei businessluokkaa. Ei wifiä.
Monet, kuten itsekin ajan salliessa, kiertävätkin suosiolla tukholman tai oslon kautta vaikka hintaa tulee lisää ja saa sykkiä uudelleen lähtöselvityksen kautta. Tukholmasta voi taas lentää Suomessa muuallekin kuin Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Finnair ei ole halpalentoyhtiö.
Ei ehkä hinnan puolesta, mutta palvelut ovat perinteisesti olleet lähellä halpisyhtiötä. 10 vuotta sitten Finnairin Aasian lennoilla ei ollut edes viihdejärjestelmää, mukava siinä sitten istuskella 10 tuntia ja yrittää kysellä lentoemänniltä olisiko vaikka jotain lehtiä luettavaksi. Lentoemotkin ovat huonotuulisempia kuin muissa yhtiöissä. Viime vuosina palveluissa on tosin alkanut olla pientä korjausliikettä parempaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Samoja koneita ne on kaikki, eri logot vaan päällä.
Ei se ijan noin ole. Vaikka sama malli koneesta niin jokaiselle firmalle muokataa esim. Penkit ja jalkatilat firmojen ehdoilla.
Joutuvat tyytymään? Minä joudun tyytymään siihen, etten pääse ikinä kaukomaille. En edes lähemmäksi ulkomaille. Miehen mielestä se on tuhlausta. Ja jos johonkin mentäisiin, ei siitä voisi edes nauttia, kun niin kova nuukuus päällä koko ajan. Ja tinkaus joka asiasta.
Expat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnair ei ole halpalentoyhtiö.
Ei ehkä hinnan puolesta, mutta palvelut ovat perinteisesti olleet lähellä halpisyhtiötä. 10 vuotta sitten Finnairin Aasian lennoilla ei ollut edes viihdejärjestelmää, mukava siinä sitten istuskella 10 tuntia ja yrittää kysellä lentoemänniltä olisiko vaikka jotain lehtiä luettavaksi. Lentoemotkin ovat huonotuulisempia kuin muissa yhtiöissä. Viime vuosina palveluissa on tosin alkanut olla pientä korjausliikettä parempaan suuntaan.
Mutta nyt Finnair on alkanut kitsastelemaan juomien kanssa. Euroopan lennoilla ei tarjoilla juomia enää ollenkaan, muistaakseni ainoa lentoyhtiö halpalentoyhtiöiden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Samoja koneita ne on kaikki, eri logot vaan päällä.
Näin voi sanoa vain juntti, joka ei ole lentänyt kuin Finnairilla.
Vierailija kirjoitti:
Finnair ei ole halpalentoyhtiö. Lisäksi Norwegian on harvinaisen laadukas ja mukava halpalentoyhtiö. Ei valitettavaa. :)
Kertoisitko mikä erottaa Finnairin halpalentoyhtiöstä Euroopan lennoilla? Tarjoilu rajoittuu yhteen juomaan, siinä kaikki, muusta saat maksaa erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Dubaissa asuville ja työmatkalaisille tämä on iso päänsärky. Suoria lentoja vain puolet vuodesta. Huonot lentoajat, pienet koneet ja Norskilla on tapana välitankkailla Dxb-Hel väliä missä milloinkin matkan venyessä 10h asti. Ei businessluokkaa. Ei wifiä.
Huomaa kyllä, ettet ole vähään aikaan lentänyt. Kumpainenkaan ei mitään välitankkauksia tee. Wi-Fit sentään löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Miks haluisin mennä emiratesilla?
Minun on vaikea vastata siihen, miksi sinä haluaisit lentää Emiratesilla.
Minä kuitenkin arvostan paitsi parempaa lentokonetta, mutta myös laadukkaampaa palvelua.
Jo koneen koko tekee ison eron - pienessä koneessa on vain yksi käytävä ja samalla hyvin pieni määrä vessoja. Mahdotonta siis ohittaa tarjoilukärryllään liikkuvaa lentoemoa toisin kuin laajarunkokoneessa.
Lisäksi nuo lennot kestävät kuutisen tuntia. Se on pitkä aika kuluttaa ilman istuimissa olevia viihdejärjestelmiä. Kännykkää tai tablettia alakenoon tuijottaessa menee niskat jumiin.
Tallinnan kautta pääsee muilla kuin Finnairilla ja Norwegianilla.
Selvennyksenä vielä tietämättömille, että Helsingin lennot lennetään vielä noiden mainittujen halpalentoyhtiöiden pikkukoneilla, joissa ei ole edes viihdejärjestelmiä istuimissa.