Asiakasreklamaatio liian isoista kengistä
Luin tänään töissä liikkeemme saamaa sähköpostipalautetta viime kuulta. Olin tukehtua kahviini kun törmäsin erään asiakkaan antamaan palautteeseen/reklamaatioon tilanteessa, jossa itse olin ollut osallisena.
Asiakas kirjoitti palautetta siitä, että oli ostanut puoli numeroa liian isot kengät, oli niitä sovittanut ja todennut itsekin ne hyviksi jalkaan. Palasi n. 5minuutin kuluttua takaisin huomattuaan, että kengät olivat puoli numeroa isommat kuin ne entiset samanlaiset mitkä hän omisti jo entuudestaan. Oletti että myyjä antanut vääränkokoiset kengät mukaan. Tarkistettiin varastotilanne ja todettiin että sitä puolta numeroa pienempää ei ole varastossa ollutkaan, asiakas oli siis sovittanut kengät, todennut ne hyviksi ja maksanut ne.
Palautetta laittoi mielipahastaan ja että olisi edes sukat pitänyt saada hyvitykseksi.
Siis.... anteeksi, haluat sukat hyvitykseksi kun ostit itsellesi sopivat kengät?
Anna mun kaikki kestää 😂
Kommentit (25)
Tuttua.. niin tuttua. Paljon asiakkaita, jotka ostavat sokeasti aina vain samaa kokoa, vaikka eri valmistajilla voi olla eri mitoitus. Menee pasmat sekaisin kun "aina oon ollut kokoa 38, en varmasti osta tästä tätä kokoa 39 vaikka 38 puristaa ja kiristää"
Olin töissä ravintolassa. Satuin olemaan kassalla kun siihen tuli asiakas jota en itse ollut palvelut valittamaan kuinka ruoan lisuke on kylmää. Tarjosi totta kai tilalle uutta mutta tämä vastaa "en halua kun söin sen jo".
Olisi halunnut ilmaisen jälkiruoan tilalle. Kappas kun vuoropäällikkö joka aika paljon pidempään oli tehnyt työtä kieltäytyi antamasta koska kulemma ihan tavallista että ruoka syödään pois ja sitten valitetaan jälkiruoan toivossa.
Mulle asiakas reklamoi parasta ennen päiväyksen ylittäneen suklaapatukan johon oli jostain syystä jäänyt laittamatta ale merkintä. Näillä parasta ennen päiväyksen ylittäneillä makeisilla on 30päivän myyntiaika, mutta päiväyksen umpeutuminen pitää huomioida hinnassa.
Asiakas saapuu kassalle:
-Oli kyllä pettymys tämä 1,10€
-Mikäs tässä on hätänä?
-*kaivaa kuitin ja lätkäisee sen ja suklaapatukan tiskiin* TÄSSÄ ON PÄIVÄYS MENNYT!
-*tutkin kuittia ja patukkaa* Ihan oikeassa olet, tässä on pari viikkoa sitten mennyt päiväys, tähän on jostain syystä jäänyt merkitsemättä alennus mutta ihan syötävää tämä on. Parasta ennen päiväys merkitsee sitä että siihen asti luvataan laadun pysyvän hyvänä, mutta sen..
-OLISIN VOINUT SAADA RUOKAMYRKYTYKSEN
-*???*
-RUOKAMYRKYTYKSEN!!! YMMÄRRÄTKÖ?!
-Hmm.. ymmärrän, mutta ei tästä kyllä..
-Haluan hyvityksen!!
-Selvä, tietysti. Tätä samaa patukkaa ei valitettavasti enää ole valikoimassa, tämä kun on sesonkituote. Voitte toki valita tilalle toisen samanhintaisen patukan tai annan teille rahat takaisin.
-Siis mitä?! Eikö tästä voisi edes lahjakortin laittaa, vaikkapa 10€?!
-*?? Mikä lahjakortti? Ei meidän liikkeeseen ole sellaisia* Niin, meille ei ole lahjakortteja olemassa, eikä minulla ole valtuuksia lähteä tekemään tämän suurempia hyvityksiä
-Olisi pitänyt arvata!! Olisi pitänyt HETI laittaa reklamaatio suoraan valmistajalle, HE kyllä olisivat hyvittäneet.
