Aasiakas oli tehnyt valituksen minusta
En kuulemma ollut osannut keittää edes kahvia oikein. Olin hidas, laiska, osaamaton ja tyhmä. En osannut taikoa hänelle valikoimaan kuulumattomia tuotteita enkä antamaan alennusta, kun hänen mielestään oli liian kallista. Oi, miten ammattitaidoton olenkaan.
Kommentit (31)
Me pidetään ihan ns. sisäistä lokikirjaa todella ikävistä asiakkaista ja tapahtumista. Myös huumorijuttuja. Silloin kun ottaa oikein päähän, niitä on hauska lukea ja jaksaa taas. Kenellä oli pahin.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se totta, että hidas asiakaspalvelu on kyllä tosi ärsyttävää. Jos ap todellakin olet hitaalla käyvää sorttia, olisiko siihen mahdollista kiinnittää huomiota? Ei kaikilla asiakkailla ole aikaa minuuttikaupalla odotella josko myyjä saa simppelimmätkin hommat tehtyä.
Minun mielestäni hitaalla käy ennemminkin se, joka ei ymmärrä, että joitain asioita ei nyt vaan voi tehdä nopeammin, kuin mitä siihen menee aikaa. Ei ne leivät paistu sen nopeammin, jos paistoaika on 10min, vaikka kuinka huutaisit sille uunille. Kukaan ei myöskään pakota odottamaan, aina voi poistua esimerkiksi kotiin.
Olen kerran huutanut asiakkaalle takaisin, yhdessä pomon kanssa. Auttoi.
Mä olen tämän kesän ajan ollut työpaikkaruokalassa töissä. Siellä ei onneksi ole kuin yksi hankalampi tapaus.
Toisinaan en osaa keittää kahvia. Puurossa on liikaa/liian vähän suolaa. Tarjolla oli hienoa sokeria ja palasokeria, mun vikahan se oli, kun se väärää laittoi kahviinsa.
Olen tyhmä. Ainiin, ja ruokalan lattiakin on tosi paskanen. (kyllä on, hieman kulunut, peruspesu on tulossa ensi viikolla, muutenkin ei vaikuta minuun, kun siivousfirma sen hoitaa muutenkin päivittäin)
Duunikaveri oli tullut toiselta osastolta tuonne keittiöön, niin tuo kullanmuru sitten haukkui tämän pystyyn. "v^tun jengi petturi!" "osastoa ei noin vaan vaihdeta!!" "tommoset petturit pitäs viedä saunan taakse!" Alettiin jo miettimään, että pitäisikö tuo uhkaus ottaa oikeasti tosissaan.
Toisaalta tuosta huoltamoasema-aamiaisesta. On työnantajan asia palkata ja järjestää aikataulut niin, että se ruoka on tarjolla, kun vellikello soi. Kesäapulaisten kanssa pitää vähän asiakkaankin kyllä joustaa. Ahkeria nuoria yleensä, tekevät sentään töitä ja onnistuivat sellaisen vielä saamaan. Ei kaikkea rutiinia opi heti.
Jokainen joka on ollut asiakaspalvelutehtävissä töissä tai on, tietää kyllä. Aasiakkaihin mahtuu kaikenkirjava sateenkaari.
No jos joku ruoka on loppu, niin ei se yleensä sen työntekijän syytä ole.
Aasiakaspalautteet on ihan parhaita. Siis vitseinä.
Vierailija kirjoitti:
Mun kommentti, jossa olin erimieltä apn kanssa on poistettu xD
Ap varmaan tehnyt ilmon tai jotain?
Olen siis varma ett apn pitäisi katsoa peiliin. Ei kestä näköjään mitään kritiikkiä.
Minä olen varma että sinulla on ongelmia luetun ymmärtämisessä. Aasiakashan valitti mm. siitä ettei paikassa ollut jotain mikä ei valikoimaan kuulunut. Miten ihmeessä saat käännettyä sen niin että ap:n pitäisi katsoa peiliin?
Joillakin ihmisillä nyt on mielestään oikeus purkaa pahaa mieltään aspan niskaan. Sinä taidat kuulua siihen joukkoon. Asiakaspalvelija ei ole ali-ihminen tai sylkykuppi.
ohis
Tyypillinen mielensäpahoittaja ja maailman omistaja.
Itse olen tämän päivää toipunut eräältä aasiakkaalta eilen saamastani "palautteesta". Ammattitaitoon liittyvä palaute on ok, mutta henkilökohtaisuuksiin meneminen on asiatonta ja törkeää. Varsinkin kun sillä ei ole mitään tekemistä kyseisen tilanteen kanssa. Jos minulle on annettu tietyt ohjeet, joiden puitteissa toimia, en voi asiakkaan mieliksi toimia toisin ja mitkään pahoittelut ja kohteliaisuudet ei tunnu riittävän. Minulla on koulutus alalle, olen hyvä työssäni, mutta jälleen kerran mietin olevani väärässä työpaikassa. Joskus hyvät asiakkaat vielä kumosivat sen yhden kusipään, mutta nykyään tuntuu että noita kusipäitä ensinnäkin on entistä enemmän ja toiseksi mulla alkaa olla mitta täynnä kuinka paljon pystyn ottamaan henkilökohtaisia loukkauksia vastaan. Aina puhutaan kuinka nykynuoriso ei osaa käyttäytyä, mutta kyllä se on just toisin päin: kohteliaimmat asiakkaat löytyy nuorista, nuorista aikuisista ja keski-ikää lähestyvistä. Pahimpia ovat ne viittäkymppiä hipovat ja siitä ylöspäin kunnes taas iäkkäät osaavat hyvän käytöksen.
Mä olen kyllä kauniisti kysynyt, että saisiko leivän pelkällä juustolla ja rehuilla. Aina on onnistunut. T. Kasvissyöjä.