Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyykö lemmikkiliikkeestä saamaan rahat takaisin?

Vierailija
26.04.2017 |

Ostin toissapäivänä lemmikkiliikkeestä noin 50 e arvoisen esineen. Aloin heti katua ostopäätöstäni.

Esine on täysin uudenveroinen ja ehjä, materiaali on muovi ja täysin puhdas.

Mietin vain, kun kuitissa ei lue mitään palautus- tai vaihto-oikeudesta... Ärsyttää koska muuten meni raha hukkaan, en tiedä mikä päähänpistos se ostaminen oli!

Mitä laki sanoo asiasta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan mitään palautusoikeutta ei ole. Kauppa voi sellaisen tarjota, tai sitten ei. Luultavasti voivat suostua ostohyvitykseen, jos tavara on käyttämätön. Eli voit ostaa jotain muuta tilalle.

Vierailija
2/7 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki sanoo, että palautusoikeus on myyjäliikkeelle vapaaehtoinen.

Soita liikkeeseen ja kysy onko heillä palautusoikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavara on täysin käyttämätön ja siinä on vielä kaikki laputkin kiinni. Todella harmi jos en saa sitä palautettua/vaihdettua :( 

ap 

Vierailija
4/7 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu liikkeestä. Mustin & Mirrin tuotteissa ainakin on vaihto-oikeus. Palauttamisesta en tiedä.

Vierailija
5/7 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän saa kuittia vastaan jos laputkin kiinni. Miksi et soita sinne?

Vierailija
6/7 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ohjeet kuluttajaneuvonnan sivuilta

https://www.kkv.fi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotteen ostaminen merkitsee sopimuksen tekemistä, eikä sopimusta voi kumpikaan osapuoli yksinään muuttaa. Kauppaa ei siis voi yleensä perua, vaikka tulisikin katumapäälle. Alennuksella myytäviä tuotteita koskevat samat säännöt kuin normaalihintaisia tuotteita.

Ostoksen voi vaihtaa tai palauttaa vain silloin, jos:

Yritys on myöntänyt tuotteelle vaihto- ja palautusoikeuden. Tällaisen oikeuden myöntäminen on liikkeelle vapaaehtoista, joten se voi määritellä palautuksen ja vaihdon ehdot, esimerkiksi 8 tai 30 päivän palautusoikeuden. Kauppa voi vaatia myös esittämään kuitin silloin, kun tuotteen ostajalle on annettu oikeus vaihtoon tai palautukseen.

Jos yrityksellä ei ole (vapaaehtoista) tuotteen vaihto- tai palautusoikeutta ja kuluttaja on epävarma ostoksesta, voi ehdottaa avokaupan tekoa. Avokaupassa myyjä myöntää ostajalle tiettyyn päivämäärään mennessä oikeuden palauttaa tuote kauppaan tai vaihtaa se toiseen. Jos myyjä suostuu avokauppaan, ehdot kannattaa merkitä selvästi ostokuittiin.

kyseessä on kotimyynti tai etämyynti (puhelinmyynti, postimyynti, verkkokauppa tai TV-shop), joissa kuluttajalla on lakisääteinen 14 päivän kaupan peruutusoikeus. Etämyynnissä peruutusoikeudelle on rajoituksia, joten sopimusehdot kannattaa aina lukea tarkkaan. Peruutusoikeus ei koske esimerkiksi asiakkaan toivomusten mukaisesti valmistettuja mittatilaustuotteita eikä ääni- ja kuvatallenteita tai tietokoneohjelmia, joiden sinetti on avattu.

Jos virheettömän tuotteen palautusoikeudesta ei ole sovittu ennen kaupan tekemistä ja yritys palautukseen suostuu, yrityksellä on halutessaan oikeus vaatia kaupan purkamisesta kohtuullinen vahingonkorvaus eli purkuraha.

›Etämyynti

›Kotimyynti

›Viat ja viivästys

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi