Minkä takia junat eivät osaa jarruttaa..
kun saamme lukea lähes tulkoon päivittäin näistä synkistä kuolema tapauksists?
Kommentit (63)
http://www.rautatieturvallisuus.fi/kasvattajille/ammattikasvattajille/t…
Alahan askarrella.
Veturi painaa sen 70 000kiloa. Matkustajavaunu 50 000kiloa.
Ja lastatut tavaravaunut varmaan ihan helvetisti enemmän.
Vaihtia sata kilsaa tunnissa.
Minkälaiset jarrut meinasit laittaa, että nuo pysähtyis hetkessä? Kannattaa vaan suosiolla pysyä poissa edestä...
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nopeuksia alhaisemmaksi..
Rautatiet on HYVIN eristetty muusta liikenteestä, laitettu puomeja kohtiin joissa rata ylittää muun liikenteen, ja rautatiellä oleskelu on laitonta.
Juna ei vaan pysähdy nopeasti, vaikka kuinka jarruttaisi. Mutta junaradalle ei ole asiaa.
Itsemurha se yleensä on, jos junan alle jää, niitä on niin helppo välttää.
Jos aletaan nopeuksia alentaa, käy koko junaliikenne tarpeettomaksi
Pitäis olla niin pitkä juna että toinen pää Helsingissä ja toinen Rovaniemellä niin junan ei tarttisi liikkua ollenkaan,jäis onnettomuudet pois.
Vierailija kirjoitti:
Pitäis olla niin pitkä juna että toinen pää Helsingissä ja toinen Rovaniemellä niin junan ei tarttisi liikkua ollenkaan,jäis onnettomuudet pois.
Nii matkustajat vois nousta Helsingissä junaan, kävellä junan toiseen päähän ja nousta Rovaniemellä pois.
Koska junan ei tarvitsisi liikkua niin ei kuluisi polttoainettakaan joten se olisi ekologinen.
Kätevää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis olla niin pitkä juna että toinen pää Helsingissä ja toinen Rovaniemellä niin junan ei tarttisi liikkua ollenkaan,jäis onnettomuudet pois.
Nii matkustajat vois nousta Helsingissä junaan, kävellä junan toiseen päähän ja nousta Rovaniemellä pois.
Koska junan ei tarvitsisi liikkua niin ei kuluisi polttoainettakaan joten se olisi ekologinen.
Kätevää!
Ja junaan pääsisi joka asemalta kun se on pysähdyksissä joka asemalla.
Älkääpä vitsailko vakavalla aiheella!
Tää taitaa olla se sama vänkäri, joka vänkää kaikissa autoiluketjuissa, että autojen pitää ajaa niin hiljaa, ettei heijastimeton jalankulkija, joka hyppää pientareelta auton eteen, jää alle. Eli autojen pitäisi ajaa aina ja kaikkialla hiljempaa kuin jalankulkija kävelee. Turha tuhlata energiaa tähän taliaivoon, ei se opi vaan vänkää ihan vänkäämisen ilosta.
Vierailija kirjoitti:
kun saamme lukea lähes tulkoon päivittäin näistä synkistä kuolema tapauksists?
Mars takas fysiikantunnille kertaamaan! Ei syy ole junassa vaan siinä urpåssa joka sinne radalle menee.
Junat ei osaa mitään muutakaan, ne ovat koneita. Ne toimivat sen mukaan, kuinka niitä käytetään.
Ja luulenpa, että aina juna jarruttaa, ennen kuin ajaa kenenkään yli.
Miksi ratoja ei voi vaan siirtää ja rakentaa kiertämään allehyppääjien käyttämiä paikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis olla niin pitkä juna että toinen pää Helsingissä ja toinen Rovaniemellä niin junan ei tarttisi liikkua ollenkaan,jäis onnettomuudet pois.
Nii matkustajat vois nousta Helsingissä junaan, kävellä junan toiseen päähän ja nousta Rovaniemellä pois.
Koska junan ei tarvitsisi liikkua niin ei kuluisi polttoainettakaan joten se olisi ekologinen.
Kätevää!
Kohta tämä on näpistetty Vihreiden puolueohjelmaan.
Liike-energia on suoraan verrannollinen kappaleen massaan ja nopeuteen. Veturia, jolla on massa useita tonneja ja vauhtia ties mitä, ei ihan hetkessä pysäytetä vaikka lyötäisi jarrut pohjaan. Kitkavoimalta menee pienoinen (suuri) hetki tehdä työtä että se kuluttaa liike-energian loppuun.
Kuinka joku voi edes olla noin tyhmä ja kysyy tuollaista. Jos autolla joka painaa 1000-1500 kg on jarrutusmatka 100 km/h 25-35 metriä niin paljonko veikkaatte että jarrutusmatka on satoja tuhansia tonneja painavalla junalla.
Oliko nyt ihan viisas kysymys?