-En kyllä tiedä miten valmistaja meidän liikkeen virheen voisi..
-ON HYVITTÄNYT ENNENKIN KUN PRISMASSA KÄVI SAMALLA TAVALLA!
-*käykö sulle näin usein?* ahaa no selvä.. tämä nyt kuitenkin on ainoa mitä voin hyväksenne tehdä, voit varmaan olla sitten sinne valmistajaan yhteydessä...?
-Minä kerron kaikille että tämä paikka myy TÄYTTÄ PASKAA!! TÄYTTÄ PASKAA!!!
-*😂😂*
Annan asiakkaalle rahallisen hyvityksen, hän marssii ulos ovesta kävelykadulle ja huutaa "TÄÄLLÄ EI KANNATA ASIOIDA, PASKAA PALVELUA JA NE MYY PASKAA!!", mulkaisee vihaisesti minua ja häipyy. Tilannetta vierestä seurannut herrasmies tulee anteeksipyytävän näköisenä kassalle ja sanoo "Jos sua yhtään lohduttaa ni mä oisin voinu ottaa sen toisen suklaapatukan" ♡ nauroin sisäisesti. Ei tullut reklamaatiota jälkeenpäin.
Up, lisää! Toi suklaapatukka oli hauska
Nyt kun näitä tosi-tv sarjoja tehdään jos mistäkin alasta niin olisipa hauskaa seurata Prisman kassan arkipäivää. Se olis sosiaalip*rnoa parhaimmillaan, sen verran paljon kuulee ja näkee näistä :D
Kuvitelkaa nyt, kun kuvausryhmä pyörii siellä Prismassa ja tulee hälytys että "Kassalla 12 on tyytymätön asiakas" siellä joku naama punaisena huutamassa ja kuvausryhmä iskee siihen paikalle. Mikähän olis reaktio :D
Ottaen huomioon minkälaista kuraa Suomessa myydään kalliilla hinnalla on huvittavaa että myyjät aina kuvittelevat reklamaation tekevän asiakkaan olevan väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun näitä tosi-tv sarjoja tehdään jos mistäkin alasta niin olisipa hauskaa seurata Prisman kassan arkipäivää. Se olis sosiaalip*rnoa parhaimmillaan, sen verran paljon kuulee ja näkee näistä :D
Kuvitelkaa nyt, kun kuvausryhmä pyörii siellä Prismassa ja tulee hälytys että "Kassalla 12 on tyytymätön asiakas" siellä joku naama punaisena huutamassa ja kuvausryhmä iskee siihen paikalle. Mikähän olis reaktio :D
No olis kyllä tylsin ohjelma ikinä, ei kaupan kassalla yleensä tapahdu kyllä yhtään mitään. Sitä samaa että jogurtin kannessa on reikä ja banaanit on punnitsematta.
Ehkä kerran kolmessa kuukaudessa tapahtuu jotain mielenkiintoisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon minkälaista kuraa Suomessa myydään kalliilla hinnalla on huvittavaa että myyjät aina kuvittelevat reklamaation tekevän asiakkaan olevan väärässä.
Kas, enpäs ole itse tällaiseen törmännyt. Asiakkaat hyvitetään aina asianmukaisella tavalla silloin kun siihen oikeasti on tarve. Näkisitpä vain kuinka paljon yritetään reklamoida joko vuosia vanhoja normaalissa käytössä kuluneita vaatteita (mikä vaate on ikuinen?), tai tuotteita joita ei ole kohdeltu asianmukaisella tavalla, itse väännetty, käännetty, rikottu tai vaatteiden osalta pilattu pesemällä väärin. Ei se kauppa hyvitä sun omaa mokaa, eikä minkään ketjun ohjeistus ole että jos asiakas reklamoi pilaantuneen tuotteen, tulee tälle kirjoittaa monta kertaa tuotteen hintaa suurempi korvaus. Näin jos toimittaisiin, saisit maksaa ruuastasi ja tuotteistasi vieläkin kovempaa hintaa.
