Kassahenkilö! Miksi ryttäät/taittelet kuitin?
Pyydän kuitin sinulta (koska pyytämättä sitä ei nykyään saa), jotta voin saman tien tarkistaa ostosteni summat. Kuitin taittelusta ei ole mitään hyötyä, ainoastaan haittaa minulle ja ajanhukkaa meille molemmille.
Saisinko kuittini sileänä, kiitos!
(Sileät kuitit on myös siistimpi niitata käteiskassaraporttiin, jos on firman ostoksista kyse.)
Kommentit (15)
Noh, ensinnäkin se on paljon helpompi antaa ja ottaa vastaan silloin kun kuitti on nätisti taitettuna eikä lentele minne sattuu ja jos asiakas ei halua kuittia niin se rytätään kasaan jotta roskikseen saataisiin mahdollisimman paljon tilaa koska kuitteja tulee aivan saatanasti joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Noh, ensinnäkin se on paljon helpompi antaa ja ottaa vastaan silloin kun kuitti on nätisti taitettuna eikä lentele minne sattuu ja jos asiakas ei halua kuittia niin se rytätään kasaan jotta roskikseen saataisiin mahdollisimman paljon tilaa koska kuitteja tulee aivan saatanasti joka päivä.
Tiedät kai, että roskikseen mahtuu enemmän sileitä kuitteja kuin rytättyjä?
Vierailija kirjoitti:
No asiakkaan on vaikea ottaa sitä tosi pitkää kuittia kun se loppupätkä lerpattaa ties missä, siksi se taitellaan. Jos haluaa normista poikkeavaa palvelua, niin kannattaa ihan reippaasti avata se suu ja kysyä, varmasti onnistuu! :)
Ei ole ollenkaan vaikeaa ottaa pitkääkään kuittia vastaan, kunhan vain ojennat sen normaalisti.
Pientä kuitinnysää, kun se on taiteltu kahden sentin pituiseksi, on vaikeampi ottaa vastaan.
Kaikkein vaikeinta on ottaa kuittia enää sitten, kun kassa on jo ojentanut vaihtorahat. Kuitin voisi ystävällisesti antaa siinä samalla, niin olisi helppo ne kourassa siirtyä sivummalle asettelemaan niitä lompakkoonsa ja pakkaamaan tavaroita, eikä jäädä oleilemaan siihen kassalle.
Kuitti on asiakkaalle kuuluva tosite, eikä myyjällä ole oikeutta sabotoida sitä. Kuitti tulisi antaa sellaisena, kuin se kassapäätteeltä tulostuu. Vain poikkeustapauksissa on tarve tehdä jotain kuitille, kuten merkitä siihen vaikkapa annettu palautus tai hyvitys tai tieto, että bonukset saamatta.
Taittelu osoittaa, etteivät nykyajan kassaihmiset ymmärrä asian oikeudellista puolta lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, ensinnäkin se on paljon helpompi antaa ja ottaa vastaan silloin kun kuitti on nätisti taitettuna eikä lentele minne sattuu ja jos asiakas ei halua kuittia niin se rytätään kasaan jotta roskikseen saataisiin mahdollisimman paljon tilaa koska kuitteja tulee aivan saatanasti joka päivä.
Tiedät kai, että roskikseen mahtuu enemmän sileitä kuitteja kuin rytättyjä?
Jos olisi niin älykäs, ei ehkä olisikaan kassalla töissä...
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti antavat kuitit ja vaihtorahat tarkoituksella päin vittua, kun on tarvetta näpäyttää elämässään vähän paremmin menestyneitä.
Kassoilla on usein yliopisto-opiskelijoita. Tiesitkö asiasta, tohtori Palstamamma tai -pappa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, ensinnäkin se on paljon helpompi antaa ja ottaa vastaan silloin kun kuitti on nätisti taitettuna eikä lentele minne sattuu ja jos asiakas ei halua kuittia niin se rytätään kasaan jotta roskikseen saataisiin mahdollisimman paljon tilaa koska kuitteja tulee aivan saatanasti joka päivä.
Tiedät kai, että roskikseen mahtuu enemmän sileitä kuitteja kuin rytättyjä?
