Renkaan pyörimissuunta?
Kun ukkoa ei ole, pitää itse vaihtaa citikkaan renkaat. Seiberling touring-halpisrenkaat.onko jollain tietoa pyörimissuunnasta, joissain on nuoli tai rotation-merkki mutta tässä ei ole mitään osviittaa...
Kommentit (30)
Kyllä niissä jossain kohtaa rengasta tai vannetta lukee tai nuoli.
Kaikissa renkaissa ei muuten ole sitä pyörimissuuntaa määrätty. Mulla on toisissa renkaissa merkitty, mutta toiset saa laittaa miten lystää.
Kaikissa renkaissa ei edes ole pyörimissuuntaa.
Kyl hitto mä osaan ilman miehiä! kirjoitti:
Kun ukkoa ei ole, pitää itse vaihtaa citikkaan renkaat. Seiberling touring-halpisrenkaat.onko jollain tietoa pyörimissuunnasta, joissain on nuoli tai rotation-merkki mutta tässä ei ole mitään osviittaa...
Muista, että jos laitat renkaat niin, että pyörimissuunta on eteenpäin et voi enää sillä autolla peruuttaa kääntämättä renkaita.
Moni tekee tässä pahan virheen jota sitten joudutaan myöhemmin ammattilaisten avulla korjaamaan.
Meidän nokian renkaissa pyörimissuunnan erottaa renkaan kuviosta ja sivussa lukee outside ja kirjaimilla tuleeko etee vai taakse.
Ei kaikissa renkaissa oo pyörimissuuntaa. Kato renkaan kuviota ylhäältä päin ja käännä se siten, miten se olisi toisella puolella autoa. Jos kuvio on sama molemmissa suunnissa niin ei oo väliä pyörimissuunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyl hitto mä osaan ilman miehiä! kirjoitti:
Kun ukkoa ei ole, pitää itse vaihtaa citikkaan renkaat. Seiberling touring-halpisrenkaat.onko jollain tietoa pyörimissuunnasta, joissain on nuoli tai rotation-merkki mutta tässä ei ole mitään osviittaa...
Muista, että jos laitat renkaat niin, että pyörimissuunta on eteenpäin et voi enää sillä autolla peruuttaa kääntämättä renkaita.
Moni tekee tässä pahan virheen jota sitten joudutaan myöhemmin ammattilaisten avulla korjaamaan.
Höpö höpö...oikea pyörimissuunta vaikuttaa vain renkaan pitoon. Auto lähtee helposti vesiliirtoon jos renkaan kuvio ei ole oikein päin ja rengas kuluu epätasaisemmin.
Kaikissa renkaissa ei edes ole pyörimissuuntaa.
Jos renkaassa ei ole nuolta, niin pyörimissuunnalla ei ole väliä. Ainoa että jos asennat ne pyörimään eri suuntaan kuin viime kesänä niin kuluvat hetken aikaa vähän nopeammin (ehkä milli kulutuspinnasta pois turhaan).
Kokeile vaikka naapurin auton renkaista mikä reuna kulutuspinnassa tuntuu "pyöreämmältä" ja asenna omat renkaat samansuuntaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl hitto mä osaan ilman miehiä! kirjoitti:
Kun ukkoa ei ole, pitää itse vaihtaa citikkaan renkaat. Seiberling touring-halpisrenkaat.onko jollain tietoa pyörimissuunnasta, joissain on nuoli tai rotation-merkki mutta tässä ei ole mitään osviittaa...
Muista, että jos laitat renkaat niin, että pyörimissuunta on eteenpäin et voi enää sillä autolla peruuttaa kääntämättä renkaita.
Moni tekee tässä pahan virheen jota sitten joudutaan myöhemmin ammattilaisten avulla korjaamaan.
Höpö höpö...oikea pyörimissuunta vaikuttaa vain renkaan pitoon. Auto lähtee helposti vesiliirtoon jos renkaan kuvio ei ole oikein päin ja rengas kuluu epätasaisemmin.
Et taida olla ihan se penaalin terävin kynä? :-D
Olen mies enkä löytänyt renkaista pyörimissuuntaa. Kutsuin pari naapurin miestä katsomaan, mutta kukaan ei keksinyt. Laitettiin niin, että ulkosyrjälle tuli enemmän kuvioita. Eivät siis olleet symmetriset renkaan keskikohdan suhteen. Nyt vesi roiskuu helpommin autosta poispäin kuin että lentäisi auton alle. Näin me päättelimme.