"Olemme hyvin pahoillamme, että liikkeemme on myynyt sinulle sopivan kokoiset kengät. Tämä ei todellakaan ole linjauksemme. Laitathan vielä yhteystietosi, niin voimme lähettää sinulle korvaukseksi pienemmät kengät ja sukat. Mukavaa kesän jatkoa sinulle ja toivottavasti mielipahastasi huolimatta asioit meillä myös jatkossa!"
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon minkälaista kuraa Suomessa myydään kalliilla hinnalla on huvittavaa että myyjät aina kuvittelevat reklamaation tekevän asiakkaan olevan väärässä.
Saisiko tästä jonkun esimerkin kun en ketjussa kirjottaineilta sellaista löytänyt että ite olisi ollut viallinen ja aspa väittää asiakkaan oleen väärässä.
Kohta tulee näpäyttelijä apn työpaikalle ja ostaa yhden kengän kerrallaan ettei ap saa bonuksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon minkälaista kuraa Suomessa myydään kalliilla hinnalla on huvittavaa että myyjät aina kuvittelevat reklamaation tekevän asiakkaan olevan väärässä.
Kas, enpäs ole itse tällaiseen törmännyt. Asiakkaat hyvitetään aina asianmukaisella tavalla silloin kun siihen oikeasti on tarve. Näkisitpä vain kuinka paljon yritetään reklamoida joko vuosia vanhoja normaalissa käytössä kuluneita vaatteita (mikä vaate on ikuinen?), tai tuotteita joita ei ole kohdeltu asianmukaisella tavalla, itse väännetty, käännetty, rikottu tai vaatteiden osalta pilattu pesemällä väärin. Ei se kauppa hyvitä sun omaa mokaa, eikä minkään ketjun ohjeistus ole että jos asiakas reklamoi pilaantuneen tuotteen, tulee tälle kirjoittaa monta kertaa tuotteen hintaa suurempi korvaus. Näin jos toimittaisiin, saisit maksaa ruuastasi ja tuotteistasi vieläkin kovempaa hintaa.
Tarkoitin kyllä että myyjät -kuten sinä - tällä palstalla kertovat vain tuollaisista ääritapauksista. Itselleni ei ole koskaan tullut mieleenkään tehdä epäasiallista reklamaatiota. Mutta valitettavasti suurin osa myydystä tavarasta alkaa olla niin heikkolaatuista että hirvittää.
Mutta mitäs mieltä olet tällaisista tuotteista? Onko niistä reklamoija sinusta väärässä?
1. Ostin uuden käsineet, jotka laitoin käteeni kaupassa. Uudet käsineet hajosivat n. 10 metrin päässä kaupan ovelta.
2. Kallis villakangastakki, josta hajosi vuori ensimmäisellä käyttöviikolla, koska materiaali on ilmeisesti niin huonolaatuista.
3. Tabletti, jota ei saatu valmistusvirheen takia toimimaan kunnolla 12 kuukauden aikana. Sainhan siitä rahat lopulta takaisin, mutta entäs kaikki ne ongelmat, joita koitui tuon vuoden aikana, kuka ne korvaa? Laitehan oli hankittu työmatkoja varten. En voi tehdä niitä matkoja uudestaan uuden laitteen kera.
4. Paitapusero, jossa toinen hiha on kapeampi kuin toinen.
5. Lounassalaatti, jossa on pohjalla pari desiä vettä.
Mutta varmaan olen sun mielestä kamala epäasiallinen asiakas, jos reklamoin näistä. Just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon minkälaista kuraa Suomessa myydään kalliilla hinnalla on huvittavaa että myyjät aina kuvittelevat reklamaation tekevän asiakkaan olevan väärässä.
Kas, enpäs ole itse tällaiseen törmännyt. Asiakkaat hyvitetään aina asianmukaisella tavalla silloin kun siihen oikeasti on tarve. Näkisitpä vain kuinka paljon yritetään reklamoida joko vuosia vanhoja normaalissa käytössä kuluneita vaatteita (mikä vaate on ikuinen?), tai tuotteita joita ei ole kohdeltu asianmukaisella tavalla, itse väännetty, käännetty, rikottu tai vaatteiden osalta pilattu pesemällä väärin. Ei se kauppa hyvitä sun omaa mokaa, eikä minkään ketjun ohjeistus ole että jos asiakas reklamoi pilaantuneen tuotteen, tulee tälle kirjoittaa monta kertaa tuotteen hintaa suurempi korvaus. Näin jos toimittaisiin, saisit maksaa ruuastasi ja tuotteistasi vieläkin kovempaa hintaa.
