Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etuilijat ja väliintukeutujat ärsyttävät asiakaspalvelutilanteissa, tämä tapahtui eilen

Vierailija
21.04.2017 |

Olin työvoimatoimistossa ja ilmoittauduin työnhakijaksi lomautuksen ajaksi. Asiointini aikana siihen väliin tunkee joku nainen jättämään jotain paperia ja hänellä on kysyttävää. Virkailija silmäilee paperiin ja siinä on jotain puutoksia. Nainen täyttää puuttuvat kohdat. Miksi aikaani varastettiin?

Miksi tämä asiakas koki että hänellä on oikeus tulla yhtä aikaa siihen kun minun asiaani hoidetaan ja toinen ihmetyksen aihe, miksi virkailija ei pyytänyt ottamaan vuoronumeroa tai sanonut että hoidan tämän keskeneräisen asian ensin.

En viitsinyt sanoa mitään, ajattelin että eihän tässä lomautetulla ole niin kiire.

Tulin ulos toimistosta ja siinä ulkona samainen nainen seisoo bussipysäkillä ja vetää röökiä. Tässä kohtaa teki mieli sanoa, että ai tämän pidemmälle et etuilustasi huolimatta ole edennyt. Menin vain ohi ja jatkoin matkaani.

Todella röyhkeää toimintaa, jos aikuisella ihmisellä ei ole käytöstapoja niin onhan se ikävää. Voin olettaa että hänen jälkikasvustaan tulee samanlaisia mallioppimisen myötä. Miksi toista ihmistä ja tämän oikeuksia ei kunnioiteta ja ollaan minulle heti kaikki minulla on siihen oikeus.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tuosta aloituksestasi aika, jolloin esim. pankeissa siirryttiin kassakohtaisista jonoista numerolappusysteemiin. Olin kerran sitten omalla vuorollani asioimassa pankissa, kun siihen tunki viereen mummo, joka kysyi toimihenkilöltä, että voiko hän tulla sitten seuraavana. Mummo loukkaantui, kun toimihenkilö sanoi, että pitää ottaa se vuoronumerolappu ja odottaa omaa vuoroa. Mummo vain jankkasi, että hän on tottunut asioimaan tämän toimihenkilön kanssa jne jnejne.  Ei onnistunut, mummon piti mennä ottamaan se vuoronumero ja odottaa. Toimihenkilö sanoi, että ellei konttori olisi ollut täynnä asiakkaita, joista osa oli jonottanut pitkäänkin, olisi hän ehkä ottanut sen mummon minun jälkeeni, mutta siinä tilanteessa ei. Mummot yrittivät vain päästä ohi jonojen. No, kyllä hekin sitten oppivat aikanaan uuden systeemin, vaikka urputtivatkin sitä, että olisivat halunneet asioida vain sen tutun henkilön kanssa.

Vierailija
2/11 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, raivostuttava ilmiö. Olen itse asiakaspalveluammatissa ja lähes päivittäin on tilanteita, joissa olen palvelemassa asiakasta kun joku toinen tunkee siihen tilanteeseen oman asiansa kanssa "koska tämä on ihan nopee juttu". Heitä yleensä pyydän ystävällisesti odottamaan hetken, mistä lähes poikkeuksetta närkästytään. Käsittämätöntä käytöstä. Itselle ei tosiaan tulisi mieleen mennä tunkemaan vaikka kassamyyjän puheille tämän palvellessa toista asiakasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä avaus herättää jonkun etuilevan ajattelemaan sitä tilannetta sen toisen henkilön kannalta.

Vierailija
4/11 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, raivostuttava ilmiö. Olen itse asiakaspalveluammatissa ja lähes päivittäin on tilanteita, joissa olen palvelemassa asiakasta kun joku toinen tunkee siihen tilanteeseen oman asiansa kanssa "koska tämä on ihan nopee juttu". Heitä yleensä pyydän ystävällisesti odottamaan hetken, mistä lähes poikkeuksetta närkästytään. Käsittämätöntä käytöstä. Itselle ei tosiaan tulisi mieleen mennä tunkemaan vaikka kassamyyjän puheille tämän palvellessa toista asiakasta.

