Asiakkaat ovat hirviöitä!
Miksiköhän aiempi aloittamani keskustelu poistettiin? Tämähän on hyvää terapiaa aspatöissä oleville.
Eli olen viikon verran työskennellyt suht haastavassa aspatyössä. Alkaa olemaan oma jaksaminen ihan kaput. Joka päivä joku huutaa tai kettuilee tai haukkuu päin naamaa. Olen miettinyt, etten enää jaksa ja lopetan työt koeajalla. Miksi ihmeessä mä olen joku kurakaivo, johon kaiken saa purkaa?? en jaksa! Miten te muut jaksatte? Työporukka on kyllä ihana ja ollaan asenteella "ikävä asiakas on aina väärässä", eli mitään syyllistämistä sieltä ei ikinä tule. :D
Kommentit (9)
Onneksi haudankaivajan asiakkaat eivät soita poskeaan.
En tajua miten ihmiset kehtaa olla joskus niin ilkeitä...
Mä en voi tajuta että joku huutaa ja mesoo esim kaupassa. Tai muualla. Missä tai minkä tyyppisessä aspassa oot? Jos jossain puhelimen välityksel olevas palvelussa, niin niissä ihmiset raivoo enemmän ku ei oo näköyhteyttä.
jotkut firmat ovat todellisia kusettajia jolloin aspa joutuu vastuuseen pomojen kusipäisyydestä kun ei pomoihin saa yhteyttä.... aspojen pitäisi tajuta ottaa puhelu pomolle ja antaa puhelin asiakkaalle. muuten olen aspojen puolella kun noin 40% ihmisistä on tosi outoja.
Jos on joutunut venaan, kuunnellen hissi musiikkia pitkän ajan puhelimessa vituttaa jo valmiiksi, ei sen aspan tarvitse paljoa mokata niin soppa on valmis.
Ihan sellaisessa aspassa missä on näköyhteys asiakkaisiin. Esimerkiksi Olet tekemässä edellisten asiakkaiden tilauksia ja sen takia seuraavat joutuvat jonossa odottamaan, sitten kun pääsen palvelemaan heitä saa vain kiukuttelua ja tiuskimista ja ihmettelyä, että miksi et voinut ensin palvella minua.
Pomojen kusipäisyyttä on myös laittaa liian vähän työntekijöitä vuoroon (eli olet yksin)helvetinmoisessa kiireessä.
Menin tänään kauppaan ja siellä kassa sai kuulla kunniansa kun eräs tuote oli loppu. Nainen antoi tulla täydeltä laidalta, hävetti hänen puolestaan. Kyllä se vaikuttaa ihmiseen kun huudetaan, oli todella vaisu vaikka kohtelias kun tuli mun vuoro. Itse en harrasta kaupparaivoa, harvoin edes valitan.
Joo ooppas sitten yksin niiden ikävien asiakkaiden kanssa ja joudu kestämään kaikki haukut yksin. Myös sellaisissa asioissa joihin et itse voi vaikuttaa esim. liian vähän työntekijöitä ja sen takia jonot ja odotukset.
P.S. Kyllästynyt asiakkaiden ymmärtämättömyyteen