"CGI rekrytoi Suomessa 1 000 nuorta osaajaa"?
Siivosin yliopiston sähköpostilaatikkoa ja tuollainen vihje yhdeltä kaverilta tuli tasan vuosi sitten. Lisäksi linkki heidän uutiseen: https://www.cgi.fi/uutiset/cgi-rekrytoi-suomessa-1000-nuorta-osaajaa
Jostain syystä en muista lukeneeni tuosta mitään, eli se hukkui muiden asioiden joukkoon. Nyt kun luen jutun ajatuksella niin minusta se vähän haiskahtaa. Mitä mieltä muut on?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
No haiskahtaahan se. Kalliita vanhoja osaajia pois ja halpoja nuoria junnuja tilalle. Itse en edes päässyt haastatteluun vaikka koulutus- ja osaamisalue täsmäsivät. Oli vissiin liikaa ikää ja liian kova palkkapyyntö. Jatketaan sitten nykyisellä työnantajalla.
Paljonko ikää olikaan?
Muutamia tuttuja on siellä ja ei siitä taida olla kovin kauaa kun siellä oli yt:t? Ehkä vuosi sitten?
Vierailija kirjoitti:
Muutamia tuttuja on siellä ja ei siitä taida olla kovin kauaa kun siellä oli yt:t? Ehkä vuosi sitten?
Tuo linkin takana ollut uutinen melkeinpä on päivälleen vuoden vanha.
Ainahan siellä on YT:t. Se on tulonsiirtoa duunareilta omistajille.
Aika monta sataa vanhempaa osaajaa ovatkin laittaneet pihalle. Ehkä riittävästi aikaa kulunut, että on laillista taas palkata väkeä. Mutta siis imagotemppuhan tuo on, Nokia teki samaa takavuosina. Tuskin niillä tuhatta paikkaa oikeasti on. Ehkä maailmanlaajuisesti, mutta ei ainakaan Suomessa.
Itse en todellakaan menisi ko. firmaan töihin. Sen verran tiuhaan ovat isoja määriä ihmisiä pihalle laittaneet, eikä jäljelle jävillä varmasti ole kaksiset oltavat. Fiksut lähtevät vapaaehtoisesti.
Niin siis oliko kyse vanhan näköisistä nuorista moniosaajista?
Cgi:ssä on niin usein YT:t, että kun siellä noin kerran vuodessa asiakkaana käyn, niin aina on joku vieras tyyppi ovella vastassa, kun edellinen account manager on saanut kenkää.
Itse olen aloittanut CGI:llä tänä vuonna. En tosin tuossa traineeohjelmassa, sillä alan työkokemusta on yli 20 vuotta. Palkkani on hyvä, työtehtävät mielenkiintoisia, erinomainen esimies, hyvä työilmapiiri.
Ja kyllä CGI:llä on ollut yt:tä, jos asiakkaat eivät tilaa, niin kauaa ei voittoa tavoitteleva yritys voi porukkaa töissä pitää. Osakkaita voivat olla muuten kaikki vakituiset työntekijät.
Ensi vuonna traineetä palkataan taas, ja minä suosittelen kyllä lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Cgi:ssä on niin usein YT:t, että kun siellä noin kerran vuodessa asiakkaana käyn, niin aina on joku vieras tyyppi ovella vastassa, kun edellinen account manager on saanut kenkää.
Mikä on "account manager"?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aloittanut CGI:llä tänä vuonna. En tosin tuossa traineeohjelmassa, sillä alan työkokemusta on yli 20 vuotta. Palkkani on hyvä, työtehtävät mielenkiintoisia, erinomainen esimies, hyvä työilmapiiri.
Ja kyllä CGI:llä on ollut yt:tä, jos asiakkaat eivät tilaa, niin kauaa ei voittoa tavoitteleva yritys voi porukkaa töissä pitää. Osakkaita voivat olla muuten kaikki vakituiset työntekijät.
Ensi vuonna traineetä palkataan taas, ja minä suosittelen kyllä lämpimästi.
