Aasiakas oli tehnyt valituksen minusta
En kuulemma ollut osannut keittää edes kahvia oikein. Olin hidas, laiska, osaamaton ja tyhmä. En osannut taikoa hänelle valikoimaan kuulumattomia tuotteita enkä antamaan alennusta, kun hänen mielestään oli liian kallista. Oi, miten ammattitaidoton olenkaan.
Kommentit (31)
Olisin käskenyt sen mennä muualle.
Mita mita sina sanoa? Onko kahvissani jotain vikana?
Sehän oli vain yksi asiakas. Uusia tulee aina.
Vain kanta-asiakkaiden mielipiteillä on merkitystä.
valitusta tärkeämpää on, miten kävitte asian läpi esimiehesi kanssa.
Vaikka se olisi kuinka turha tai epäoikeudenmukainen niin silti se on reklamaatio. On hyvä käydä esimiehen kanssa asia läpi, miten vastaavassa tilanteessa toimitaan ja pysytään rauhallisena ja asiallisena vaikka asiakas olisi kuinka väärässä ja rasittava. Myös esimiehen tuki ja ymmärrys tällaisissa tilanteissa on tärkeää.
me käytiin vähänaikaa sitten ostamassa aamupalaa bensaasemalta kello 6 ja se heppu joka teki ne leivät oli aivan unessa. Kesti todella kauan tehd ne leivät ja mieheltä meni hermot kun se uusavuttomana kyseli kaikkea että "öööö meil ei oo enää tota juustoo jäljel..." . Mut mun mies on ihana ja kohtelias ni se vaan sano nätisti ett no älä sit laita sitä juustoa. Autossa sit pärräs sitä xd
NIIIn ett ymmärrän asiakkaankin näkökulman, ja ehkä sä sit olet ollut hidas niinkuin toikin hyypiö.
Mun kommentti, jossa olin erimieltä apn kanssa on poistettu xD
Ap varmaan tehnyt ilmon tai jotain?
Olen siis varma ett apn pitäisi katsoa peiliin. Ei kestä näköjään mitään kritiikkiä.
Vierailija kirjoitti:
me käytiin vähänaikaa sitten ostamassa aamupalaa bensaasemalta kello 6 ja se heppu joka teki ne leivät oli aivan unessa. Kesti todella kauan tehd ne leivät ja mieheltä meni hermot kun se uusavuttomana kyseli kaikkea että "öööö meil ei oo enää tota juustoo jäljel..." . Mut mun mies on ihana ja kohtelias ni se vaan sano nätisti ett no älä sit laita sitä juustoa. Autossa sit pärräs sitä xd
NIIIn ett ymmärrän asiakkaankin näkökulman, ja ehkä sä sit olet ollut hidas niinkuin toikin hyypiö.
No näytä sinä esimerkkiä, miten tehdään täytetty leipä erikoistoiveilla(ainekset pitää hakea erikseen) ja pari erikoiskahvia alle minuutissa. Lisäksi se, miten laskutetaan ennen kuin aasiakas edes itse tietää, mitä haluaa.
Koita olla välittämättä ja anna mennä ohi, kuin "vesi sorsan selästä". Kaikkia ei voi aina miellyttää. Tee itsellesi palvelus ja unohda koko juttu, älä vaivaa mieltäsi asialla enää.
Onneksi teen tätä työtä vain kesätyönä ja muuten keikkaluonteisena. Kummasti tuo lisää intoa opiskeluun.
Työkaveri samassa duunissa on joskus käskenyt asiakkaita painumaan helvettiin, jos koko homma on ollut ihan asiatonta.
Paksu nahka tosiaan. Yksi täällä jäi aggressiivisesti tuijottamaan, että valehtelen. Kerroin englanniksi, etten osaa hänen puhumaansa kieltä. Kollega käänsi myöhemmin, kun kuuli tilanteen. Oli itse kiireinen muissa asioissa. Asiakas vielä oli silminnähden humalassa ja minä yksin tilanteessa.
No onhan se totta, että hidas asiakaspalvelu on kyllä tosi ärsyttävää. Jos ap todellakin olet hitaalla käyvää sorttia, olisiko siihen mahdollista kiinnittää huomiota? Ei kaikilla asiakkailla ole aikaa minuuttikaupalla odotella josko myyjä saa simppelimmätkin hommat tehtyä.