Jos renkaan sivussa ei ole nuolta (yleensä lukee lisäksi "rotation", "direction" tms) osoittamassa pyörimissuuntaa, sille ei ole sellaista määrätty. Kannattaa kuitenkin pitää renkaat samalla puolella autoa ja vaihdella vuosittain etu- ja takarenkaat keskenään. Toisaalta suosituksen mukaan parempikuntoiset kuuluisi laittaa taakse, mutta itse olen vuorovuosin vaihtanut edestä taakse ja päinvaatoin.
Jos rengas on kulunut toisesta reunasta enemmän, on pyöränkulmissa vikaa tai ajotyyli väärä. Jos kulunut enemmän keskeltä kuin reunoilta, on ollut liikaa painetta; jos reunoilta enemmän, painetta liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Meidän nokian renkaissa pyörimissuunnan erottaa renkaan kuviosta ja sivussa lukee outside ja kirjaimilla tuleeko etee vai taakse.
En usko. Löytyy joko pyörimissuunta tai "outside". Ja olettaisin, että merkinnät on tehty itse renkaita vaihtaessa. Ei ole olemassa erikseen etu- ja takarenkaita normaalissa liikennenkäytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl hitto mä osaan ilman miehiä! kirjoitti:
Kun ukkoa ei ole, pitää itse vaihtaa citikkaan renkaat. Seiberling touring-halpisrenkaat.onko jollain tietoa pyörimissuunnasta, joissain on nuoli tai rotation-merkki mutta tässä ei ole mitään osviittaa...
Muista, että jos laitat renkaat niin, että pyörimissuunta on eteenpäin et voi enää sillä autolla peruuttaa kääntämättä renkaita.
Moni tekee tässä pahan virheen jota sitten joudutaan myöhemmin ammattilaisten avulla korjaamaan.
Höpö höpö...oikea pyörimissuunta vaikuttaa vain renkaan pitoon. Auto lähtee helposti vesiliirtoon jos renkaan kuvio ei ole oikein päin ja rengas kuluu epätasaisemmin.
Et taida olla ihan se penaalin terävin kynä? :-D
Sarkasmi on vaikea laji.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies enkä löytänyt renkaista pyörimissuuntaa. Kutsuin pari naapurin miestä katsomaan, mutta kukaan ei keksinyt. Laitettiin niin, että ulkosyrjälle tuli enemmän kuvioita. Eivät siis olleet symmetriset renkaan keskikohdan suhteen. Nyt vesi roiskuu helpommin autosta poispäin kuin että lentäisi auton alle. Näin me päättelimme.
Siis vaihdoitteko pelkät kumit vanteille? Vai miten pystyitte määrittelemään sen kumpi reuna renkaasta tulee ulkosyrjälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän nokian renkaissa pyörimissuunnan erottaa renkaan kuviosta ja sivussa lukee outside ja kirjaimilla tuleeko etee vai taakse.
En usko. Löytyy joko pyörimissuunta tai "outside". Ja olettaisin, että merkinnät on tehty itse renkaita vaihtaessa. Ei ole olemassa erikseen etu- ja takarenkaita normaalissa liikennenkäytössä.
"Ei ole olemassa erikseen etu- ja takarenkaita normaalissa liikennenkäytössä."
Tuo ei pidä paikkaansa. Smartissa on oletuksena ihan eri kokoiset renkaat edessä kuin takana, ja laittaahan monet teinipemariinkin superleveät kumit taakse. Edessä on sitten hieman kapeammat jotta jaksaa kääntää rattia.
Kesärenkaille ei ole pyörimissuuntaa määrätty. Talvirenkaille on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl hitto mä osaan ilman miehiä! kirjoitti:
Kun ukkoa ei ole, pitää itse vaihtaa citikkaan renkaat. Seiberling touring-halpisrenkaat.onko jollain tietoa pyörimissuunnasta, joissain on nuoli tai rotation-merkki mutta tässä ei ole mitään osviittaa...
Muista, että jos laitat renkaat niin, että pyörimissuunta on eteenpäin et voi enää sillä autolla peruuttaa kääntämättä renkaita.
Moni tekee tässä pahan virheen jota sitten joudutaan myöhemmin ammattilaisten avulla korjaamaan.
Höpö höpö...oikea pyörimissuunta vaikuttaa vain renkaan pitoon. Auto lähtee helposti vesiliirtoon jos renkaan kuvio ei ole oikein päin ja rengas kuluu epätasaisemmin.
Et taida olla ihan se penaalin terävin kynä? :-D
Sarkasmi on vaikea laji.
Näköjään on ja varsinkin tällä palstalla :-D
Ei tartte etukäteen huolehtia, kyllä sen sitten huomaa kun lähtee liikkeelle että mihin suuntaan ne pyörii.