Tarkoitin kyllä että myyjät -kuten sinä - tällä palstalla kertovat vain tuollaisista ääritapauksista. Itselleni ei ole koskaan tullut mieleenkään tehdä epäasiallista reklamaatiota. Mutta valitettavasti suurin osa myydystä tavarasta alkaa olla niin heikkolaatuista että hirvittää.
Mutta mitäs mieltä olet tällaisista tuotteista? Onko niistä reklamoija sinusta väärässä?
1. Ostin uuden käsineet, jotka laitoin käteeni kaupassa. Uudet käsineet hajosivat n. 10 metrin päässä kaupan ovelta.
2. Kallis villakangastakki, josta hajosi vuori ensimmäisellä käyttöviikolla, koska materiaali on ilmeisesti niin huonolaatuista.
3. Tabletti, jota ei saatu valmistusvirheen takia toimimaan kunnolla 12 kuukauden aikana. Sainhan siitä rahat lopulta takaisin, mutta entäs kaikki ne ongelmat, joita koitui tuon vuoden aikana, kuka ne korvaa? Laitehan oli hankittu työmatkoja varten. En voi tehdä niitä matkoja uudestaan uuden laitteen kera.
4. Paitapusero, jossa toinen hiha on kapeampi kuin toinen.
5. Lounassalaatti, jossa on pohjalla pari desiä vettä.
Mutta varmaan olen sun mielestä kamala epäasiallinen asiakas, jos reklamoin näistä. Just.
Kuka tässä ketjussa tai ylipäätään missään on väittänyt, että kaikki reklamaatiot ovat turhia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon minkälaista kuraa Suomessa myydään kalliilla hinnalla on huvittavaa että myyjät aina kuvittelevat reklamaation tekevän asiakkaan olevan väärässä.
Kas, enpäs ole itse tällaiseen törmännyt. Asiakkaat hyvitetään aina asianmukaisella tavalla silloin kun siihen oikeasti on tarve. Näkisitpä vain kuinka paljon yritetään reklamoida joko vuosia vanhoja normaalissa käytössä kuluneita vaatteita (mikä vaate on ikuinen?), tai tuotteita joita ei ole kohdeltu asianmukaisella tavalla, itse väännetty, käännetty, rikottu tai vaatteiden osalta pilattu pesemällä väärin. Ei se kauppa hyvitä sun omaa mokaa, eikä minkään ketjun ohjeistus ole että jos asiakas reklamoi pilaantuneen tuotteen, tulee tälle kirjoittaa monta kertaa tuotteen hintaa suurempi korvaus. Näin jos toimittaisiin, saisit maksaa ruuastasi ja tuotteistasi vieläkin kovempaa hintaa.
Tarkoitin kyllä että myyjät -kuten sinä - tällä palstalla kertovat vain tuollaisista ääritapauksista. Itselleni ei ole koskaan tullut mieleenkään tehdä epäasiallista reklamaatiota. Mutta valitettavasti suurin osa myydystä tavarasta alkaa olla niin heikkolaatuista että hirvittää.
Mutta mitäs mieltä olet tällaisista tuotteista? Onko niistä reklamoija sinusta väärässä?
1. Ostin uuden käsineet, jotka laitoin käteeni kaupassa. Uudet käsineet hajosivat n. 10 metrin päässä kaupan ovelta.
2. Kallis villakangastakki, josta hajosi vuori ensimmäisellä käyttöviikolla, koska materiaali on ilmeisesti niin huonolaatuista.
3. Tabletti, jota ei saatu valmistusvirheen takia toimimaan kunnolla 12 kuukauden aikana. Sainhan siitä rahat lopulta takaisin, mutta entäs kaikki ne ongelmat, joita koitui tuon vuoden aikana, kuka ne korvaa? Laitehan oli hankittu työmatkoja varten. En voi tehdä niitä matkoja uudestaan uuden laitteen kera.