Meidän puljussa heitettiin asiakaspalautteet roskiin lukemisen ja nauramisen jälkeen. Ei todellakaan mennyt korporaation ylimpään johtoon. Siellä oli vaikka mitä hullua. Kaikkimullehetinyt. Oli ihan yleinen käytäntö. Esimiehet olivat tehneet aikoinaan samoja töitä, joten tiesivät mitä se on.
Aamupala huoltoasemalla! Et kai todella kuvittele, että siellä voi esittää vaatimuksia. Haloo!!
Itse en ainakaan edes kuuntele mokoma raivotautisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
me käytiin vähänaikaa sitten ostamassa aamupalaa bensaasemalta kello 6 ja se heppu joka teki ne leivät oli aivan unessa. Kesti todella kauan tehd ne leivät ja mieheltä meni hermot kun se uusavuttomana kyseli kaikkea että "öööö meil ei oo enää tota juustoo jäljel..." . Mut mun mies on ihana ja kohtelias ni se vaan sano nätisti ett no älä sit laita sitä juustoa. Autossa sit pärräs sitä xd
NIIIn ett ymmärrän asiakkaankin näkökulman, ja ehkä sä sit olet ollut hidas niinkuin toikin hyypiö.
No näytä sinä esimerkkiä, miten tehdään täytetty leipä erikoistoiveilla(ainekset pitää hakea erikseen) ja pari erikoiskahvia alle minuutissa. Lisäksi se, miten laskutetaan ennen kuin aasiakas edes itse tietää, mitä haluaa.
En ole äskeinen kirjoittaja. En ole koskaan valittanut asiakaspalvelusta. En ole koskaan työskennellyt asiakaspalvelijana tai ravintola-alalla.
Mutta voileipiä olen tehnyt, samoin nähnyt erilaisia voileivän tekijöitä ja asiakaspalvelijoita omassa elämässäni. Osaan erottaa hyvän huonosta. Putkimiehestäkin olen jopa reklamoinut, vaikka en itse ole putkimies.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se totta, että hidas asiakaspalvelu on kyllä tosi ärsyttävää. Jos ap todellakin olet hitaalla käyvää sorttia, olisiko siihen mahdollista kiinnittää huomiota? Ei kaikilla asiakkailla ole aikaa minuuttikaupalla odotella josko myyjä saa simppelimmätkin hommat tehtyä.
Myyjä periaatteessa vain myy ja tuotteet ovat valmiina. Jos tulee heti liikkeen auettua voi joutua odottamaan sämpylöitään hetken. Usein työt on suunniteltu niin, että ensimmäisenä tuleva tekee alkuvalmistelut samalla, kun avaa puljun. Mitä kamalaa on odottamisessa?
Onko teillä kotonakin niin, kun heräät ja laitat kahvin tulelle ja alat ottaa aamupalatarvikkeita, niin joku on jo hätyyttämässä, että heti pitäisi olla?
Mä annan aasiakkaalle kyllä palautteen ihan heti.
Lopen kyllästynyt vittuiluun...asiattomaan varsinkin.
Ja ei, en pelkää potkuja, kun oon vaan harrastuksen vuoksi duunissa....
Musta on kivaa kuunnella ensin se vittuilu ja sitten latasta takaisin...huomaa kyllä että perille menee, varsinkin sen jälkeen kun sille aasille sanoo, että rajansa se on silläkin mitä tarvitsee kuunnella...asiattomuuksista. Jos ei tahti muutu, niin soittaa sitten uudestaan kun osaa käyttäytyä...:)
Yks saatanan hullu soittaa aina ja vain kännissä....no, sitä ei kuunnella yhtään...sanotaan vaan suoraan, että kännissä et tänne soittele ja kokeillaan huomena uusiksi.
Yks saamarin mielipuolimummo saa luurin korvaansa heti, jos puhelu sieltä päästä alkaa vittuilulla ja ei, pomokaan ei ota sen puheluita vastaan...pitää vissiin laittaa sen numero estolistalle :) siitähän se riemu repeäisi....
Hahhaaaaaa
Perussettiä. Älä välitä. Kasvata aspan paksu nahka ja nauti niistä asiakkaista jotka arvostaa ja jotka on normaaleja. Niiden voimalla jaksat ne sitruunaturvatkin.