Käyttäytyikö maistiaisten tarjoaja ammattimaisesti ruokakaupassa? Pysähdyin kojulle
ja tutkiskelin maistiaisia. Kaksi maistiaista näytti houkuttelevilta, joten kysyin häneltä, saanko ottaa kaksi. Hän sanoi hyvin tuohtuneena, että "Ota nyt sitten".
Minusta tuo ei ollut kovin hyvää asiakaspalvelua. Olisihan hän voinut sanoa ammattitaitoisesti, että "valitettavasti jokainen saa ottaa vain yhden maistiaisen" tai jotenkin muuten nätisti ilmaissut, ettei se sovi, että minä maistan kojusta yhden sijaan kaksi.
Ja noita kojujahan on välillä tyhjilläänkin ja asiakkaat saavat ottaa maistiaisia ilman esittelijän valvontaa. Miksi yhtäkkiä olikin niin kamalaa, että joku ihan pyysi saada ottaa kaksi maistiaista? Olenpa todella huonotapainen!
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Musta oli kerran outoa, kun tarjosi kahta erilaista ja kysyi kumpaa otat. Kyllä mä ostoaikeissa haluaisin maistaa molempia ja päättää vasta sitten, kumpaa otan. No en tykännyt siitä jota maistoin, joten en ostanut. Ehkä toinen olisi maistunut paremmin. Kyse oli maustetuista kalasäilykkeistä.
Juustoportilla joskus käyneenä olen huomannut, että toiset suunnilleen syövät nälkäänsä niitä maistiaisia, sekään ei nyt kovin hyvää käytöstä ole.
Näinpä, ja mitäs jos ihastuisinkin molempiin maistamiini tuotteisiin ja ostaisin niitä? Ei voi olla niin, että jokainen saisi maistaa vain yhtä kojulla olevaa tuotetta. Minusta jokaisella tulisi oikeus ottaa yksi kappale per tuote, koska miten muuten voi tietää, mitä niistä kannattaisi ostaa?
Ap
Luulisi että jokaista sorttia saisi maistaa yhden. Kyllä mä ainakin jokaista eri sorttia yhen otan kyselemättä. Jos on vaan aloittajalle sattunut tuiskasteleva ja nuuka esittelijä ( tuskin maksaa omasta pussistaan maistiaisia, ja vaikka maksaisikin siten että olisi oma firma, luulisi että jokaista lajia saa yhden maistiaisen ottaa).
Mä pokkana maistelen messuilla kaikki sortit esim makuhunajaa, juustoa ja meetvurstia läpi. Jos löydän jotain hyvää niin kyllä sitten ostankin, ettei ne mun kohdalla hukkaan mene kaikki maistelut.
Ap, sun saamat miinuspeukut varmaan johtuu siitä, että osa ei tajunnut eikä viestistäsi käy selkeästi, että tuotteita oli erilaisia. Itse sen tajusin kyllä. Tuo on yllättävän tavallista, että antavat maistaa vain yhtä. Ei se ole myyvää! Olen huomannut nimenomaan niin, että jos on yrittäjä itse, saa maistaa helposti kaikkia. Joutuuko edustajat maksamaan järjestämänsä maistiaiset sitten itse? Eivätkä saa provikkaa?
Olet yliherkkä ja ylitulkitset aivan normaalia tilannetta.
Asiakkaalle tuhahtelu ei tietenkään ole hyvää asiakaspalvelua, vaikka asiakas tekisikin jotain "väärin".
Olisikohan myyjä voinut luulla, että haluat ottaa kaksi samaa maistiaista? Oli miten oli, hän olisi voinut joko kieltää kohteliaasti tai sallia kohteliaasti. Tylysti sanominen ei ole asiallista, vaikka ei siitä sentään potkuja ansaitsisikaan.
Itsellä on työmatkan varrelle, bussi pysäkin vieressä, citymarket. Näyn siellä usein perjantaisin syömässä maistiaiset ja ostan oluen. Sitten bussissa huuhdon ne makkarat ja jogurtit suusta lopullisesti oluella.
T. wt-faija
Ehkä ei kannata tehdä kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä "myyntikonsulentin" käytöksestä ja etenkään sen yhteydestä ap:n käytökseen. Sitä konsulenttia ehkä vaan vitutti joku muu juttu, ehkä tauosta oli liikaa aikaa, ehkä oli kipeä olo tms.
Musta oli kerran outoa, kun tarjosi kahta erilaista ja kysyi kumpaa otat. Kyllä mä ostoaikeissa haluaisin maistaa molempia ja päättää vasta sitten, kumpaa otan. No en tykännyt siitä jota maistoin, joten en ostanut. Ehkä toinen olisi maistunut paremmin. Kyse oli maustetuista kalasäilykkeistä.
Juustoportilla joskus käyneenä olen huomannut, että toiset suunnilleen syövät nälkäänsä niitä maistiaisia, sekään ei nyt kovin hyvää käytöstä ole.