4. Paitapusero, jossa toinen hiha on kapeampi kuin toinen.
5. Lounassalaatti, jossa on pohjalla pari desiä vettä.
Mutta varmaan olen sun mielestä kamala epäasiallinen asiakas, jos reklamoin näistä. Just.
Miksi yleistät sitten että "huvittavaa että myyjät aina kuvittelevat reklamaation tekevän asiakkaan olevan väärässä." Nuo esittämäsi asiat ovat reklamaatio aiheita, ja itsekin töissä olen joskus ottanut vastaan reklaamatioita vasta liikkeestä ostetuista tuotteista, ihan mielelläni olen hyvityksen antanut heti eli uudet tilalle tai rahallinen korvaus (tuotteen hinnan verran). Ei asiakas ole "aina väärässä", mutta kun on olemassa röyhkeitä tapauksia, jotka tulevat reklamoimaan itse tuhoamiaan tuotteita vaatien suureen ääneen korvausta. Joskus on myös maahantuojan ohjeistus ettei voida hyvittää heti, vaan tuote täytyy lähettää heille tarkastettavaksi. Joskus on jo kassalla nähty että tuote on tahallisesti rikottu, maahantuoja todennut saman ja asiakas ei ole saanut hyvitystä tästä syystä. Kuten sanoin, reklamaatio on oikeutettu silloin kun sille on tarve, ja se hyvitetään asianmukaisella tavalla (sama tai vastaava tuote (usein myös vastaavissa tuotteissa jos korkeampi hinta, hyvitetään vanhan hinnalla)), tai rahallinen hyvitys. Vai siis oletko reklamoinut esittämäsi tapaukset saamatta hyvitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon minkälaista kuraa Suomessa myydään kalliilla hinnalla on huvittavaa että myyjät aina kuvittelevat reklamaation tekevän asiakkaan olevan väärässä.
Kas, enpäs ole itse tällaiseen törmännyt. Asiakkaat hyvitetään aina asianmukaisella tavalla silloin kun siihen oikeasti on tarve. Näkisitpä vain kuinka paljon yritetään reklamoida joko vuosia vanhoja normaalissa käytössä kuluneita vaatteita (mikä vaate on ikuinen?), tai tuotteita joita ei ole kohdeltu asianmukaisella tavalla, itse väännetty, käännetty, rikottu tai vaatteiden osalta pilattu pesemällä väärin. Ei se kauppa hyvitä sun omaa mokaa, eikä minkään ketjun ohjeistus ole että jos asiakas reklamoi pilaantuneen tuotteen, tulee tälle kirjoittaa monta kertaa tuotteen hintaa suurempi korvaus. Näin jos toimittaisiin, saisit maksaa ruuastasi ja tuotteistasi vieläkin kovempaa hintaa.
Tarkoitin kyllä että myyjät -kuten sinä - tällä palstalla kertovat vain tuollaisista ääritapauksista. Itselleni ei ole koskaan tullut mieleenkään tehdä epäasiallista reklamaatiota. Mutta valitettavasti suurin osa myydystä tavarasta alkaa olla niin heikkolaatuista että hirvittää.
Mutta mitäs mieltä olet tällaisista tuotteista? Onko niistä reklamoija sinusta väärässä?
1. Ostin uuden käsineet, jotka laitoin käteeni kaupassa. Uudet käsineet hajosivat n. 10 metrin päässä kaupan ovelta.
2. Kallis villakangastakki, josta hajosi vuori ensimmäisellä käyttöviikolla, koska materiaali on ilmeisesti niin huonolaatuista.
3. Tabletti, jota ei saatu valmistusvirheen takia toimimaan kunnolla 12 kuukauden aikana. Sainhan siitä rahat lopulta takaisin, mutta entäs kaikki ne ongelmat, joita koitui tuon vuoden aikana, kuka ne korvaa? Laitehan oli hankittu työmatkoja varten. En voi tehdä niitä matkoja uudestaan uuden laitteen kera.