No tota... onko tiedossa joku erityinen syy siihen ettei asiakkaat tilaa?
Ainakaan miksikään palvelupäälliköksi ei kannata mennä. Ne jaksavat tehtävässään yleensä puolisen vuotta, jonka jälkeen jäävät pitkälle sairaslomalle. Sitten asiakas on muutaman kuukauden ilman vastuuhenkilöä, jonka jälkeen nimitetään uusi, joka ei tunne asiakkaan palvelukokonaisuutta lainkaan. Juuri kun uusi henkilö alkaa päästä kuviosta perille, hän uupuu työtaakan alle ja jää sairaslomalle. Ai miksi asiakkaat eivät tilaa? Miettikääpä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cgi:ssä on niin usein YT:t, että kun siellä noin kerran vuodessa asiakkaana käyn, niin aina on joku vieras tyyppi ovella vastassa, kun edellinen account manager on saanut kenkää.
Mikä on "account manager"?
"Asiakasvastaava" lienee lähinnä osuvin käännös.
CGI on pistänyt viime vuosina sellaisen määrän porukkaa pihalle, että voisivat asentaa pyöröovet ala-aulaan.
Vaihtuvuus on siellä suurta ja kaikki alanmiehet himoitsee paikkaa siellä. Firma jossa ennen työskentelin tilasi palveluita sieltä oli ok tasoa mutta ylihintainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aloittanut CGI:llä tänä vuonna. En tosin tuossa traineeohjelmassa, sillä alan työkokemusta on yli 20 vuotta. Palkkani on hyvä, työtehtävät mielenkiintoisia, erinomainen esimies, hyvä työilmapiiri.
Ja kyllä CGI:llä on ollut yt:tä, jos asiakkaat eivät tilaa, niin kauaa ei voittoa tavoitteleva yritys voi porukkaa töissä pitää. Osakkaita voivat olla muuten kaikki vakituiset työntekijät.
Ensi vuonna traineetä palkataan taas, ja minä suosittelen kyllä lämpimästi.
No tota... onko tiedossa joku erityinen syy siihen ettei asiakkaat tilaa?
Itse olen ainakin huomannut, että huonoa palvelua saa muualta halvemmalla.
Tota. Mitä tää CGI tekee tarkalleen? Vai onko taas joku it-yleispalvelutalo joka tekee rahasta mitä vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aloittanut CGI:llä tänä vuonna. En tosin tuossa traineeohjelmassa, sillä alan työkokemusta on yli 20 vuotta. Palkkani on hyvä, työtehtävät mielenkiintoisia, erinomainen esimies, hyvä työilmapiiri.
Ja kyllä CGI:llä on ollut yt:tä, jos asiakkaat eivät tilaa, niin kauaa ei voittoa tavoitteleva yritys voi porukkaa töissä pitää. Osakkaita voivat olla muuten kaikki vakituiset työntekijät.
Ensi vuonna traineetä palkataan taas, ja minä suosittelen kyllä lämpimästi.
No tota... onko tiedossa joku erityinen syy siihen ettei asiakkaat tilaa?
Olen antanut asiakaspalautetta epäkohdista sitä erikseen pyydettäessä ja vielä ihan omalla nimelläni. Ei mitään yhteydenottoa. Menisiköhän vauva-palstan kautta paremmin perille?
Vierailija kirjoitti:
Tota. Mitä tää CGI tekee tarkalleen? Vai onko taas joku it-yleispalvelutalo joka tekee rahasta mitä vaan?
Just sellainen. Samaa sarjaa Tiedon ja Accenturen kanssa.
No haiskahtaahan se. Kalliita vanhoja osaajia pois ja halpoja nuoria junnuja tilalle. Itse en edes päässyt haastatteluun vaikka koulutus- ja osaamisalue täsmäsivät. Oli vissiin liikaa ikää ja liian kova palkkapyyntö. Jatketaan sitten nykyisellä työnantajalla.