Hoitovirheestä reklamoiminen?
Onko potilasasiamies oikea taho johon valittaa hammashuollon palvelusta? Joulukuun puolivälissä hammas alkoi vihoittelemaan niin, että oli varattava päivystysaika. Siellä kerrottiin, että hampaaseen on tehtävä juurihoito ja siihen varattava aika. Hammaslääkäri laittoi hampaaseen jotain hoitavaa ainetta, mutta ei esim. väliaikaista paikkaa. Hammas oli kaksi viikkoa päivystyskäynnin jälkeen yhtä kipeä kuin sitä ennenkin ja jouduin menemään sinne uudelleen. Nyt hl kertoi puhdistavansa hammasta ja laittavansa väliaikaisen paikan. Tämän käynnin jälkeen varasin ajan hammaslääkäristä ja se on 2.6. Muutama kuukausi meni hyvin, mutta nyt alkoi hammas jälleen vihoitella ja sain päivystysajan 17.30. Siellä lääkäri kertoi, että hampaaseen oli päässyt tulehdus, mikä johtui siitä että edellisellä kerralla ei ole puhdistettu huolellisesti. Eli hoitovirhe eikö? Kolme kertaa samasta hampaasta ollut päivystyksessä hoidettava ja varsinainen hammaslääkäri on vasta kesäkuussa!
Kommentit (5)
Mene yksityiselle ja lakkaa hassaamasta yhteiskunnan varoja, vaikka se naisen perusluonteeseen kuuluukin.
Selkeitä hoitovirheitä kahdella ensimmäisellä käynnillä! Ei potilaan tule joutua käymään hammaspäivystyksessä samasta asiasta kolme kertaa! Ja voit joutua käymään vielä ennen varsinaista kesäkuista aikaasikin. Uskomatonta!
Jos haluat hakea korvausta asiasta niin vahinkoilmoitus pitää tehdä Potilasvakuutuskeskukseen. Suomessa on lakisääteinen potilasvakuutusjärjestelmä. Jos haluat vain muuten valitella niin voit tehdä sen suoraan hoitolaitokseen tai Aluehallintovirastoon.
Anyone??