13 reasons why
Kuinka moni on katsonut kyseistä Netflix sarjaa ja mitä mieltä olette?
Kommentit (59)
Olen pakottanut itseni katsomaan.
Miksi? Koska huippuarvosteluja (esim imdb 9) ja joka puolella ihmiset tuntuvat olevan koukussa. Halusin kokea tämän itsekin.
Miksi se on pakottamista? Koska yksinkertaisesti tylsä teinisarja, ei kiinnosta paskaakaan mitä hahmoille käy, etenkin se kuollut on tosi vittumainen... Ei mitään mikä koukuttaisi minua.
Olen miettinyt, lukisinko vain suosiolla loppuratkaisun netistä.
Katsoin koska oli niin pinnalla. Kieltämättä hyvin tehty, hyvät näyttelijät, korkea tuotantoarvo, ihan mietteitä herättävä sanoma.
Mutta, väkisinkin jää mieleen että kuollut päähenkilö oli vain huomiohuora joka ei kokenut mitään mistä ei olisi voinut yli päästä, ei ajatellut vanhempiaan lainkaan, syyllisti koko joukon ihmisiä teostaan.
T: itsekin samat asiat läpi kokenut ja itsemurhaa hautonut
Tykkäsin kyllä kovasti. Harvaan jenkkisarjaan olen koukuttunut noin pahoin. Tykkäsin hahmoista ja näyttelijöistä ja toteutuksesta kaiken kaikkiaan. Loppu ärsytti, kun jäi niin paljon kysymyksiä auki. Enkä oikein tajunnut sitä Alexin ja Tylerin loppukuviota.
Eniten mua ärsytti se että viimeisellä kasetilla päähenkilö jollain tapaa muka yritti hakea apua, mutta ei oikeasti sitä tehnyt kunnolla ja niin hyvin kuin olisi voinut...
Se oli minusta raastavan hyvä. Erittäin hyviä nuoria näyttelijöitä. Ei tullut teiniaikoja ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin koska oli niin pinnalla. Kieltämättä hyvin tehty, hyvät näyttelijät, korkea tuotantoarvo, ihan mietteitä herättävä sanoma.
Mutta, väkisinkin jää mieleen että kuollut päähenkilö oli vain huomiohuora joka ei kokenut mitään mistä ei olisi voinut yli päästä, ei ajatellut vanhempiaan lainkaan, syyllisti koko joukon ihmisiä teostaan.
T: itsekin samat asiat läpi kokenut ja itsemurhaa hautonut
Joo, minustakin paria tyyppiä syytettiin ihan turhasta. Mutta minä ajattelin sen niin, että juuri ne pienet jutut nakersivat itsetuntoa ja tekivät pohjan sille lopulliselle romahtamiselle.
Ja jotenkin hölmö twisti se, että se yksi kuoli autokolarissa, mutta hänen kuolemaansa ei kukaan juurikaan näyttänyt surevan.
Päähenkilö (kuollut tyttö) oli ärsyttävä ja lapsellinen kitisijä. Kaikki pienimmätkin vastoinkäymiset olivat ylitsepääsemättömiä ja paisutteli niitä mielessään, eikä osannut asettua ollenkaan muiden ihmisten asemaan. Sitten se dramaattisuus että teki kuolemastaan näpäytyksen... Huoh...
Mitä sarjaan itsessään tulee, taisin olla liian vanha sille. Varmaankin 13-vuotiaana olisin arvostanut eri tavalla. Nyt sarja oli vähän tylsä ja odotin koko ajan, milloin se lähtee käyntiin.
Yhteenkään henkilöön ei kehittynyt tunnesidettä enkä jännittänyt heidän puolestaan, koska he olivat yhdentekeviä minulle, tämä laskee todella paljon katselunautintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: itsekin samat asiat läpi kokenut ja itsemurhaa hautonutJoo, minustakin paria tyyppiä syytettiin ihan turhasta. Mutta minä ajattelin sen niin, että juuri ne pienet jutut nakersivat itsetuntoa ja tekivät pohjan sille lopulliselle romahtamiselle.
Ja jotenkin hölmö twisti se, että se yksi kuoli autokolarissa, mutta hänen kuolemaansa ei kukaan juurikaan näyttänyt surevan.
Keitä sinusta syytettiin turhaan? Minä en oikein muista enää niitten henkilöitten nimiä, mutta jos kerrot vähän keitä tarkoitat, niin varmaan tiedän kenestä puhut. :)
Minusta ainoa ärsyttävä hahmo oli se, lationopoika, joka ajeli autollaan. Oli jotenkin tekopyhänä suhmuroimassa kaikkia. Ja miten nopeasti ne kasetit oikein kiersi nuorelta toiselle, eikä kukaan tehnyt mitään ennen kuin se Clay sai ne nauhat? Mutta silti pidin kovasti sarjasta.
Minua ei kyllä päähenkilössä ärsyttänyt mikään muu kuin se, että odotti Clayn jäävän, vaikka käski itse lähtemään ja odotti, että opo lähtisi hänen peräänsä sieltä huoneesta. Kaiken muun kyllä pystyin ihan hyvin ymmärtämään, jos on epävarma itsestään. Ei ole varmaan kiva saada sellaista mainetta ihan turhasta ja sitten yrittää olla näiden ihmisten kanssa tekemisissä päivittäin.