Tiedät sitten varmaan myös että ruttaamattomat/taittamattomat kuitit harvemmin osuu roskikseen. -Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti antavat kuitit ja vaihtorahat tarkoituksella päin vittua, kun on tarvetta näpäyttää elämässään vähän paremmin menestyneitä.
Kassoilla on usein yliopisto-opiskelijoita. Tiesitkö asiasta, tohtori Palstamamma tai -pappa?
Onko yliopiston kirjoille pääseminen elämässä menestymistä?
Kuule uniikki asiakas, kaikilla on tässäkin omat mieltymyksensä. Yksi haluaa kuitin taitettuna, toinen ei halua kuittia lainkaan, kolmas vaatii kuitin kasan päällä, neljäs alla, viides poikittain. Yhteistä kaikille on, että jokainen haluaa kassan muistavan ensi kerralla antaa kuitin juuri hänen haluamallaan tavalla tai kiukutellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti antavat kuitit ja vaihtorahat tarkoituksella päin vittua, kun on tarvetta näpäyttää elämässään vähän paremmin menestyneitä.
Kassoilla on usein yliopisto-opiskelijoita. Tiesitkö asiasta, tohtori Palstamamma tai -pappa?
Onko yliopiston kirjoille pääseminen elämässä menestymistä?
AV-mammalle se on yksi suurimpia saavutuksia lukion käymisen ja porsimisen ohella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti antavat kuitit ja vaihtorahat tarkoituksella päin vittua, kun on tarvetta näpäyttää elämässään vähän paremmin menestyneitä.
Kassoilla on usein yliopisto-opiskelijoita. Tiesitkö asiasta, tohtori Palstamamma tai -pappa?
Onko yliopiston kirjoille pääseminen elämässä menestymistä?
On itse asiassa. Suurin osa ei pääse edes sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, ensinnäkin se on paljon helpompi antaa ja ottaa vastaan silloin kun kuitti on nätisti taitettuna eikä lentele minne sattuu ja jos asiakas ei halua kuittia niin se rytätään kasaan jotta roskikseen saataisiin mahdollisimman paljon tilaa koska kuitteja tulee aivan saatanasti joka päivä.
Tiedät kai, että roskikseen mahtuu enemmän sileitä kuitteja kuin rytättyjä?
Tiedät sitten varmaan myös että ruttaamattomat/taittamattomat kuitit harvemmin osuu roskikseen. -Eri
Kyllä minä ainakin osaan laittaa sileänkin kuitin roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti antavat kuitit ja vaihtorahat tarkoituksella päin vittua, kun on tarvetta näpäyttää elämässään vähän paremmin menestyneitä.
Kassoilla on usein yliopisto-opiskelijoita. Tiesitkö asiasta, tohtori Palstamamma tai -pappa?
Onko yliopiston kirjoille pääseminen elämässä menestymistä?
On itse asiassa. Suurin osa ei pääse edes sisään.
Eikä moni ulos.
Vierailija kirjoitti:
Kuule uniikki asiakas, kaikilla on tässäkin omat mieltymyksensä. Yksi haluaa kuitin taitettuna, toinen ei halua kuittia lainkaan, kolmas vaatii kuitin kasan päällä, neljäs alla, viides poikittain. Yhteistä kaikille on, että jokainen haluaa kassan muistavan ensi kerralla antaa kuitin juuri hänen haluamallaan tavalla tai kiukutellaan.
Varmasti on kaikilla mieltymyksensä. Miksi olet kallistunut palvelemaan juuri kuitin taittelua vaativia? (Jos olet.)
En ole koskaan kuullut, että kukaan asiakas olisi kassalla vaatinut mitään kuitin suhteen. Jotkut ilmoittavat, etteivät tarvitse kuittia. Muille sitä pitäisi sitten tarjota, mielellään siistinä. Lämpöpaperille ei tee ylimääräinen hierominen hyvää.
No asiakkaan on vaikea ottaa sitä tosi pitkää kuittia kun se loppupätkä lerpattaa ties missä, siksi se taitellaan. Jos haluaa normista poikkeavaa palvelua, niin kannattaa ihan reippaasti avata se suu ja kysyä, varmasti onnistuu! :)