4. Paitapusero, jossa toinen hiha on kapeampi kuin toinen.
5. Lounassalaatti, jossa on pohjalla pari desiä vettä.
Mutta varmaan olen sun mielestä kamala epäasiallinen asiakas, jos reklamoin näistä. Just.
4. Paitapusero, jossa toinen hiha on kapeampi kuin toinen.
Etkö sä sovittanut sitä päälles ennen ostopäätöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon minkälaista kuraa Suomessa myydään kalliilla hinnalla on huvittavaa että myyjät aina kuvittelevat reklamaation tekevän asiakkaan olevan väärässä.
Kas, enpäs ole itse tällaiseen törmännyt. Asiakkaat hyvitetään aina asianmukaisella tavalla silloin kun siihen oikeasti on tarve. Näkisitpä vain kuinka paljon yritetään reklamoida joko vuosia vanhoja normaalissa käytössä kuluneita vaatteita (mikä vaate on ikuinen?), tai tuotteita joita ei ole kohdeltu asianmukaisella tavalla, itse väännetty, käännetty, rikottu tai vaatteiden osalta pilattu pesemällä väärin. Ei se kauppa hyvitä sun omaa mokaa, eikä minkään ketjun ohjeistus ole että jos asiakas reklamoi pilaantuneen tuotteen, tulee tälle kirjoittaa monta kertaa tuotteen hintaa suurempi korvaus. Näin jos toimittaisiin, saisit maksaa ruuastasi ja tuotteistasi vieläkin kovempaa hintaa.
Tarkoitin kyllä että myyjät -kuten sinä - tällä palstalla kertovat vain tuollaisista ääritapauksista. Itselleni ei ole koskaan tullut mieleenkään tehdä epäasiallista reklamaatiota. Mutta valitettavasti suurin osa myydystä tavarasta alkaa olla niin heikkolaatuista että hirvittää.
Mutta mitäs mieltä olet tällaisista tuotteista? Onko niistä reklamoija sinusta väärässä?
1. Ostin uuden käsineet, jotka laitoin käteeni kaupassa. Uudet käsineet hajosivat n. 10 metrin päässä kaupan ovelta.
2. Kallis villakangastakki, josta hajosi vuori ensimmäisellä käyttöviikolla, koska materiaali on ilmeisesti niin huonolaatuista.
3. Tabletti, jota ei saatu valmistusvirheen takia toimimaan kunnolla 12 kuukauden aikana. Sainhan siitä rahat lopulta takaisin, mutta entäs kaikki ne ongelmat, joita koitui tuon vuoden aikana, kuka ne korvaa? Laitehan oli hankittu työmatkoja varten. En voi tehdä niitä matkoja uudestaan uuden laitteen kera.
4. Paitapusero, jossa toinen hiha on kapeampi kuin toinen.
5. Lounassalaatti, jossa on pohjalla pari desiä vettä.
Mutta varmaan olen sun mielestä kamala epäasiallinen asiakas, jos reklamoin näistä. Just.
Kuka tässä ketjussa tai ylipäätään missään on väittänyt, että kaikki reklamaatiot ovat turhia?
Kun kaikki ei ymmärrä että on olemassa ihan aiheellisia reklamaatioita ja sitten niitä täysin järjettömiä ja aiheettomia.
Itse tein viime viikolla reklamaation ostamastani viallisesta tuotteesta, kun kotona vasta virheen huomasin, ja sain uuden ja virheettömän tilalle. Myyjä oli asiallinen ja pahoitteli asiaa, olin oikein tyytyväinen tähän. En edes muista milloin olen sitä ennen joutunut jostakin valittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon minkälaista kuraa Suomessa myydään kalliilla hinnalla on huvittavaa että myyjät aina kuvittelevat reklamaation tekevän asiakkaan olevan väärässä.