Jäi aikamoiseen cliffhangeriin kun Tyler varastoi aseita laukkuunsa. Ilmeisesti aikoo kostaa kaikille tai tehdä kunnon kouluampumiset. Mahtoiko hän ampua Alexin?
Mutta jatkoa sarjalle ei taida tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: itsekin samat asiat läpi kokenut ja itsemurhaa hautonutJoo, minustakin paria tyyppiä syytettiin ihan turhasta. Mutta minä ajattelin sen niin, että juuri ne pienet jutut nakersivat itsetuntoa ja tekivät pohjan sille lopulliselle romahtamiselle.
Ja jotenkin hölmö twisti se, että se yksi kuoli autokolarissa, mutta hänen kuolemaansa ei kukaan juurikaan näyttänyt surevan.Keitä sinusta syytettiin turhaan? Minä en oikein muista enää niitten henkilöitten nimiä, mutta jos kerrot vähän keitä tarkoitat, niin varmaan tiedän kenestä puhut. :)
Tyttö, joka ajoi stop-merkin päälle ja se pitkä tumma poika, joka oli kokonaisuudessaan ihan symppis. Ja Clay tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Jäi aikamoiseen cliffhangeriin kun Tyler varastoi aseita laukkuunsa. Ilmeisesti aikoo kostaa kaikille tai tehdä kunnon kouluampumiset. Mahtoiko hän ampua Alexin?
Eikö se Alex ampunut itsensä? Poliisin poika varmaan sai isänsä aseen käsiinsä. Mutta se oli kyllä hyytävää se Tylerin varaston keruu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin koska oli niin pinnalla. Kieltämättä hyvin tehty, hyvät näyttelijät, korkea tuotantoarvo, ihan mietteitä herättävä sanoma.Mutta, väkisinkin jää mieleen että kuollut päähenkilö oli vain huomiohuora joka ei kokenut mitään mistä ei olisi voinut yli päästä, ei ajatellut vanhempiaan lainkaan, syyllisti koko joukon ihmisiä teostaan.T: itsekin samat asiat läpi kokenut ja itsemurhaa hautonut
Joo, minustakin paria tyyppiä syytettiin ihan turhasta. Mutta minä ajattelin sen niin, että juuri ne pienet jutut nakersivat itsetuntoa ja tekivät pohjan sille lopulliselle romahtamiselle. Ja jotenkin hölmö twisti se, että se yksi kuoli autokolarissa, mutta hänen kuolemaansa ei kukaan juurikaan näyttänyt surevan.
Keitä sinusta syytettiin turhaan? Minä en oikein muista enää niitten henkilöitten nimiä, mutta jos kerrot vähän keitä tarkoitat, niin varmaan tiedän kenestä puhut. :)
Tyttö, joka ajoi stop-merkin päälle ja se pitkä tumma poika, joka oli kokonaisuudessaan ihan symppis. Ja Clay tietysti.
Okei, olen oikeastaan samaa mieltä. Mutta kunhan Clay pääsi tarpeeksi pitkälle nauhoissa, tyttö sanoi, ettei Clay ollut niillä sen takia, että jokin olisi ollut hänen syynsä.
Hannah teki kärpäsestä härkäsen. Hänelle ei tapahtunut mitään ylitsepääsemätöntä. Olisi odottanut pari vuotta, muuttanut pois, elämä olisi hymyillyt loppuun asti. Mutta ei, piti olla itsekäs herkkä prinsessa.
Clayssa ärsytti se, että hän kuunteli kasetteja lause kerrallaan. Ymmärrän että se oli olennaista sarjan kannalta, mutta hahmon luonteessa se oli ärsyttävää.
En tajua miten sen tumman tytön kauneutta ja cheerleaderiutta hehkutettiin koko ajan, ihan taviksen näköinen, takaumissa ja nykyajassa aina likaisen näköiset hiukset ja silmäpussit.
Muut hahmot vielä mitäänsanomattomampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se Alex ampunut itsensä? Poliisin poika varmaan sai isänsä aseen käsiinsä. Mutta se oli kyllä hyytävää se Tylerin varaston keruu.
Asia jäi epäselväksi. Olihan isukilla aseita mutta ei se vaikuttanut itsetuhoiselta. Kenties Tyler lavasti itsemurhaksi. Tai sitten Alex tosiaan ampui itsensä. Jää katsojan pähkäiltäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun minä jäin miettimään, tekikö se Tyler jotain sille Alexille, kun asetteli niitä aseitaan ja otti sieltä narulta sen Alexin kuvan pois ja muutenkin näytettiin, kun Tyler muisteli Alexia. Kun se Tyler niin mainosti niitä kuviaan ja yritti päästä porukkaan. Tuntui olevan hänellä joku missio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia jäi epäselväksi. Olihan isukilla aseita mutta ei se vaikuttanut itsetuhoiselta. Kenties Tyler lavasti itsemurhaksi. Tai sitten Alex tosiaan ampui itsensä. Jää katsojan pähkäiltäväksi.
Ok, minä olin muistavinani, että siellä koulussa opettajat keskustelivat ja siinä olisi sanottu, että Alex on ampunut itsensä: eihän se tietty ota kantaa siihen oliko se vain ensitieto tai oletus. Alex toisaalta oli melkein ainoa, joka ajatteli, että he tosiaan olivat tehneet paskasti tytölle ja syytti itseään rankasti.
Kahlasin läpi. Koukuttava ja ajatuksia herättävä.