"CGI rekrytoi Suomessa 1 000 nuorta osaajaa"?
Siivosin yliopiston sähköpostilaatikkoa ja tuollainen vihje yhdeltä kaverilta tuli tasan vuosi sitten. Lisäksi linkki heidän uutiseen: https://www.cgi.fi/uutiset/cgi-rekrytoi-suomessa-1000-nuorta-osaajaa
Jostain syystä en muista lukeneeni tuosta mitään, eli se hukkui muiden asioiden joukkoon. Nyt kun luen jutun ajatuksella niin minusta se vähän haiskahtaa. Mitä mieltä muut on?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aloittanut CGI:llä tänä vuonna. En tosin tuossa traineeohjelmassa, sillä alan työkokemusta on yli 20 vuotta. Palkkani on hyvä, työtehtävät mielenkiintoisia, erinomainen esimies, hyvä työilmapiiri.
Ja kyllä CGI:llä on ollut yt:tä, jos asiakkaat eivät tilaa, niin kauaa ei voittoa tavoitteleva yritys voi porukkaa töissä pitää. Osakkaita voivat olla muuten kaikki vakituiset työntekijät.
Ensi vuonna traineetä palkataan taas, ja minä suosittelen kyllä lämpimästi.
No tota... onko tiedossa joku erityinen syy siihen ettei asiakkaat tilaa?
Miten olisi yleinen taantuma. It-alalla yleisesti tilauskanta on ollut pienempi ja nyt elpymässä voimakkaasti. Esim viime vuonna CGI oli Suomessa jo kasvussa ja tulevan vuoden ennuste on kasvava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aloittanut CGI:llä tänä vuonna. En tosin tuossa traineeohjelmassa, sillä alan työkokemusta on yli 20 vuotta. Palkkani on hyvä, työtehtävät mielenkiintoisia, erinomainen esimies, hyvä työilmapiiri.
Ja kyllä CGI:llä on ollut yt:tä, jos asiakkaat eivät tilaa, niin kauaa ei voittoa tavoitteleva yritys voi porukkaa töissä pitää. Osakkaita voivat olla muuten kaikki vakituiset työntekijät.
Olen antanut asiakaspalautetta epäkohdista sitä erikseen pyydettäessä ja vielä ihan omalla nimelläni. Ei mitään yhteydenottoa. Menisiköhän vauva-palstan kautta paremmin perille?
CGI on toiseksi suurin IT-talo Suomessa Tiedon jälkeen ja tavoittaa koko ajan Tietoa. Asiakkaita on paljon ja tietenkin palvelun taso ja asiakastyytyväisyys vaihtelee.
Oma asiakkaamme antaa hyvää palautettava ja on tyytyväinen.
Ja kyllä CGI kasvaa mm. ulkoistuksin. Mutta itse olen kuitenkin positiivisesti yllättänyt. Urani aikana olen tehnyt töitä niin Tiedossa, julkisessa hallinnossa, yksityisessä yrityksessä kuin terveydenhuollossakin. Sama yksityinen yritys on ollut paras ja huonoin työnantaja ja CGI parhaasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut asiakaspalautetta epäkohdista sitä erikseen pyydettäessä ja vielä ihan omalla nimelläni. Ei mitään yhteydenottoa. Menisiköhän vauva-palstan kautta paremmin perille?
CGI on toiseksi suurin IT-talo Suomessa Tiedon jälkeen ja tavoittaa koko ajan Tietoa.
Ai yt-neuvotteluissa saneerattujen määrässä vai millä mittapuulla?
Vierailija kirjoitti:
Vaihtuvuus on siellä suurta ja kaikki alanmiehet himoitsee paikkaa siellä.
Niin, jatkuvat yt-neuvottelut ovatkin aikamoinen rekrytointivaltti.
Kivikautiset välineet ja johtamistavat. Sukulainen joutui yrityskaupan kautta CGI:lle ja todella v-uuntunut niiden tapaan hoitaa asioita.
Accenture tarjoaa mm. ulkoistuspalveluita. Mm. irtisanomiset voi näppärästi ulkoistaa sinne kuten Nokia teki.
https://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/2015-03-05/Nokian-symbian…