Jep. Jos on oikeasti joku nopea kysmys, tyyliin sellainen johon voi vastata "kyllä, ei, tuolla" niin voi minusta jättää jonottamatta mutta ensin pitää odottaa että edellinen on saanut asiansa toimitettua, sitten kysyä "voinko nopeasti kysyä" ja jos se on okei niin sitten voi sen kysymyksensä laukoa. Jos asiakaspalvelija sanoo ettei käy / ohjaa muualle niin sen mukaan sitten.

Vierailija
5/11 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vihaan sitä noiden ihmisten jälkikasvua. Nyt ehkä pidätte ämmänä mutta jokainen lasten tapahtuma tai paikka olen oppinut etten jätä lastani yksin jonottamaan. Olen takana ja yksinkertaisesti blokkaan ja tuupin pois ne äpärät joille ei ole opetettu käytöstapoja.

En opeta omaa lastani tönimään muita koska haluan että siitä kasvaa normaali ihminen mutta sen ei pidä tarkoittaa sitä että jää muiden jalkoihin.

Vierailija
6/11 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, raivostuttava ilmiö. Olen itse asiakaspalveluammatissa ja lähes päivittäin on tilanteita, joissa olen palvelemassa asiakasta kun joku toinen tunkee siihen tilanteeseen oman asiansa kanssa "koska tämä on ihan nopee juttu". Heitä yleensä pyydän ystävällisesti odottamaan hetken, mistä lähes poikkeuksetta närkästytään. Käsittämätöntä käytöstä. Itselle ei tosiaan tulisi mieleen mennä tunkemaan vaikka kassamyyjän puheille tämän palvellessa toista asiakasta.

Näillä on myös tosi kiva tapa olla huomioimatta saatatko sinä tai toinen asiakas olla juuri äänessä. Tulevat puhumaan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/11 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita röyhkeitä. Jokin aika sitten olin pikakassalla, joka on samalla asiakaspalvelupiste, vaihtamassa toimimatonta elektroniikkatavaraa uuteen. Joku nainen tuli jonoon ja alkoi selittää myyjälle minun ohitseni, että hän ostaa nämä tavarat tästä välistä, kun on kiire. En ehtinyt suutani onneksi avata, kun myyjä sanoi että hän palvelee yhden asiakkaan kerrallaan ja nyt on kesken.

Toinen sattui pari päivää sitten soneran liikkeessä. Menin, otin vuoronumeron ja odottelin. Olin seuraava ja joku härski hartikainen tunki siihen väliin myyjälle selittämään. Minäpä väänsin itseni väkisin siihen tiskille, tönäisin tyyppiä sivummalle ja sanoin että minun vuoronumero, ota omas tuolta.

Usein olen jäänyt jalkoihin, kun olen ujo ja hissukka. Ikää tullut ja sinniä siihen, että oma vuoro on oma, eikä minun tarvitse aina siirtyä syrjään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla kirjakaupassa tätä tapahtuu usein! Asiakas kysyy ohi toisen palvelun onko teillä sitä ja sitä kirjaa, no en kyllä muista valikoimaa ulkoa ja vaikka paljon muistankin, en voi vannoa että kirja löytyy nyt juuri hyllystä. Lisäksi meidän odotetaan palvelevan asiakkaamme 100 % täydellisesti, mitä palvelua sekään on että ohimennen osoitan sormella jonnekin "Löydät kirjan tuolta" ja jätän sen oman asiakkaani hetkeksi huomioimatta?!

Vierailija
10/11 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä avaus herättää jonkun etuilevan ajattelemaan sitä tilannetta sen toisen henkilön kannalta.

Tuskin herättää. On olemassa ihmisiä joiden maailmaan ei mahdu kuin se oma napa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi epäsiistin näköinen nainen kiilasi kahden lapsensa kanssa erään myymälän tiskillä eteeni. Kun tiedustelin asiasta, hän tokaisi että oli käynyt juuri "hakemassa myyjän" jotta voi hoitaa ostoksensa, kun tahtoi ostaa vitriinistä jotain. Oikein itseensä tyytyväinen ilme elähtäneillä kasvoilla. Lapset mulkoilivat vierestä. Mistäs muut jonottajat voivat tietää että jostain tiskille kävelevä nainen on hakenut myyjän, tai oliko edes jonottanut.En itse huomannut häntä tapahtumaa ennen. Hyvin opettaa jälkikasvuaan. Näytti kyllä siltä että tupakka ja kalja maistuu,eli perus wt. Mitä muuta voi odottaa.