Kas, enpäs ole itse tällaiseen törmännyt. Asiakkaat hyvitetään aina asianmukaisella tavalla silloin kun siihen oikeasti on tarve. Näkisitpä vain kuinka paljon yritetään reklamoida joko vuosia vanhoja normaalissa käytössä kuluneita vaatteita (mikä vaate on ikuinen?), tai tuotteita joita ei ole kohdeltu asianmukaisella tavalla, itse väännetty, käännetty, rikottu tai vaatteiden osalta pilattu pesemällä väärin. Ei se kauppa hyvitä sun omaa mokaa, eikä minkään ketjun ohjeistus ole että jos asiakas reklamoi pilaantuneen tuotteen, tulee tälle kirjoittaa monta kertaa tuotteen hintaa suurempi korvaus. Näin jos toimittaisiin, saisit maksaa ruuastasi ja tuotteistasi vieläkin kovempaa hintaa.
Tarkoitin kyllä että myyjät -kuten sinä - tällä palstalla kertovat vain tuollaisista ääritapauksista. Itselleni ei ole koskaan tullut mieleenkään tehdä epäasiallista reklamaatiota. Mutta valitettavasti suurin osa myydystä tavarasta alkaa olla niin heikkolaatuista että hirvittää.
Mutta mitäs mieltä olet tällaisista tuotteista? Onko niistä reklamoija sinusta väärässä?
1. Ostin uuden käsineet, jotka laitoin käteeni kaupassa. Uudet käsineet hajosivat n. 10 metrin päässä kaupan ovelta.
2. Kallis villakangastakki, josta hajosi vuori ensimmäisellä käyttöviikolla, koska materiaali on ilmeisesti niin huonolaatuista.
3. Tabletti, jota ei saatu valmistusvirheen takia toimimaan kunnolla 12 kuukauden aikana. Sainhan siitä rahat lopulta takaisin, mutta entäs kaikki ne ongelmat, joita koitui tuon vuoden aikana, kuka ne korvaa? Laitehan oli hankittu työmatkoja varten. En voi tehdä niitä matkoja uudestaan uuden laitteen kera.
4. Paitapusero, jossa toinen hiha on kapeampi kuin toinen.
5. Lounassalaatti, jossa on pohjalla pari desiä vettä.
Mutta varmaan olen sun mielestä kamala epäasiallinen asiakas, jos reklamoin näistä. Just.
Kuka tässä ketjussa tai ylipäätään missään on väittänyt, että kaikki reklamaatiot ovat turhia?
Kun kaikki ei ymmärrä että on olemassa ihan aiheellisia reklamaatioita ja sitten niitä täysin järjettömiä ja aiheettomia.
Itse tein viime viikolla reklamaation ostamastani viallisesta tuotteesta, kun kotona vasta virheen huomasin, ja sain uuden ja virheettömän tilalle. Myyjä oli asiallinen ja pahoitteli asiaa, olin oikein tyytyväinen tähän. En edes muista milloin olen sitä ennen joutunut jostakin valittamaan.
No ei näköjään ymmärrä -.- ihanaa kuitenkin että itse koit saaneesi kohtuullisen korvauksen ja olit tyytyväinen :) näitäkin on, jotka kotona virheen huomattuaan vaativat lisähyvitystä mm. Matkakuluista.
8 MINUUTTIA TEHOKASTA PALSTA-AIKAA!! Tahdon lisää näitä!
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Tuttua.. niin tuttua. Paljon asiakkaita, jotka ostavat sokeasti aina vain samaa kokoa, vaikka eri valmistajilla voi olla eri mitoitus. Menee pasmat sekaisin kun "aina oon ollut kokoa 38, en varmasti osta tästä tätä kokoa 39 vaikka 38 puristaa ja kiristää"
Näitä ihmisiä mä en ymmärrä. Samoin vaatekoot, kun henkilö on päättänyt että hän on kokoa 38 hän ostaa sen kokoisen vaatteen, eikä sopivaa kokoa. Itselläni kokonumero vaihtelee niin kengissä kun vaatteissakin, ja nuo koot vaihtelee eri valmistajien tuotteissa yllättävän paljon. Mieluummin ostan sopivan vaatteen, kun eihän kukaan edes näe vaatteen kokonumeroa, mutta huomaa kyllä varmasti jos vaate on minulle väärän kokoinen.
Onko tämä nyt niitä palstalla tavattu jotka ovat kettumaisia ja valittavat kaikesta saadakseen "parempaa palvelua"? Eli olisiko tämä nyt halunnut postissa ne sukat?