Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäistä lasta saa roikottaa pää alaspäin?

Vierailija
20.03.2017 |

Onko siihen jotain "ikärajaa" minkä ikäisen lapsen kanssa voi riehua pää alaspäin? Ei nyt tietysti vauvaa, mutta onko ok roikottaa esim. 2-vuotiasta? Meidän lapsi tykkää tosi paljon, kun häntä kieputetaan hetki pää alaspäin (max 30 sekuntia ehkä kerrallaan) ja kikattaa kovaa. Pyytä aina uudestaan ja toistetaan muutaman kerran. Mummu oli kauhuissaan, ettei noin voi leikkiä. Onko tuo muka liian pieni tuollaiseen leikkiin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä saa tuon ikäistä roikottaa. Kaulaa "väärään" suuntaan tukevat lihakset kehittyvät hitaasti, koska ne eivät normaalisti juuri ole rastiuksessa. Jos roikotat pientä lasta pääalaspäin, niin lihakset ja rusto antavat periksi ja venyvät. Jo muutama kerta/muutama minuutti voi venyttää kaulaa useita senttejä. Et ehkä itse heti huomaa, mutta sitten kun huomaat, on myöhäistä. Kun ei kukaan halua kiraffia kaveriksi.

Vierailija
2/19 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä saa tuon ikäistä roikottaa. Kaulaa "väärään" suuntaan tukevat lihakset kehittyvät hitaasti, koska ne eivät normaalisti juuri ole rastiuksessa. Jos roikotat pientä lasta pääalaspäin, niin lihakset ja rusto antavat periksi ja venyvät. Jo muutama kerta/muutama minuutti voi venyttää kaulaa useita senttejä. Et ehkä itse heti huomaa, mutta sitten kun huomaat, on myöhäistä. Kun ei kukaan halua kiraffia kaveriksi.

Oikeasti? Voi ei... :-(

En ollut tuota tajunnut. :-( Olen vain varonut, ettei lapsi missään nimessä pääse putoamaan ja hän on roikkunut tukevasti mun vatsaa vasten. Ote on ollut mun toinen käsi vyötäisiltä/lantiolta kiinni ja toisella oon tukenut hartiasta. Avoimessa päiväkodissakin pyöritin noin (siis pidin noin kiinni ja pyörin itse ympäri) eikä ohjaaja sanonut mitään. Naureskeli vain. En siis ole mitenkään jaloista roikottanut, kun olen ajatellut, että ne nivelet ei ehkä kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan tuosta nyt olla tullut jokin vaurio? :,-( Lapsi on siis jo melkein 2,5-vuotias ja ehkä parin kuukauden ajan on aina joskus leikitty noin. Hän painaa 13 kg. Eikä olla siis mitenkään ravisteltu tms. tietenkään.

Vierailija
4/19 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiasta

Vierailija
5/19 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää nyt vinoilko, kun toinen on hädissään...

Vierailija
6/19 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen tais pilailla sulle...

Vierailija
7/19 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olis ennen roikottamista kannattanut miettiä, onko se järkevää.

Vierailija
8/19 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olis ennen roikottamista kannattanut miettiä, onko se järkevää.

No onko se nyt siis oikeasti huono juttu tuon ikäiselle vai ei?

Vierailija
9/19 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mistä päin _Ä#rikkaa vaavi on p?ennut

Vierailija
10/19 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kääpiöt?

Vierailija
11/19 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin noin leikitty. Onko se nyt pahaksi sitten?

Vierailija
12/19 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikkuuhan ne jo itsekin tuossa iässä noin.

Vierailija
13/19 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, ei mitään vaaraa. Meillä 1,5 vuotias roikkuu pää alaspäin ja kikattaa ja haluaa lisää.

Vierailija
14/19 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vauvajumpassa lasta pidetään hetkittäin pää alaspäin. Silloin vauva on turmettuna hyvin niskasta. Kun lihakset kehittyy ja lapsi itse kannattelee päätään voidaan roikotella jo vapaammin. 2vuotias keikkuu jo rekis ja renkailla väärinpäin. Et ei mitään vaaraa tuosta ole. Meillä pidin lasta kahvakuulana tuon ikäsenä. Etuhelautus oli hänen lemppari.

Vierailija
15/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asiasta todisteita? Onko tullut vastaan vauvaa jonka nikamat tai kaula joka on huom auttavasti pidempi. Tai niin kuin arvelen kyse on pelkästään omasta mielipiteestä jotka koostuvat pelotteista joita sinun vanhempasi ovat sinulle sanoneet tai ystävät ja tutut. On olemassa vauva jooga johon myöskin sisältyy vauvan eri asennot ja mutkst ja nämä on todistettu tekevän vauvalle ja lapselle hyvää. Ei ne nivelet toimi tai vahvistu jos niitä ei käytä, itseäni on rokotettu jaloista ja kas kumma ikää yli 30 ja elämäni kunnossa. Joten tuo on samanlaista pelottelua mitä perus kukkahattu tädeiltä kuulee, tohon kun yhteystiedot laitat ja sanot että olet roikottanut 1 sekunnin niin he tekevät ilmoituksen lastensuojelu virastoon ja keksivät 30 muuta valetta siihen mukaan.

Vierailija
16/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia kolmea lasta tuli roikotettua ja pyöritettyä jo vähän yli yksi vuotiaasta asti. Aika terveiltä vaikuttavat nyt aikuisina ja perheellisinä, mitä nyt omia lapsiaan roikottavat samalla tavalla...

Vierailija
17/19 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan se tuli, vauvasta tulee turmettu jos roikotetaan. 

Mutta oikeasti, ei ole hyvä kovin roikottaa jaloista tai käsistä enne kuin lapsi itse voi tehdä samaa, nivelet eivät kin vahvat ole jos vielä annetaan vauhtia.

Minusta on ollut aiva vastuuttoman näköistä kun roikotetaan jaloista tai käsistä, itse en ole niin tehnyt, minulla on viisi lasta. Osaa lapsista on kai joku roikottanu, ole. hieman yli 180, kaksi lasta n. minun mittasia, kaksi nuorinta 190 (yksi on tyttö, ne saa ollakin alle 190). Silloin kun nuo nuorimmat syntyi, oli kyllä talonmiehenä yli 2 metrinen, hyvin pitkäkaulanen roikale, huomasin kun oli kuulemma meillä jotakin korjaamassa kun tulin töistä. Usein oli minullekin silloin pullakahvit. 

Minä kun yritin vuosia lähettää viestejä tänne, enkä millään onnistunu. Ohjeessa on kirjoita seuraavat numerot..., minusta korjoittaminen on kirjainten piirtämistä. Tänään tajusin että on laitettava numerot.

Miksi ohje ei ole esim. "lisää nämä numerot".

Vierailija
18/19 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ihan siitä iästä asti kun pää ei enää retkahda. Olihan vauva vatsassakin pää alaspäin, siinä ei ole mitään ihmeellistä. Kunhan tämä tuntee olonsa turvalliseksi käsittelijän otteissa, niin no problem

Vierailija
19/19 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt oli kyllä ihan keksitty juttu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme