Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lentoyhtiö (SAS) voi tienata rahaa sillä, että myy lippuja Suomesta Hongkongiin ja New Yorkiin reilun 350€ (!) hintaan?

Vierailija
25.11.2017 |

En ymmärrä... eikö liput oikeasti menisi korkeampaan hintaan myydyksi?

Halvimmillaan huhtikuussa 349€ Hongkongiin...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska finnairilla on kate niin korkealla, että varaa lentää vaikka puolikkaalla koneella

Vierailija
2/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuosta tule vain tappiota lentoyhtiölle?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla kuin ruokakauppa voi ansaita sillä, että myy kahvipaketteja alle sisäänostohintaan. Nämä ovat sisäänvetotarjouksia, joilla houkutellaan asiakkaita sivuille. Ei koko konetta täytetä halpojen lippujen ostajilla, vaan halpoja lippuja on rajoitettu määrä lentoa kohti. Kun asiakas on saatu sivuille, saattaa hän ostaa kalliimman lipun, jos hänen haluamalleen lähtöpäivälle ole enää halvimpia lippuja tarjolla.

Vierailija
4/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuosta tule vain tappiota lentoyhtiölle?

Ap

Ei tietenkään.

Lennoissa on valtavat katteet.

Samalla tavalla kuin esim. timanteissa ylituotanto poltetaan hapen kanssa ettei hinta/luxusarvo laskisi.

Vierailija
5/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alennuslippuja ei myydä muiden sijaan vaan lisäksi. Kone lentää joka tapauksessa, niin se kannattaa myydä täyteen. Lentoyhtiön keskeinen taito on jakaa saman koneen istumapaikat moneen kymmeneen eri luokkaan, joilla ei eri hinta, erilaiset ehdot ja eri myyntipaikka ja -aika. Alennuslippujen myyntipaikat ja ehdot ovat sellaisia, ettei niitä ole helppo käyttää työmatkoihin tai varakkaiden turistimatkoihin, joten ne eivät vähennä kalliiden paikkojen myyntiä. 

Vierailija
6/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla kuin ruokakauppa voi ansaita sillä, että myy kahvipaketteja alle sisäänostohintaan. Nämä ovat sisäänvetotarjouksia, joilla houkutellaan asiakkaita sivuille. Ei koko konetta täytetä halpojen lippujen ostajilla, vaan halpoja lippuja on rajoitettu määrä lentoa kohti. Kun asiakas on saatu sivuille, saattaa hän ostaa kalliimman lipun, jos hänen haluamalleen lähtöpäivälle ole enää halvimpia lippuja tarjolla.

Hieman kyllä ontuva vertaus, epäilen tätä. Silloin kun ihminen hakee halvinta lippua, lentoyhtiöllä ei ole mitään väliä.

Kyllä ne halvimmillaankin tulisi myydyksi selvästi kalliimmalla?

En ylipäätään ymmärrä, miten hintaero voi olla noin suuri esim. Finnairin tarjouskamppanjoihin, joilla pääsee Hongkongiin esim. 599€, kun SASin tapauksessa täytty lisäksi lentää ensin Tukholmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lennoissa on valtavat katteet.

Samalla tavalla kuin esim. timanteissa ylituotanto poltetaan hapen kanssa ettei hinta/luxusarvo laskisi.

Väärin. Lentoliikenne on erittäin kilpailtu aja ja suuri osa lentoyhtiöistä tekee tappiota paitsi nyt nousukaudella. 

Vierailija
8/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuosta tule vain tappiota lentoyhtiölle?

Ap

Ei tietenkään.

Lennoissa on valtavat katteet.

Samalla tavalla kuin esim. timanteissa ylituotanto poltetaan hapen kanssa ettei hinta/luxusarvo laskisi.

Mutta olen ymmärtänyt, että SASilla on raskas kustannusrakenne ja on kamppaillut taloutensa kanssa viimeisinä vuosina?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ylipäätään ymmärrä, miten hintaero voi olla noin suuri esim. Finnairin tarjouskamppanjoihin, joilla pääsee Hongkongiin esim. 599€, kun SASin tapauksessa täytty lisäksi lentää ensin Tukholmaan.

Hinnoittelu vapailla markkinoilla tapahtuu markkinoiden eikä tuotantokustannusten mukaan. Asiakas on valmis maksamaan enemmän suorasta lennosta. Niinpä välilaskusta on annettava alennusta suoraan lentoon verrattuna.

Vierailija
10/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lennot myydään puolikin vuotta etukäteen, iso osa jää käyttämättä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Icelanderilla pääsee halvemmalla ja koneet on parempia.

Ei paljon kiinnosta yhtiöiden katteet.

Vierailija
12/12 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Icelanderilla pääsee halvemmalla ja koneet on parempia.

Ei paljon kiinnosta yhtiöiden katteet.

Ai Aasiaan vai?

Koneet parempia? Joltain 90-luvulta lähes kaikki...