Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kurssipalautteet

Vierailija
13.12.2017 |

Kun aina kurssit päättyy esim. AMKssa niin laitatteko niihin kurssipalautteisiin mitä kysellään ihan oikeasti mitä ajattelette vai täytättekö ne esim. saamasi numeron tai opettajan mukavuuden perusteella? Ja tietääkö joku mihin ne oikeasti vaikuttaa.

Jos vaikka joku kurssi oli mistä sain hyvän numeron mutta koen että kurssilla ei juurikaan opetettu näitä asioita mutta osasin ne ennalta tai opiskelin itse ja opettaja oli mukava niin ei kehtaa antaa huonoakaan vaan laitan että hyvä kurssi.

Tai jos oli kurssi joka meni huonosti enkä tykännyt aineesta tai opettajasta yhtään mutta periaatteessa kurssi oli hyvinkin pidetty niin kehtaako arvioida huonoksi. Annatteko myös mitään sanallista palautetta yhtään?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/10 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan tietysti sellaista palautetta, jota voi käyttää apuna kurssin kehittämisessä. Ei kai edes amkkilainen anna huonoa palautetta siksi, että ei itse satu tykkäämään kyseisestä aineesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan tietysti sellaista palautetta, jota voi käyttää apuna kurssin kehittämisessä. Ei kai edes amkkilainen anna huonoa palautetta siksi, että ei itse satu tykkäämään kyseisestä aineesta

No en oikeastaan anna noin päin mutta toisin päin tuntuu jotenkin ikävältä antaa huonoa palautetta jos kurssi ei ollut hyvä mutta itse on kuitenkin saanut hyvän numeron, aine oli hyvä ja opettaja mukava niin en viitsi kyllä antaa huonoa palautetta vaikka voisi olla aihetta.

Laitatko mitään sanalliseen palautteeseen vai rastitat vai ennalta asetetut kohdat?

Ap

Vierailija
4/10 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston opettajana sanoisin, että nimenomaan niissä sanallisista palautteista on hyötyä kurssin kehittämisessä. Ei se kerro opettajalle paljonkaan, mitä pitäisi tehdä, jos numeropalautteiden keskiarvo on 3,4 eikä 3,9. Sen sijaan sanallisista palautteista saa välillä oikeasti ideoita, mitä voisi järjestäää seuraavalla kerralla paremmin.

Toki kaikkia sanallisten palautteiden juttujakaan ei voi toteuttaa. Välillä eri opiskelijoiden palautteet ovat täysin ristiriidassa keskenään, välissä palaute on ristiriidassa yliopiston yleisten tavoitteiden kanssa (esim. opiskelijan mielestä kurssilla ei pitäisi opettaa teoriaa, vaan vain sitä, miten kurssin aiheeseen liittyvät asiat tehdään käytännössä), välissä taas resurssit ovat esteenä.

Vierailija
5/10 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ihan rehellisesti mitä ajattelen huolimatta omasta numerosta tai opettajan tunteista - tosin fiksu ihminen muotoilee negatiivisenkin palautteen asiallisesti niin ettei mennä inhottavuuksiin.

Voihan olla vaikka semmoinen tilanne että tunneilla ei ole oppinut yhtään mitään mutta on silti saanut hyvän arvosanan itsenäisen opiskelun ansiosta. Tällöin toki annan opettajalle palautetta itselleni epäsopivasta tuntiopetuksesta.

Ole aina rehellinen, vain niin saat vaikutettua asioihin!

Vierailija
6/10 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopiston opettajana sanoisin, että nimenomaan niissä sanallisista palautteista on hyötyä kurssin kehittämisessä. Ei se kerro opettajalle paljonkaan, mitä pitäisi tehdä, jos numeropalautteiden keskiarvo on 3,4 eikä 3,9. Sen sijaan sanallisista palautteista saa välillä oikeasti ideoita, mitä voisi järjestäää seuraavalla kerralla paremmin.

Toki kaikkia sanallisten palautteiden juttujakaan ei voi toteuttaa. Välillä eri opiskelijoiden palautteet ovat täysin ristiriidassa keskenään, välissä palaute on ristiriidassa yliopiston yleisten tavoitteiden kanssa (esim. opiskelijan mielestä kurssilla ei pitäisi opettaa teoriaa, vaan vain sitä, miten kurssin aiheeseen liittyvät asiat tehdään käytännössä), välissä taas resurssit ovat esteenä.

Näettekö palautteista yksilökohtaisia tietoja joilla voisitte tunnistaa opiskelijan kuka palautteen on antanut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanallinen palaute on parasta. Jos annat jostain esim. arvosanan 2, siitä voi päätellä, ettei ihan nappiin mennyt. Mutta numero ei anna tietoa tärkeimmästä eli siitä, mikä meni pieleen ja millä tavalla. Kritiikkiäin voi antaa rakentavalla tavalla.

Vierailija
8/10 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopiston opettajana sanoisin, että nimenomaan niissä sanallisista palautteista on hyötyä kurssin kehittämisessä. Ei se kerro opettajalle paljonkaan, mitä pitäisi tehdä, jos numeropalautteiden keskiarvo on 3,4 eikä 3,9. Sen sijaan sanallisista palautteista saa välillä oikeasti ideoita, mitä voisi järjestäää seuraavalla kerralla paremmin.

Toki kaikkia sanallisten palautteiden juttujakaan ei voi toteuttaa. Välillä eri opiskelijoiden palautteet ovat täysin ristiriidassa keskenään, välissä palaute on ristiriidassa yliopiston yleisten tavoitteiden kanssa (esim. opiskelijan mielestä kurssilla ei pitäisi opettaa teoriaa, vaan vain sitä, miten kurssin aiheeseen liittyvät asiat tehdään käytännössä), välissä taas resurssit ovat esteenä.

Näettekö palautteista yksilökohtaisia tietoja joilla voisitte tunnistaa opiskelijan kuka palautteen on antanut?

Ainakaan meillä ei näe mitenkään, ellei opiskelija ole itse kirjoittanut jotain, josta hänet voi tunnistaa (esim. "pyysin opettajalta lisäaikaa tehtävän palauttamiseen, kun koirani oli kuollut, mutta ilkeä opettaja antoi vain kaksi lisäpäivää, vaikka olisin tarvinnut viikon").

Esimerkki oli täysin keksitty, mutta tarkoitin sitä, että kysymys oli sen verran epätavallisesta jutusta, että se oli jäänyt opettajan mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8=4

Vierailija
10/10 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin laitan rehellisen palautteen. Herranjestas! Nyt vähän selkärankaa ja lakkaat ajattelemasta kaikessa, että "mitä se nyt musta ajattelee".